Χωρίς άδεια λειτουργίας το αμαξοστάσιο του δήμου Θεσσαλονίκης;

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν διαθέτει ούτε πυρασφάλεια, ούτε περιβαλλοντική διαχείριση για τα διασταλλάζοντα ύδατα από τα απορριμματοφόρα

Φίλιππος Δεργιαδές
χωρίς-άδεια-λειτουργίας-το-αμαξοστάσ-925172
Φίλιππος Δεργιαδές

Περίεργα πράγματα συμβαίνουν στο δήμο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της χώρας. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχουν ολόκληρες υπηρεσίες ή δομές που λειτουργούν με τον αυτόματο πιλότο, παρότι αφορούν νευραλγικούς και σημαντικούς τομείς, όπως η καθαριότητα και η προστασία του περιβάλλοντος. Μαθαίνουμε ότι η μεγαλύτερη εγκατάσταση του δήμου Θεσσαλονίκης, το αμαξοστάσιο, όπου φιλοξενούνται τα απορριμματοφόρα, αλλά και όλα τα υπηρεσιακά δημοτικά αυτοκίνητα, στερείται άδειας λειτουργίας.

Και όχι μόνο αυτό. Ο συγκεκριμένος χώρος, ενοικιαζόμενος από ιδιώτη, δεν πληροί ούτε τις βασικές προϋποθέσεις για να φιλοξενεί λειτουργίες όπως η φύλαξη και η συντήρηση των οχημάτων και των απορριμματοφόρων, που συλλέγουν τα απορρίμματα του κεντρικού δήμου, μίας πόλης όπου ζουν και εργάζονται πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες.

Δεν υπάρχουν δηλαδή οι εγκαταστάσεις που πρέπει να υπάρχουν, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και η υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων.

amaksostasio-thessalonikhs.png

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα απορριμματοφόρα δεν πλένονται όλα καθημερινά στο Σταθμό Μεταφόρτωση, όπου το μικρό πλυντήριο δεν επαρκεί. Τα περισσότερα καταλήγουν στο αμαξοστάσιο χωρίς να έχουν πλυθεί, μαζί με τα υπολείμματα και τα ζουμιά των απορριμμάτων. Εκεί πλένονται πρόχειρα με τις μάνικες, με τα διάφορα «διασταλλάζοντα ύδατα» να ρυπαίνουν το χώρο και καταλήγουν στο χώμα και ως εκ τούτου, ενδεχομένως και στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.

Ο χώρος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας, δεν έχει σύστημα πυρασφάλειας και δεν διαθέτει βιολογικό καθαρισμό για την περιβαλλοντική διαχείριση των διασταλλαζόντων. Εξίσου πρόχειρος και ακατάλληλος είναι και ο χώρος όπου φιλοξενούνται οι εργαζόμενοι της καθαριότητας που όπως αναφέρουν εργαζόμενοι, «διακρίνεται για τις σχεδόν απάνθρωπες συνθήκες του». Το συγκεκριμένο οικόπεδο, αρκετών στρεμμάτων, βρίσκεται στην περιοχή του Mediterranean Cosmos, επί της οδού Λαέρτου 16, που ανήκει στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη.

screenshot-2022-04-07-at-15-52-31-amaksostasio-thessalonikhs-anazitisi-google.png

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει πρώην διευθυντικό στέλεχος του δήμου Θεσσαλονίκης, που αναφέρει ότι η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, το 2017, είχε κάνει πλήρη μελέτη προκειμένου να αδειοδοτηθεί η λειτουργία του αμαξοστασίου. Μάλιστα είχε δοθεί η προέγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ενώ είχε εγγραφεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα και σχετικό κονδύλι 900.000 €, για τα απαραίτητα έργα που απαιτούνταν για την έκδοση της άδειας.

