Θεσσαλονίκη

Αυτές είναι οι αλλαγές στις περιοχές Συγγρού και Αρχαιολογικού Μουσείου

Οι ρυθμίσεις που θα ισχύσουν στις δύο περιοχές ενόψει έργων.

Parallaxi
αυτές-είναι-οι-αλλαγές-στις-περιοχές-σ-92583
Parallaxi

Το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε εδώ και λίγους μήνες την εκτέλεση μιας σειράς έργων ανάπλασης στην πόλη από το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ, με το πρώτο έργο να αφορά στη «Διαμόρφωση ασφαλών προσβάσεων και ανάδειξη κτιρίων ειδικού ενδιαφέροντος: Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου Συναγωγή Μοναστηριωτών επί της Συγγρού και Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου οδού Αρχαιολογικού Μουσείου – Γενί Τζαμί». Τα χρήματα προέρχονται από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης που φτάνουν στην εργολαβία μέσω του ΚΕΠΑ διότι το ίδρυμα δεν χρηματοδοτεί απευθείας Δήμους.

Το έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του Δήμου για την ανάδειξη βασικών τουριστικών – πολιτιστικών διαδρομών που συνδέουν σημαντικά τοπόσημα ή σημεία ενδιαφέροντος της πόλης, ιδίως στο ιστορικό – εμπορικό κέντρο.

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή της μελέτης, βασικός στόχος του έργου είναι η λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση της οδού Συγγρού, από Φιλίππου έως Ολύμπου, όπου βρίσκεται η κύρια είσοδος της ιστορικής Συναγωγής Μοναστηριωτών (η μοναδική διατηρούμενη προπολεμική Συναγωγή), και της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου, από Εδμόνδου Ροστάν έως Αμαλίας, όπου βρίσκεται η κύρια είσοδος του παλαιού Αρχαιολογικού Μουσείου (Γενί Τζαμί, έργο Vitaliano Poselli), δύο κτίρια υψηλού αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, με ιστορική και πολιτιστική σημασία για την πόλη, τα οποία πρέπει να αναδειχθούν και να σημανθούν με τις κατάλληλες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο.

Για την υλοποίηση του έργου εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο οι ανάλογες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οδούς Συγγρού και Αρχαιολογικού Μουσείου, μετά από κυκλοφοριακή μελέτη.

Σκοπός των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στα οδικά τμήματα του θέματος, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες ειδικές χρήσεις γης, καθώς και την αισθητική αναβάθμιση των περιοχών αυτών, είναι η βελτίωση του επιπέδου προσβασιμότητας των πεζών σε συνδυασμό ταυτόχρονα με τη μείωση του επιπέδου ελκυστικότητάς τους ως προς τα μηχανοκίνητα μέσα, η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και γενικότερα η εξασφάλιση ασφαλέστερων συνθηκών κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών.

Αναλυτικότερα η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου:

1) Οδός Συγγρού, από την οδό Φιλίππου έως την οδό Ολύμπου:

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η οδός Συγγρού δεν ανήκει στο Βασικό Οδικό Δίκτυο (υπ’ αρ. 62555/5072/10-10-1990,ΦΕΚ 561/Δ΄/12-10-1990 Υ.Α.) είναι μονόδρομος (σύμφωνα με την υπ’ αρίθ. 4/1979 Απόφαση Τροχαίας), με φορά κίνησης οχημάτων από την οδό Φιλίππου προς την οδό Ολύμπου, μία λωρίδα κυκλοφορίας, πλάτος οδοστρώματος περίπου 6,15 μ. και στάθμευση και στις δύο πλευρές, πλην του τμήματος έμπροσθεν της Εβραϊκής Συναγωγής “Μοναστηριωτών”. Είναι συνδετήρια οδός των οδών Εγνατίας, Φιλίππου, Ολύμπου και Καραολή & Δημητρίου. Η νόμιμη προσφορά υφιστάμενης στάθμευσης είναι 23 θέσεις οχημάτων, και βάσει της υπ’ αρ. 359Γ΄/31-12-2004 Απόφασης της Δ/νσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων κατά μήκος της πρόσοψης της οικοδομής και σε μήκος 20 μ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Προτείνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

1. Ο καθορισμός της οδού Συγγρού στο τμήμα της μεταξύ των οδών Κ. Κρυστάλλη και Ολύμπου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.

2. Ο καθορισμός μέγιστου ορίου ταχύτητας τα 30 χλμ/ώρα.

3. Η αλλαγή διατομής της οδού, με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας συνολικού πλάτους 3,40μ. (2,50 μ. από κυβόλιθο και δύο αύλακες των 0,40 μ., συν το περιθώριο για την τοποθέτηση των αποτρεπτικών εμποδίων).

4. Η δημιουργία εσοχής για στάθμευση στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, μήκους 18,00μ., για 3 θέσεις στάθμευσης, μία εκ των οποίων παραχωρείται στη Συναγωγή Μοναστηριωτών (σύμφωνα με την υπ’ αρ. 181/09-09-2016 Απόφαση ΕΠΟΙΖΩ) και μία χωροθετείται ως γενική θέση ΑΜεΑ.

2) Οδός Αρχαιολογικού Μουσείου, από την οδό Εδμόνδου Ροστάν έως την οδό Αμαλίας (πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών) και έως την οδό Πραξιτέλους (πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών).

