Ανακάλυψε τα γλυπτά της πόλης: Το ένα περιέχει το άλλο
Στην είσοδο του καφέ του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης συναντάμε το γλυπτό του Marc Charpin «Το ένα περιέχει το άλλο».
Στέκουν δίπλα μας, τα προσπερνάμε, πολλές φορές μπορεί να μην παρατηρούμε καν την ύπαρξη τους. Είναι τα αγάλματα, οι προτομές και οι εικαστικές συνθέσεις της πόλης και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της. Πολλά από αυτά είναι τόσο γνωστά που έγιναν σήμα κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, όπως το άγαλμα του Βενιζέλου, οι Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κάποια είναι πιο σύγχρονα, κάποια λιγότερο γνωστά, μερικά είναι πολυφωτογραφημένα, άλλα έχουν αφεθεί και παρακμάζουν. Στέκουν δίπλα σε μεγάλους δρόμους και πλατείες, ακίνητα, και μας διηγούνται ιστορίες από την πόλη.
Το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ένα μουσείο στολίδι της πόλης, έχει εκτός της καταπληκτικής μόνιμης συλλογής και των περιοδικών εκθέσεων και έναν πολύ ενδιαφέροντα περίβολο. Μια αυλή γεμάτη από εικαστικά έργα, μια αυλή γεμάτη με γλυπτά.
Στην είσοδο του καφέ του μουσείου συναντάμε το γλυπτό του Marc Charpin «Το ένα περιέχει το άλλο». Στην βάση του αναφέρει ως ημερομηνία τοποθέτησης το 1996 ως δωρεά του Mission Laique Francaise Institute Francais de Thessaloniki και των μαρμάρων Μανώλογλου. Πρόκειται για ένα ορθογώνιο τσιμεντένιο πλαίσιο–κάδρο με ένα κενό στην μέση, στο οποίο και είναι τοποθετημένο ένα ακέφαλο λευκό αντρικό άγαλμα. Το μονότονο, αυστηρό τσιμεντένιο πλαίσιο φαίνεται να εμπεριέχει το γλυπτό και το ένα συμπληρώνει το άλλο. Συμβολίζει τη δόμηση της σημερινής εποχής με το άχαρο τσιμέντο και το λαξεμένο και πειραγμένο από το χρόνο άγαλμα που εκπέμπει αρμονία. Μπορεί κάποιες φορές να φαίνεται ότι ασφυκτιά μέσα στο πλαίσιο αυτό αλλά είναι και άρρηκτα συνδεδεμένο.
Ο Marc Charpin γεννήθηκε το 1935 στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.