Αυτό είναι το «έξυπνο» κοινό εισιτήριο για Μετρό και λεωφορεία της Θεσσαλονίκης
Το νέο «έξυπνο» εισιτήριο θα είναι σε μορφή πλαστικής κάρτας ή χάρτινου εισιτηρίου με ενσωματωμένο μικροεπεξεργαστή.
Υλοποιείται το νέο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου που θα εφαρμοστεί σε όλα τα λεωφορεία αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης και στο Μετρό, όπως ανακοινώθηκε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο ΟΣΕΘ για την παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.
«Η τεχνολογία εξελίσσεται και η Θεσσαλονίκη θέλει να αναβαθμίσει τα συστήματά της, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, είναι το νέο αυτόματο σύστημα πολιτικής κομίστρου», είπε η κ.Τσαβάλα. Με μπλε χρώμα θα είναι η πλαστική κάρτα, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα είναι λευκό και επαναφορτιζόμενο, δηλαδή θα μπορεί ο επιβάτης να το χρησιμοποιεί μέχρι και για έξι επαναφορτίσεις προϊόντων.
Τα μηχανήματα θα παίρνουν κέρματα και χαρτονομίσματα, ενώ θα γίνονται και ηλεκτρονικές πληρωμές με κάρτες. Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο, τα ΚΤΕΛ, ενώ αυτόματοι πωλητές θα βρίσκονται και στους σταθμούς του Μετρό. Επίσης, ανακοινώθηκε πως ετοιμάζεται εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.
Παράλληλα σχεδιάζονται το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).
Στα πλεονεκτήματα της χρήσης του νέου συστήματος, όπως είπε η κ.Τσαβάλα, περιλαμβάνονται η δυνατότητα φόρτισης, όπως επίσης και το γεγονός ότι θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση και η εισιτηριοδιαφυγή, καθώς θα υπάρχουν οι πύλες του μετρό και δεν θα μπορεί να εισέλθει κάποιος που κάνει μετεπιβίβαση. «Από τις 30 Νοεμβρίου και μετά μπαίνουμε σε νέα εποχή και για το κόμιστρο», συμπλήρωσε η διευθύντρια λειτουργίας του ΟΣΕΘ, τονίζοντας πως θα ακολουθήσει ενημερωτική καμπάνια για τους επιβάτες.
Αναφορικά με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που θα προκύψουν στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ενόψει της λειτουργίας του μετρό, ο διευθυντής του συγκοινωνιακού έργου ΟΣΕΘ ΑΕ, Σαμουέλ Σαλέμ, είπε πως από «όλες τις γραμμές, οι 39 δεν επηρεάζονται από την έναρξη του μετρό, ωστόσο οι άλλες 38 επηρεάζονται και τροποποιούνται».
«Οραματιζόμαστε τον ΟΑΣΘ σε ρόλο βασικού τροφοδότη της γραμμής του μετρό, με κυρίως αστικά δρομολόγια που θα γίνονται από πράσινα οχήματα. Παραμένουν όμως και οι γραμμές του κορμού, οι οποίες θα έχουν τη συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό και θα καλύπτουν και ανάγκες που δεν έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλες, όπως είναι η σύνδεση με το αεροδρόμιο, με τα ΚΤΕΛ Μακεδονίας», συμπλήρωσε.
Ειδική αναφορά έγινε και στην αναγκαιότητα δημιουργίας πολυτροπικών τερματικών σταθμών στη Νέα Ελβετία και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και σε επόμενη φάση στη Μίκρα, με την ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.
Το νέο «έξυπνο» εισιτήριο αρχικά θα είναι σε μορφή πλαστικής κάρτας ή χάρτινου εισιτηρίου με ενσωματωμένο μικροεπεξεργαστή.
Πρόκειται για μία πλαστική κάρτα παρόμοια με αυτή των πιστωτικών καρτών. Μπορεί να είναι προσωποποιημένη ή ανώνυμη. Μπορούν να «φορτώνονται» σε αυτήν υπό προϋποθέσεις πολλά προϊόντα κομίστρου που σχεδιάζονται από τον ΟΣΕΘ.
Επίσης, υπάρχει το χάρτινο εισιτήριο το λευκό το οποίο είναι επαναφορτιζόμενο, περιέχει μικροεπεξεργαστή και ο κόσμος μπορεί να το χρησιμοποιεί έξι φορές. Δηλαδή έως έξι επαναφορτώσεις διαφορετικών ή και των ίδιων προϊόντων. Είναι ένα αναλώσιμο με κόστος, γι’ αυτό δεν πρέπει να το πετάμε με την πρώτη χρήση.
Μελλοντικός στόχος της ΟΣΕΘ είναι η έκδοση των εισιτηρίων να γίνονται με ανέπαφες συναλλαγές μέσω τραπεζικής κάρτας (EMV payment) η οποία έχει πολλαπλάσια οφέλη για το χρήστη.
Ποια προϊόντα κομίστρου σχεδιάζονται:
Το βασικό εισιτήριο θα είναι απεριορίστων μεταβιβάσεων εντός 70 λεπτών.
Το εισιτήριο δύο διαδρομών ανεξαρτήτου ώρας μέσα στην ίδια ημέρα.
Όσον αφορά το εισιτήριο 10+1 σημαίνει ότι στη τιμή των 10 διαδρομών θα υπάρχει και μία έξτρα.
Η αγορά των νέων εισιτηρίων θα μπορεί να γίνεται μέσω αυτόματων πωλητών (παίρνουν και κέρματα – χαρτονομίσματα πέρα από πιστωτική κάρτα), εντός λεωφορείων και σε επανδρωμένα εκδοτήρια.
Οι τρόποι έκδοσης και φόρτισης του «έξυπνου» εισιτηρίου θα γίνεται μέσω διαδικτυακής πύλης ή app εφαρμογής.
Οι τρόποι επικύρωσης των εισιτηρίων θα γίνονται είτε στις πύλες του Μετρό (εκεί όπου μπορεί να δει το χρόνο που του απομένει ή τις διαδρομές), αλλά και εντός των λεωφορείων.