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η οδός Αρχαιολογικού Μουσείου στο ανωτέρω τμήμα της δεν ανήκει στο Βασικό Οδικό Δίκτυο (υπ’ αρ. 62555/5072/10-10-1990,ΦΕΚ 561/Δ΄/12-10-1990 Υ.Α.), είναι μονόδρομος, με φορά κίνησης από την οδό Εδμόνδου Ροστάν προς την οδό Αμαλίας, μία λωρίδα κυκλοφορίας, πλάτος οδοστρώματος 8,5μ. και στάθμευση και στις δύο πλευρές, χαρακτηρίζεται δε ως συλλεκτήρια οδός, με βασική λειτουργία την πρόσβαση, διότι συνδέει τη Λεωφ. Βασ. Όλγας με την οδό Δελφών, όπως επιβεβαιώνεται και με τις μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων.

Λόγω της λειτουργίας σχολικού συγκροτήματος, η ταχύτητα οχημάτων περιορίζεται στα 30 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τη σχετική υφιστάμενη σήμανση.

Η νόμιμη προσφορά υφιστάμενης στάθμευσης στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών του ανωτέρω τμήματος, είναι 19 θέσεις οχημάτων, ενώ έχει παραχωρηθεί με την υπ’ αριθμ. 766/ 2009 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου χώρος στάθμευσης ενός (1) λεωφορείου για τις ανάγκες επιβίβασης/ αποβίβασης των μαθητών τις ημέρες λειτουργίας του σχολείου μπροστά στην είσοδο του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, είναι χωροθετημένη μία γενική θέση για ΑμεΑ.

Η νόμιμη προσφορά υφιστάμενης στάθμευσης στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών του ανωτέρω τμήματος, είναι 13 θέσεις οχημάτων.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Προτείνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

α) Η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50μ.

β) Λόγω της ύπαρξης του σχολικού συγκροτήματος, ο καθορισμός της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου στο τμήμα της από την οδό Εδμόνδου Ροστάν έως την οδό Αμαλίας, ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, με όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα.

γ) Στο τμήμα της οδού που βρίσκεται μπροστά από το σχολείο προβλέπεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στο μέγιστο δυνατό και η δημιουργία υπερυψωμένης διάβασης με διαφορετικό υλικό σαν επιπλέον μέτρο αναγκαστικής μείωσης ταχύτητας των οχημάτων στην περιοχή για την μέγιστη εξασφάλιση ασφαλούς διέλευσης των μαθητών από το σημείο αυτό σύμφωνα με την υπ’ αρ. ΔΜΕΟ/Ο/3050/31-7-2013(ΦΕΚ 2302/Β΄/16-9-2013) Υπουργική Απόφαση «Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας». Με την υπ’ αρ. 1549/2013 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, οι ειδικές θέσεις που έχουν παραχωρηθεί από το Δ.Θ. έχουν ανακληθεί.

δ) Η στάθμευση οργανώνεται σε ειδικές εσοχές εκατέρωθεν της οδού και χωροθετούνται από μία γενική θέση στάθμευσης για ΑμεΑ, σε κάθε πλευρά. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω κ. Αντιδήμαρχε, παρακαλούμε να διαβιβάσετε την παρούσα εισήγηση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, για να εισηγηθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο την παρακάτω πρόταση απόφασης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 73 παρ. 1.Β.v του Ν. 3852/2010, περί αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, για τη λήψη απόφασης, και ύστερα από διαλογική συζήτηση

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

Εγκρίνει:

Για την υλοποίηση του έργου “ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΣΦΑΛΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου – Εβραϊκό Μουσείο και Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου Συναγωγή Γιαντ Λεζικαρόν – Βασιλέως Ηρακλείου”, με δωρεά από το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ, εγκρίνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σύμφωνα με την υποβληθείσα συγκοινωνιακή μελέτη του ΚΕΠΑ και το άρθρο 52 του Ν. 2696/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 48 παρ. 9 του Ν. 4313/2014:

1) Για το τμήμα της οδού Συγγρού στο τμήμα της μεταξύ των οδών Φιλίππου και Ολύμπου:

1.1) Ο καθορισμός της οδού Συγγρού στο τμήμα της μεταξύ των οδών Κ. Κρυστάλλη και Ολύμπου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας

1.2) Ο καθορισμός μέγιστου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα

1.3) Η αλλαγή διατομής της οδού, με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας συνολικού πλάτους 3,40μ.

1.4) Η δημιουργία εσοχής για 3 θέσεις στάθμευσης στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, μήκους 18,00 μ.., έμπροσθεν των οικ. αρ. 39 και 41.

1.5) Η χωροθέτηση μίας γενικής θέσης για ΑμεΑ, στη διαμορφωμένη εσοχή για στάθμευση στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

2) Για το τμήμα της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου, από την οδό Εδμόνδου Ροστάν έως την οδό Αμαλίας και έως την οδό Πραξιτέλους (στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών):

2.1) Η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,50μ.

2.2) Ο καθορισμός της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου στο τμήμα της από την οδό Εδμόνδου Ροστάν έως την οδό Αμαλίας, ως οδού ήπιας κυκλοφορίας.

2.3) Ο καθορισμός μέγιστου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα.

2.4) Η δημιουργία εσοχών εκατέρωθεν για την οργάνωση της στάθμευσης.

2.5) Η χωροθέτηση μίας γενικής θέσης για ΑμεΑ, στις διαμορφωμένες εσοχές για στάθμευση σε κάθε πλευρά της οδού.

3) Οι οδοί στις οποίες γίνονται οι ρυθμίσεις, δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση των παρ. 1α, 1β, 1γ του άρθρου 82 του Ν. 3463/2006.

4) Για την υλοποίηση των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν προκαλείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα