«ΔΕΘ: Αναδίπλωση ή υποχώρηση Μητσοτάκη;»
Ανακοίνωση του κόμματος ΣΥΡΙΖΑ για τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά στην ανάπλαση της Έκθεσης:
Όταν ως πρωθυπουργός είσαι με την πλάτη στον τοίχο εξ αιτίας μιας σειράς σκανδάλων διαφθοράς που βαραίνουν την κυβέρνησή σου, από τις υποκλοπές και το έγκλημα τα Τέμπη μέχρι την Ομάδα Αλήθειας και τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και εξ αιτίας του ότι η χώρα επί των ημερών σου έγινε η ακριβότερη και φτωχότερη χώρα της Ευρώπης, τότε παριστάνεις ότι ακούς την κοινωνία.
Και αναδιπλώνεσαι μπροστά στην κοινωνική αντίδραση απέναντι στα ληστρικά σχέδια των καρτέλ και του λόμπυ των εργολάβων. Δεν ξεχνάμε, όμως, ότι η Θεσσαλονίκη, εξ αιτίας της αλαζονικής και ευνοιοκρατικής για μεγάλα οικονομικά συμφέροντα πολιτικής της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έχασε έναν πολύτιμο πολιτιστικό θησαυρό, τα Αρχαία της Βενιζέλου, έχασε πολλά χρόνια παραμένοντας χωρίς μετρό και χωρίς λύση του κυκλοφοριακού της και έχασε και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αντιπαραγωγικών αποζημιώσεων που κατέληξαν στις τσέπες των εργολάβων, ενώ θα μπορούσαν να είχαν χρηματοδοτήσει τις επεκτάσεις του μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο.
Κι ακόμη, δεν ξεχνάμε ότι η Θεσσαλονίκη, μετά από 20 κοντά χρόνια που ξεκίνησε το μετρό, έχει μια μόνο γραμμή 9,5 χλμ κι αυτή προβληματική και ένα αχρείαστο έργο, δώρο κι αυτό στο λόμπυ των εργολάβων και της βενζίνης, τον Fly Over. Ένα έργο ενίσχυσης της περιφερειακής σε μήκος μόλις 4 χλμ, το οποίο και δεν θα συνεισφέρει τίποτε στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και θα κοστίσει υπερβολικά στο δημόσιο λόγω ΣΔΙΤ και θα επιδεινώσει το κυκλοφοριακό, δίνοντας κίνητρο για περισσότερα ΙΧΝΗ στους δρόμους. Μόνη λύση η επέκταση του μετρό και η ενίσχυση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς με τραμ και προαστιακό.
Αν τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των αποζημιώσεων και του Fly Over πήγαιναν στην ενιλσχυση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, η Θεσσαλονίκη σήμερα θα είχε δύο επεκτάσεις του μετρό, μια δυτικά και μια προς αεροδρόμιο. Έχοντας λύσει οριστικά και το κυκλοφοριακό της πρόβλημα και το πρόβλημα της ρύπανσης της ατμόσφαιρας.
Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας ενάντια σε μια πολιτική που ευνοεί τα ισχυρά λόμπυ των εργολάβων, των ΙΧ και της βενζίνης, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, συνεχίζεται. Η αναδίπλωση Μητσοτάκη, έστω και κάτω από τις σημερινές βαριές σκιές που βαραίνουν την κυβέρνησή του, δείχνει τον δρόμο της κοινωνικής αντίστασης και της διεκδίκησης απέναντι στα σχέδια των καρτέλ που κυβερνούν τη χώρα.