Πρόκειται για έργα υποδομών που συνδέονται με την περιβαλλοντική διαχείριση, όπως φρεάτια διήθησης των διασταλλαζόντων υδάτων, δηλαδή βιολογικός καθαρισμός, αλλά και με την ασφάλεια του χώρου, όπως εγκατάσταση του κατάλληλου συστήματος φωτισμού, ανάλογο σύστημα πυρασφάλειας και σύστημα συναγερμών, όλα αυτά δηλαδή που απαιτούνται για την έκδοση άδειας λειτουργίας χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους.

Τότε η διοίκηση Μπουτάρη δεν προχώρησε σε δημοπρατήσεις των έργων, γιατί ο χώρος είναι ενοικιαζόμενος και θα έπρεπε να υπάρξει διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες, προκειμένου να γίνει επιμερισμός του κόστους των εργασιών. Η διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες, τελικά, δεν καρποφόρησε και ο χώρος του Αμαξοστασίου παρέμεινε χωρίς άδεια λειτουργίας.

Επίσης, η νέα διοίκηση του Κ. Ζέρβα, δεν προχώρησε σε κάποια σχετική ενέργεια. Μάλιστα μηδένισε και τα σχετικά κονδύλια στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου, για τα έργα υποδομής στο χώρου του Αμαξοστασίου. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η παρούσα διοίκηση δεν έχει κάποιο σχεδιασμό προκειμένου ο χώρος αυτός να λειτουργεί νόμιμα και με τις κατάλληλες προδιαγραφές.

amaksostasio.jpg

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το συμβόλαιο ενοικίασης του χώρου, 12ετούς μίσθωσης, πρόκειται να λήξει, οπότε ο δήμος Θεσσαλονίκης θα πρέπει ή να ανανεώσει το συμβόλαιο ή να αναζητήσει νέο χώρο, για τα περίπου 500 οχήματα του εκ των οποίων, τα 180 είναι οχήματα καθαριότητας.

Συνεπώς τα ερωτήματα είναι πολλά και απαιτούν απαντήσεις, αλλά κυρίως: έχει άδεια το αμαξοστάσιο και αν όχι, γιατί; Ποιος ευθύνεται και πότε σκοπεύει η διοίκηση του δήμιου να αποκαταστήσει τη νομιμότητα του χώρου; Τι λένε οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και η αποκεντρωμένη διοίκηση;

Τζακόπουλος: Θα συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς αδειοδότηση;

Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Τζακόπουλος, ανέδειξε το θέμα στην τοποθέτηση του και τόνισε πως ο χώρος του Αμαξοστασίου, «δεν έχει άδεια λειτουργίας, δεν έχει πυρασφάλεια, ούτε κάμερες, ούτε περιβαλλοντική διαχείριση των διασταλλαζόντων υδάτων».

«Με αυτό τι θα κάνετε; Θα συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς αδειοδότηση; Δουλεύουν καθημερινά εκεί 400-500 άνθρωποι», ρώτησε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα, και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Καθαριότητας Κ. Ιακώβου, καλώντας την διοίκηση του δήμου να εξηγήσει γιατί η διοίκηση του δήμου έσβησε τα κονδύλια για τις εργασίες αδειοδότησης του αμαξοστασίου.

«Πήγατε να δείτε τους εργάτες που μαζεύουν τα σκουπίδια που στεγάζονται σε μια ανοικτή με κεπέγκια αποθήκη που τον χειμώνα ο χώρος έχει -20 αθμούς και το καλοκαίρι +40;» συνέχισε ο κ.Τζακόπουλος και αναφέρθηκε σε τρείς κωδικούς κονδυλίων που μηδενίστηκαν από το Τεχνικό Πρόγραμμα, τονίζοντας πως το Αμαξοστάσιο όπου σταθμεύει όλος ο στόλος των απορριμματοφόρων και των οχημάτων του δήμου «είναι μία επένδυση εκατομμυρίων, με τεράστια σημασία για την πόλη».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα