Από αυτή την τρύπα των 26 τ.μ. θα βγουν τεμαχισμένα τα αρχαία
Την Τετάρτη το μεσημέρι πρόκειται να συζητηθεί στο ΚΑΣ η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στη διάρκεια της ανασκαφής των έργων του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης. Μια μελέτη 200 συνολικά σελίδων, που επιχειρεί να αποδομήσει την προηγούμενη λύση της κατά χώρα διατήρησης καθώς και μια τεχνική έκθεση 30 σελίδων του καθηγητή του Μετσόβειου […]
Την Τετάρτη το μεσημέρι πρόκειται να συζητηθεί στο ΚΑΣ η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στη διάρκεια της ανασκαφής των έργων του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης.
Μια μελέτη 200 συνολικά σελίδων, που επιχειρεί να αποδομήσει την προηγούμενη λύση της κατά χώρα διατήρησης καθώς και μια τεχνική έκθεση 30 σελίδων του καθηγητή του Μετσόβειου Παναγιώτη Καρύδη, για τους κινδύνους των αρχαιοτήτων στην περίπτωση της διατήρησης κατά χώραν. Ο κ. Καρύδης επισκέφτηκε το σταθμό της Βενιζέλου στις 14 Νοεμβρίου και έντεκα μέρες αργότερα, στις 25 Νοεμβρίου είχε αποστείλει στην Αττικό Μετρό τη μελέτη του που εμφανίζει τα αρχαία να υφίστανται μεγάλες καταστροφές από καταρρεύσεις σε περίπτωση παραμονής!
Συνοδεύεται επίσης από έκθεση του καθηγητή σεισμολογίας κ. Χρήστου Παπαϊωάννου που μιλά για καταστροφικό σεισμό τα επόμενα χρόνια στην Θεσσαλονίκη που θα βλάψει τα αρχαία αν παραμείνουν μέσα!
Η μελέτη που πρόκειται να λάβουν στα χέρια τους τις επόμενες ημέρες μαζί με την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης της Τετάρτης, τα μέλη του ΚΑΣ, που θα αποφασίσουν για την τύχη των αρχαιοτήτων, λογικά θα πρέπει να εξηγεί πως ακριβώς θα γίνει ο τεμαχισμός και η απόσπαση, από μια τρύπα 26 τ.μ. που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην πλάκα της οδού Εγνατίας, όταν το 2014 που μιλούσαμε ξανά για απόσπαση υπήρχε ένα ολόκληρο ανοιχτό σκάμμα και δεν είχε κατασκευαστεί η πλάκα που υπάρχει σήμερα.
Θα πρέπει να περιγράφει αναλυτικά το ακριβές χρονοδιάγραμμα της νέας ανασκαφής, της κατάχωσης, της απόσπασης και της επανατοποθέτησης και της ανάδειξης εντός του σταθμού και να μην υπάρχει μόνο μια γενική και αόριστη αναφορά του Απριλίου του 2023 ως χρόνο περάτωσης του έργου. Μόνο τότε μια μελέτη θα ήταν πειστική και τεκμηριωμένη.
Στις φωτογραφίες της parallaxi μπορεί κανείς να διαπιστώσει με τα ίδια του τα μάτια από ποιο σημείο πρόκειται να αφαιρεθούν τεμαχισμένα. Τι θα τεμαχιστεί; Ας ακούσουμε τον διεθνή οργανισμό Europa Nostra:
“Στο σταθμό της Βενιζέλου ήταν σαν να μπαίναμε σε μια αρχαία αγορά Ρωμαϊκών και Βυζαντινών χρόνων με πολλά μαγαζιά και εργαστήρια να επιδεικνύουν τη δουλεία τους. Βρέθηκαν πολλά αντικείμενα και κοσμήματα όπως και υψηλά επίπεδα υδραργύρου τα οποία χρησιμοποιούσαν μεταλλουργοί της εποχής για την παραγωγή πολύτιμων μετάλλων που προκάλεσαν επιπλέον καθυστερήσεις.”
Ο πιο ολοκληρωμένος αρχαίος δρόμος που βρέθηκε ποτέ επί ελληνικού εδάφους, ο Decumanus Maximus ( ο κεντρικός δρόμος 6.5 μ. κάτω από τη σημερινή Εγνατία οδό) και στο βάθος το οκτάπυλο με τον cardo (τον κάθετο δρόμο, κάτω από τη Βενιζέλου).
Εδώ βλέπετε μια αναπαράσταση της Via Regia (δηλ η αρχή του ίδιου δρόμου που βρέθηκε στην Εγνατίας με Βενιζέλου) και που διέσχιζε τη Θεσσαλονίκη. Στη φωτογραφία φαίνεται κι ένα κομμάτι από το οκτάπυλο που υπήρχε εκεί που σήμερα σώζεται από αυτό η Καμάρα. Τα τόξα στο βάθος του δρόμου δηλαδή είναι η εικόνα της μνημειακής κατασκευής που δημιουργήθηκε από τον Γαλέριο μετά τις μάχες του 297 μΧ /ΜΚΕ.
Όπως είπε ο σπουδαίος Βυζαντινολόγος Πάολο Οντόρικο μιλώντας στο ΕΘΝΟΣ:
”Πώς τολμάτε να κατακρίνετε τον Ερντογάν που μετατρέπει βυζαντινούς ναούς σε τζαμιά, όταν η κυβέρνησή σας σχεδιάζει να ξεριζώσει το σταυροδρόμι της μνημειακής οδού των Βυζαντινών στη Θεσσαλονίκη και εσείς δεν αντιδράτε; Αυτό που έφεραν στο φως οι εργασίες για το μετρό είναι η βυζαντινή Πομπηία!. Το καταλαβαίνετε; Και σκοπεύετε να την ξεκολλήσετε, για να την επανακολλήσετε αργότερα; Τρελαθήκατε; Θα κάνετε τις αρχαιότητές σας Lego; Σκοπεύετε να στήσετε τη βυζαντινή Disneyland; Να μας το πείτε! Και να αναλάβετε τις ευθύνες σας.Επομένως, η αυθεντικότητα των ευρημάτων θα χαθεί. Επιπλέον, αν κατά την 3,5 μέτρων νέα ανασκαφή για τη αποκόλληση βρεθούν νέες αρχαιότητες, τι θα γίνει; Νέες ανασκαφές; Τότε είναι που το μετρό δεν θα τελειώσει ποτέ! Πέραν πάντως της πιθανής βλάβης στο μνημείο, θα είναι τεράστιο και το κόστος. Δεν είναι μόνο τα 16 εκατομμύρια που μας λένε. Επομένως, δεν πρέπει να κουνηθεί ούτε πετραδάκι.”
Δείτε εδώ για πρώτη φορά ολοκληρωμένο τι ακριβώς βρέθηκε στις ανασκαφές του ΜΕΤΡΟ πατώντας πάνω στο εξώφυλλο της έκδοσης του ΥΠΠΟ:
Και ελάτε την Τρίτη στη συγκέντρωση της Ένωσης Πολιτών για την προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομίας μπροστά τις λαμαρίνες του Μετρό στη Βενιζέλου.