Αντιδήμαρχος Υπηρεσίας: Τα παράπονα των πολιτών που φτάνουν στον 3ο όροφο του δημαρχείου Θεσσαλονίκης
Τι είναι και πώς λειτουργεί ο θεσμός που κλείνει έναν μήνα ζωής - Ποια θέματα ακούγονται περισσότερο στο 15192
Έναν μήνα ζωής συμπληρώνει ο θεσμός του αντιδημάρχου Υπηρεσίας που εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για έναν καινοτόμο μηχανισμό που αποσκοπεί στην άμεση εξυπηρέτηση των δημοτών και την επίλυση προβλημάτων μέσα από προσωπική επικοινωνία με εκπροσώπους της δημοτικής αρχής.
Όλο αυτό το διάστημα εκατοντάδες δημότες περνούν καθημερινά (Δευτέρα έως Πέμπτη) από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης για να συναντήσουν έναν αντιδήμαρχο ή εντεταλμένο σύμβουλο του Δήμου Θεσσαλονίκης και να τους εκφράσουν απλά και σύνθετα παράπονά τους, ακόμα και να καταθέσουν προτάσεις που οι ίδιοι κάνουν προς τη δημοτική αρχή.
Κλαδιά δέντρων που ακουμπούν σε καλώδια, κάδοι σκουπιδιών που βρίσκονται σε θέση που εμποδίζουν την ορατότητα των οδηγών ή είναι κοντά σε σπίτια και καταστήματα, λακκούβες, μέριμνα για την καθημερινότητα των ΑΜΕΑ στην πόλη, νέοι χώροι στάθμευσης, πλακάκια που είναι σπασμένα από πεζοδρόμια, ζητήματα καθαριότητας, ακόμα και… αναπλάσεις δρόμων βρίσκονται στην… ατζέντα με την οποία προσέρχονται οι δημότες στις συναντήσεις τους με τον αντιδήμαρχο Υπηρεσίας.
Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Αναδιάρθωσης, Οργάνωσης και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Αθανάσιος Ζιώγας, ήταν εκείνος που πήρε το βάπτισμα του πυρός ως ο πρώτος αντιδήμαρχος Υπηρεσίας και στις δηλώσεις του στην parallaxi, σημειώνει:
«Είναι ένας θεσμός ο οποίος ωριμάζει όσο περνούν οι ημέρες. Είναι πάρα πολύ χρήσιμος, έρχονται αρκετοί πολίτες και σε αυτό συνεισφέρει το γεγονός ότι οι ώρες συνάντησης είναι απογευματινές, καθώς πολλοί από αυτούς είτε λόγω δουλειάς, είτε άλλων υποχρεώσεων, δε θα μπορούσαν να έρθουν το πρωί.
Τα αιτήματα που ακούμε κάποια από αυτά είναι απλά και κάποια σύνθετα.
Όσον αφορά τα απλά ζητήματα, υπάρχει εντολή από τον δήμαρχο τον κ. Αγγελούδη να επιλύονται άμεσα.
Για παράδειγμα ένα απλό ζήτημα που μου ανέφερε πολίτης ήταν ότι σε ένα στενό δρόμο που είναι μονής κυκλοφορίας, όταν φτάνεις στο τέλος του και πρέπει να στρίψεις αριστερά δεν μπορείς να έχεις ορατότητα λόγω των κάδων που βρίσκονται στο σημείο.
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και πιο σύνθετα αιτήματα, όπως για παράδειγμα η πρόταση που έκανε ένας δημότης για ανάπλαση της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού στο τμήμα της πάνω από την Παύλου Μελά. Είναι αν μη τι άλλο ένα κομμάτι με εκκλησιαστικά και πολιτιστικά μνημεία, ενημερώσαμε τον δήμαρχο και συμφώνησε. Από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα το “τρέξουμε” το επόμενο διάστημα».
Μάλιστα, ο δημότης είχε… ολοκληρωμένο σχέδιο καθώς στις προτάσεις για την ανάπλαση περιλαμβανόταν δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, με ζώνες πρασίνου και μερικές θέσεις στάθμευσης.
Πώς λειτουργεί ο αντιδήμαρχος Υπηρεσίας
Κάθε εβδομάδα, από Δευτέρα έως Πέμπτη, ένας Αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος θα βρίσκεται στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης για να υποδέχεται πολίτες και να ακούει τα αιτήματά τους.
Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε ειδικό γραφείο στον 3ο όροφο του Δημαρχείου από τις 17:00 έως τις 20:00, με στόχο την άμεση επεξεργασία των αιτημάτων και την προώθησή τους προς επίλυση την επόμενη ημέρα στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
Οι δημότες που επιθυμούν να συναντήσουν τον Αντιδήμαρχο Υπηρεσίας μπορούν να κλείνουν ραντεβού μέσω της νέας τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης, 15192, η οποία δημιουργήθηκε για να διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Η γραμμή που μπήκε στη ζωή των δημοτών
Σε λειτουργία έχει μπει εδώ και έναν μήνα και η νέα τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης των δημοτών του δήμου Θεσσαλονίκης, το 15192.
Η νέα τηλεφωνική γραμμή λειτουργεί καθημερινά, (Δευτέρα – Παρασκευή) από τις 08.00 έως τις 17.00 και θα αφορά στην καταγραφή αιτημάτων των δημοτών σχετικά με το σύνολο των αρμοδιοτήτων του Δήμου (καθαριότητα, απομάκρυνση ογκωδών, πράσινο, δημόσιος χώρος κτλ).
Τα αιτήματα στη συνέχεια προωθούνται από τους υπαλλήλους του Δήμου προς επίλυση στις αρμόδιες Υπηρεσίες.
Η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης των πολιτών λειτουργεί προσθετικά στην εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου» ώστε να συμβάλει τόσο στην αμεσότερη «χαρτογράφηση» των προβλημάτων όσο και στην ταχύτερη δυνατή επίλυσή τους.
Χιλιάδες είναι οι κλήσεις που έχει δεχτεί έως σήμερα η νέα γραμμή, με τις καταγγελίες για ογκώδη αντικείμενα έξω από κάδους, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, κλαδέματα δέντρων ή νέες φυτεύσεις, λακκούβες στους δρόμους και σπασμένα πλακάκια σε πεζοδρόμια να βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα.
Όπως είναι φυσικό βέβαια το θέμα των ογκωδών αντικειμένων μονοπωλεί τις περισσότερες φορές το ενδιαφέρον των δημοτών, ιδιαίτερα από τις γειτονιές της Ε’ Δημοτικής Κοινότητας, με τις Δ’ και Α’ να ακολουθούν.
Και σε αυτήν την περίπτωση, τα περισσότερα αιτήματα των δημοτών επιλύονται λίγες ημέρες μετά το τηλεφώνημά τους στο 15192, αλλά υπάρχουν και τα σύνθετα ζητήματα, όπως αυτό των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, όπου απαιτείται μεγαλύτερος χρόνος, καθώς τα συνεργεία του δήμου μπορεί να πηγαίνουν για να κολλήσουν το προειδοποιητικό αυτοκόλλητο, ωστόσο απαιτείται να περάσει διάστημα ενός μήνα για να μετακινηθεί.
Το παράλογο βέβαια του νόμου είναι ότι αν μετακινηθεί το όχημα σε αυτό το χρονικό διάστημα, τότε το… κοντέρ μηδενίζει, επομένως πρέπει να γίνει νέα καταγγελία και να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία όπως περιεγράφηκε παραπάνω και πάλι με deadline τις 30 ημέρες.
Τόσο για το 15192, όσο και για το θεσμό του αντιδημάρχου Υπηρεσίας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης είχε σχολιάσει ότι πρόκειται για έναν: «καινοτόμο θεσμό που διευκολύνει περαιτέρω την επικοινωνία των δημοτών με το Δήμο.
Μετά την εφαρμογή ¨Βελτιώνω την πόλη μου¨ και τη λειτουργία της νέας γραμμής τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, το 15192, προσθέτουμε έναν ακόμη δίαυλο επικοινωνίας, καθιστούμε το Δημαρχείο ακόμη πιο φιλικό και προσβάσιμο, θέτοντας στο επίκεντρο τον πολίτη και προσπαθώντας για τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων προς τους δημότες υπηρεσιών. Σημείο αναφοράς των δράσεών μας παραμένει η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, μια καλύτερη, πιο ανθρώπινη και λειτουργική Θεσσαλονίκη».