Δεν ήθελε ν’ ανοίξει καφέ και άνοιξε ένα πλυντήριο…
Εσύ θα το δοκιμάσεις;
Διασχίζοντας την Αγίου Δημητρίου, απέναντι από το τούρκικο προξενείο υπάρχει ένα μαγαζί που πάει κόντρα στην κρίση. Ο χώρος από έξω μυρίζει απορρυπαντικό και καθαριότητα ενώ στο εσωτερικό του είναι εξοπλισμένος με τα πιο σύγχρονα πλυντήρια της αγοράς.
Ο Νίκος Κουρδής είναι ο εγκέφαλος πίσω από αυτή την ιδέα. Την «έκλεψε» όπως λέει από το εξωτερικό και εδώ και σχεδόν τρία χρόνια τον έχει ανταμείψει και με το πάρα πάνω. «Δεν ήθελα να ασχοληθώ με τον χώρο της εστίασης, η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη από καφετέριες και εστιατόρια.» Έτσι αποφάσισε να ανοίξει ένα κατάστημα με κοινόχρηστα πλυντήρια.
Η αλήθεια είναι πως τα κοινόχρηστα πλυντήρια είναι κάτι καινούριο για την ελληνική κοινότητα. «Χρειάζονται εκπαίδευση» όπως λέει ο κ. Νίκος. Συχνά τον παίρνουν τηλέφωνο και ρωτάνε πως λειτουργεί το κατάστημα.
Η επιχείρηση λοιπόν λειτουργεί ως self service, ο κάθε ένας μπορεί να πάει και να βάλει την μπουγάδα του. Τα απορρυπαντικά είτε παρέχονται στο κατάστημα μέσω αυτόματου πωλητή, είτε τα φέρνει ο κόσμος από το σπίτι του. Επιπλέον το μαγαζί παρέχει και στεγνωτήριο για την διευκόλυνση των πελατών. Το κόστος ανέρχεται στα 3 ευρώ η μπουγάδα και 1,50 με 2 ευρώ το στέγνωμα.
Το κατάστημα είναι ανοιχτό καθημερινά καθώς και τις αργίες από τις 7:00 π.μ. έως τις 12:00 π.μ., μιας και ζήτηση από την πλευρά του κόσμου είναι μεγάλη. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών είναι φοιτητές, όμως σε γενικές γραμμές είναι κάτι που αφορά όλες τις ηλικίες. Επίσης είναι μια λύση για μια παροδική κατάσταση όπως ένα χαλασμένο πλυντήριο στο σπίτι ή τα εποχιακά καλύμματα όπως οι κουβέρτες και τα παπλώματα.
Φυσικά και η κρίση έχει παίξει τον ρόλο της. Πλέον δεν είναι τόσο εύκολο για μια οικογένεια, πόσο μάλλον έναν φοιτητή, να αγοράσει πλυντήριο για το σπίτι του. «Εδώ μπορείς να δεις όλες τις κοινωνικές τάξεις, έναν καθηγητή πανεπιστημίου και δίπλα του θα είναι ένας μετανάστης» σύμφωνα με τον κ. Κουρδή.
Μέσα στις γιορτές η δουλειά «έπεσε» εξαετίας των φοιτητών που έλειψαν από την πόλη. Αυτό όμως δεν προβληματίζει τον κ. Νίκο. Έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών του, και να σταθεί απέναντι στη κρίση. Εκεί που τα άλλα καταστήματα κλείνουν το δικό του ανθίζει.