Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Η απόφαση λήφθηκε από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών.
Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com. Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, η απόφαση λήφθηκε από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών. Συγκεκριμένα, η ΑΕΠΠ εξέδωσε στις 2 Αυγούστου 2019, την με αριθμούς 858 και 859/2019 απόφασή της, κατόπιν άσκησης προδικαστικών προσφυγών από τις εταιρείες «ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.» [εισαγωγέας SCANIA, ISUZU, BYD] και «MERCEDES BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ».
Οι 2 αυτές προσφυγές στρέφονταν κατά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συγκεκριμένα κατά των όρων της με αριθμό 5/2019 διακήρυξης, που εξέδωσε η απελθούσα ηγεσία του Υπουργείου, για την προμήθεια λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Η ΑΕΠΠ δικαίωσε τις αιτιάσεις των διαμαρτυρομένων και συγκεκριμένα:
– Αποφάσισε ότι η εν λόγω διακήρυξη της απελθούσας ηγεσία του Υπουργείου έθετε – κατά παράβαση της εθνικής [ΚΥΑ 29949/1841/2009] και της ευρωπαϊκής [Οδηγία 2007/46/ΕΚ] νομοθεσίας – πρόσθετες απαιτήσεις.
– Έκρινε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων, ήταν δυσανάλογες, υπερβολικές και απρόσφορες, δυσκόλευαν τις εταιρείες να καταθέσουν προσφορά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ανταγωνισμός, ενώ έθεσε κι ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότηση της διακήρυξης.
Η ΑΕΠΠ με την με αριθμούς 858, 859/2019 απόφασή της, κι εφαρμόζοντας την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, έκανε δεκτές τις σχετικές προδικαστικές προσφυγές και ακύρωσε στο σύνολό της την διακήρυξη και τον διαγωνισμό που προκήρυξε η απελθούσα διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λίγες εβδομάδες πριν τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου.
Αναμένονται οι κινήσεις της νέας ηγεσίας του Υπ.ΥΠΟΜΕ. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε εκφράσει τις αμφιβολίες του για την νομιμότητα του διαγωνισμού ήδη από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΦΟΡΟΥΣΕ:
Την προμήθεια για: – 320 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.), – 330 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και – 100 πετρελαιοκίνητα Euro (18 μ.).
Ανά πόλη προβλεπόταν συνολικά:
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 350 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ – 150 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.), – 150 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και – 50 πετρελαιοκίνητα Euro VI (18 μ.).
ΑΤΤΙΚΗ 400 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ – 170 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.), – 180 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και – 50 πετρελαιοκίνητα Euro IV (18 μ.).