Ακίνητα για μέρες τα φορτηγά πλοία στο λιμάνι
Συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των τελωνειακών υπαλλήλων από την τρίτη βάρδια στη Πύλη 16 του Ο.Λ.Θ.
Συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των τελωνειακών υπαλλήλων από την τρίτη βάρδια στην Πύλη 16 του Ο.Λ.Θ. έχουν σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση των φορτοεκφορτώσεων με αποτέλεσμα να αναγκάζονται τα πλοία να παραμένουν τέσσερις και πέντε μέρες ενώ ήδη πολλές ναυτιλιακές γραμμές, που εξυπηρετούν εμπορεύματα επιχειρήσεων που εδρεύουν στο εσωτερικό της χώρας, έχουν ανακατευθύνει τα πλοία τους προς ανταγωνιστικά της Θεσσαλονίκης λιμάνια.
Να θυμίσουμε ότι η εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων (ΟΤΥΕ) εξήγγειλε από της 16ης Σεπτεμβρίου τροποποίηση στο ωράριο λειτουργίας της Πύλης 16 του λιμένα Θεσσαλονίκης και επί της ουσίας καταργείται η τρίτη βάρδια. Η πύλη λειτουργεί δηλαδή από τις 6 τα ξημερώματα έως τις 10 το βράδυ και όχι επί 24ώρου βάσεως, όπως λειτουργεί κανονικά.
Οι τελωνειακοί διεκδικούν μεταξύ άλλων τη στελέχωση της υπηρεσίας με υπαλλήλους, την ενίσχυση των δομών με μέσα δίωξης και την εναπόθεση -εντός του λιμανιού- των έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων με εγχώρια φορτία προς εξαγωγή για τουλάχιστον 24 ώρες πριν από τη φόρτωσή τους, ενώ βρίσκονται σε επαφή με το Υπουργείο για ικανοποίηση των αιτημάτων για να μην προβούν σε περαιτέρω κινητοποιήσεις.
Παρακάτω η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκτελωνιστών:
Ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης εκφράζει την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκεια του για την συνεχιζόμενη επί τρεις εβδομάδες απεργίας των Τελωνεtακών υπαλλήλων από την τρίτη βάρδια στη Πύλη 16 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα, και αρχής γενομένης από τη βράδυ της 16ης Σεπτεμβρίου το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Τελωνειακών γπαλλήλων Ελλάδας, το συνδικαλιστικό όργανο, δηλαδή, των Τελωνειακών αποφάσισε ομόφωνα, αλλά μονομερώς την αποχή των μελών του από τη βραδυνή βάρδια στην Πύλη 16 του Ο.Λ.Θ. και τη λειτουργία της μόνο από τις 6 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ. Η παρούσα επιστολή έρχεται να προστεθεί στις διαμαρτυρίες του συνόλου σχεδόν των επιχειρηματικών φορέων, επιμελητηρίων, αλλά και των ναυτικών πρακτόρων της Βόρειας Ελλάδας κάτι που αποδεικνύει ότι η απόφαση αυτή των Τελωνειακώγ τους έχει φέρει αντιμέτωπους με μεγάλο μέρος της κοινωνίας και της επιχειρηματικής κοινότητας.
Ως εκτελωνιστές ζούμε καθημερινά την υποστελέχωση της Τελωνειακής Υπηρεσίας και αναγνωρίζουμε τα ποικίλα προβλήματα που προκύπτουν. Αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα των Τελωνειακών, ο οποίοι πολλές φορές αντιμετωπίζουν προσωπικά ακόμη και ποινικές ευθύνες στην προσπάθειά τους να εργαστούν υπό αντίξοες συνθήκες. Παρόλα αυτά είναι πάγια Θέση του Συλλόγου μας ότι ένα συνδικαλιστικό όργανό, όπως είναι η Ο.Τ.Υ.Ε., δεν μπορεί να ασκεί Διοικητικό, Διευθυντικό ή και νομοθετικό έργο, αλλά και ούτε να λειτουργεί με τελεσίγραφα σε βάρος του κοινωνικού συνόλου.
Αποδεικνύεται καθημερινά ότι η αμετακίνητη στάση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των Τελωνειακών μόνο προβλήματα δημιουργεί, αφού σε μία περίοδο που ο λιμένας της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην περιοχή Έ* |δρήtmΦ της Βαλκανικής, η συνεχιζόμενη αποχή τους έχει δημιουργήσει προβλήματα σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους που είτε άμεσα είτε έμμεσα συνδέονται με τη λειτουργία του Ο.Λ.Θ. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στις φορτοεκφορτώσεις των πλοίων, που κοστίζουν υπέρογκα σε εισαγωγείς και εξαγωγείς, τους οποίους προφανώς δεν απασχολεί εάν οι καθυστερήσεις οφείλονται σε απεργία των εργαζομένων στον Ο.Λ.Θ. ή των Τελωνειακών, αλλά στο γεγονός ότι ένα πλοίο είναι αναγκασμένο να παραμένει στη Θεσσαλονίκη για τέσσερις και πέντε ημέρες, προκειμένου να ολοκληρωθεί η φορτοεκφόρτωσή του.
Το χειρότερο όλων είναι ότι ήδη πολλές ναυτιλιακές γραμμές, που εξυπηρετούν εμπορεύματα επιχειρήσεων που εδρεύουν στο εσωτερικό της χώρας, έχουν ανακατευθύνει τα πλοία τους προς ανταγωνιστικά της Θεσσαλονίκης λιμάνια. Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τόσο την πολιτεία όσο και τους συνδικαλιστικούς φορείς των Τελωνειακών (Ο.Τ.γ.Ε.) να αναθεωρήσουν τον τρόπο αντιμετώπισης των αιτημάτων τους, ο οποίος οδηγεί σε απαξίωση την ευρύτερη περιοχή και σε εξαθλίωση μεγάλου μέρους των επαγγελματικών κλάδων της Θεσσαλονίκης.