Αυτοί είναι οι προτεινόμενοι νέοι σταθμοί μετρό της δυτικής Θεσσαλονίκης
Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά και ανατολικά της πόλης.
Την πρόταση για τους νέους σταθμούς μετρό στα δυτικά της πόλης και στο αεροδρόμιο παρουσίασε σήμερα ο Χρήστος Σπίρτζης στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Κεντρική Μακεδονία. Εξέφρασε την επιθυμία να ξεκινήσει διαβούλευση για τον επόμενο μήνα με τους δημάρχους της πόλης, ώστε να προχωρήσει το έργο και να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς τόσο στις δυτικές συνοικίες όσο και στο αεροδρόμιο.
Όπως σημειώθηκε στην παρουσίαση, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς Παύλου Μελά. Οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς Αμπελόκηπους-Μενεμένη-Εύοσμο-Κορδελιό θα ολοκληρωθούν το πρώτο τρίμηνο του 2018. Εντός του 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες στους σταθμούς των δύο επεκτάσεων, ενώ για την επέκταση προς το αεροδρόμιο εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις υπέργειας διαδρομής προκειμένου να μειωθεί το σχετικό κόστος.
Οι σταθμοί που προτείνονται στην επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες:
Στις δυτικές συνοικίες υπήρχε γενικότερα ένας αποκλεισμός, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης. “Πιστεύω ότι όλοι έχουμε χρέος αυτό να το αντιστρέψουμε” σημείωσε, λέγοντας πως έχουν ήδη γίνει οι εργασίες που πρέπει από την Αττικό Μετρό, ενώ υπολογίζεται πως η επέκταση στις δυτικές συνοικίες θα μεταφέρει σχεδόν ένα εκατομμύριο πολίτες καθημερινά. Και το επόμενο βήμα θα είναι η επέκταση προς το αεροδρόμιο, ένα μέρος της οποίας θα είναι υπέργειο.
Ακολουθούν οι σταθμοί που προτείνονται για τα δυτικά της πόλης:
Μιλώντας για τα αρχαιολογικά ευρήματα στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας», σημείωσε: «Είχαμε μια κοινωνία στην πόλη διαιρεμένη. Οι μισοί θέλανε να βγάλουμε τα αρχαία και να τα πάμε αλλού και να τα ξαναβάλουμε μετά, οι άλλοι μισοί να μείνουν. Τα θυμάστε πολύ καλά. Το έργο ολοκληρώνεται, και η επέκταση για Καλαμαριά μέσα στο 2019. Πιστεύουμε ότι βρήκαμε τη βέλτιστη λύση για τον σταθμό Βενιζέλου. Μπορεί να φέρει μια μικρή καθυστέρηση, αλλά επιτέλους θα τιμήσουμε και τις σύγχρονες υποδομές και την πολιτιστική κληρονομιά που αποκαλύφθηκε, για να αρχίσει να εξοικειώνεται ο κάθε πολίτης με το μετρό αλλά και με την πολιτιστική κληρονομιά που βρέθηκε επ’ευκαιρία του έργου του μετρό. Σε λίγο καιρό θα ανοίξουν οι σταθμοί που είναι έτοιμοι και σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες θα γίνει μια επίδειξη των ευρημάτων που έχουν βρεθεί σε αυτά τα έργα».
Στο μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στα πλαίσια του Συνεδρίου και ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Γ. Μυλόπουλος. Υπογράμμισε ότι το έργο υλοποιείται γρήγορα, το 2019 ξεκινάνε τα δοκιμαστικά δρομολόγια και τον Νοέμβριο του 2020 παραδίδεται το έργο σε εμπορική λειτουργία.
Για τη γραμμή που σχεδιάζεται για τη δυτική Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι πρόκειται για κυκλική γραμμή που συνδέει την περιοχή με το κέντρο, την ανατολική και μελλοντικά με το αεροδρόμιο. Ακόμη, επισήμανε ότι θα συνδέει τις περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης μεταξύ τους, δηλαδή τον Εύοσμο με τη Σταυρούπολη, με την Πολίχνη, με τη Νεάπολη κλπ.
Για την γραμμή του αεροδρομίου, υπογράμμισε ότι σχεδιάζεται υπέργεια, για να ολοκληρωθεί σύντομα, να είναι φθηνό έργο και να χρηματοδοτηθεί όσο γίνεται γρηγορότερα. (Πηγή: ΑΠΕ)
Το πλάνο της βασικής γραμμής του μετρό: