Δήμος Καλαμαριάς: «Η αδικία που υφίστανται για πολλά χρόνια μαθητές/τριες» – Επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας

Το πρόβλημα των μαθητικών κατανομών θίγει ο Θάνος Γιαννακός, Αντιδήμαρχος Παιδείας δια βίου μάθησης και πολιτισμού Δήμου Καλαμαριάς

Parallaxi
δήμος-καλαμαριάς-η-αδικία-που-υφίστα-1088331
Parallaxi

Το πρόβλημα των μαθητικών κατανομών θίγει ο Θάνος Γιαννακός, Αντιδήμαρχος Παιδείας δια βίου μάθησης και πολιτισμού Δήμου Καλαμαριάς με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας.

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η ανακοίνωση από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης των μαθητικών κατανομών για το σχολικό έτος 2025-2026. Ωστόσο, παραμένει ένα σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα που αφορά χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες συγκεκριμένων περιοχών του Δήμου Καλαμαριάς και επιβάλλει την άμεση προσοχή και παρέμβαση.

Στον Δήμο Καλαμαριάς λειτουργούν τέσσερα γυμνάσια (3ο, 6ο, 9ο και 10ο) και μόλις δύο Γενικά Λύκεια (3ο και 6ο). Η ανισορροπία αυτή επιβαρύνει υπέρμετρα τη διαδικασία των μαθητικών κατανομών, καθώς δύο μόνο λύκεια καλούνται να υποδεχτούν τους αποφοίτους τεσσάρων γυμνασίων. Η πίεση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται συχνά κοινωνικές εντάσεις και σοβαρές δυσλειτουργίες στη φοίτηση των μαθητών.

Το 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα σχολικά κτήρια στην περιοχή, με υποδομές που καλύπτουν τις ανάγκες σύγχρονου εκπαιδευτικού χώρου. Διαθέτει συνολικά 18 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα φυσικών επιστημών, δύο αίθουσες πληροφορικής, βιβλιοθήκη, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και πολλούς βοηθητικούς χώρους. Παρά το γεγονός αυτό, μεγάλο μέρος των διαθέσιμων αιθουσών παραμένει ανενεργό, καθώς η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης επιμένει να μην τις αξιοποιεί.

Οι επίσημες μελέτες του Υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνουν ότι το σχολείο έχει τη δυνατότητα να υποδεχθεί έως και 450 μαθητές, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον τρέχοντα μαθητικό πληθυσμό που μπορεί να εξυπηρετήσει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας. Ωστόσο, η επιλογή εφαρμογής μειωμένου αριθμού μαθητών ανά τμήμα (26 αντί 30) μειώνει την πραγματική δυναμικότητα του σχολείου, στερώντας την πρόσβαση σε πλήθος μαθητών που κατοικούν σε γειτονικές περιοχές.

Παρακάτω, ολόκληρη η ανοικτή επιστολή 

Κυρία υπουργέ

Εντός των ημερών θα ανακοινωθούν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης,οι μαθητικές κατανομές για τη σχολική χρονιά 2025-2026.

Σας αποστέλλω τη συγκεκριμένη επιστολή προκειμένου να σας γνωστοποιήσω το φλέγον θέμα με την μεγάλη αδικία που υφίστανται για πολλά χρόνια μαθητές/τριες συγκεκριμένων περιοχών του Δήμου Καλαμαριάς.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΤΑΝΟΜΩΝ

Τα μεγαλύτερα προβλήματα σε σχέση με τις μαθητικές κατανομές στον Δήμο Καλαμαριάς, τα οποία συνοδεύονται αρκετές φορές με κοινωνικές εντάσεις, εμφανίζονται συνήθως στις περιοχές Νέας Κρήνης, Αγίου Ιωάννη, Επέκτασης Καλαμαριάς και Φοίνικα, όπου, υπάρχουν τέσσερα γυμνάσια (3ο,6ο, 9ο και 10ο), και μόνο δύο Γενικά Λύκεια (3ο και 6ο).

Δύο λύκεια υποδέχονται τους αποφοίτους τεσσάρων γυμνασίων.

Αυτό δημιουργεί μια πίεση ως προς τις μαθητικές κατανομές, η οποία όμως μπορεί με πολύ απλό τρόπο ,να περιοριστεί έως και να εξαλειφθεί,

εφ όσον ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΎΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΘΈΣΙΜΟΙ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΊ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΊ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ ΟΙ ΟΠΟΊΟΙ ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝ ΑΝΕΝΕΡΓΟΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΆΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΉΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ.

ΔΟΜΗ 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ

Το 3ο ΓΕΛ στεγάζεται σε ένα από τα πληρέστερα σε υποδομές σχολικά κτήρια και καλύπτει στον μέγιστο βαθμό τις απαιτήσεις τής εκπαιδευτικής διαδικασίας των μαθητών και μαθητριών ενός σύγχρονου Λυκείου.

Από ανέγερσής του με Αρ.Οικοδ.Αδείας 117/2004

αλλά και μετά από πρόσφατη αποτύπωση του Σχολείου από τις Τεχνικές Υπηρεσίες τού Δήμου Καλαμαριάς (αρ. πρωτ. 41192/16.08.2022), διαθέτει

16 χαρακτηρισμένες αίθουσες διδασκαλίας 50τ.μ. η κάθε μία, μία αίθουσα διδασκαλίας 70 τ.μ.,

4 αίθουσες διδασκαλίας

(κατευθύνσεων) 30-45 τ.μ.,

αίθουσα Φυσικής Χημείας 75 τμ., Βιβλιοθήκη 102 τ.μ., αίθουσα Η.Υ. 67 τ.μ., αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 200 τ.μ. και φυσικά πολλούς βοηθητικούς χώρους, γραφεία, χώρους υγιεινής κ.λπ..

__ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΌ 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ

Μετά από έγγραφο ερώτημά μου, ως Αντιδήμαρχος Παιδείας τού Δήμου Καλαμαριάς, προς το Τμήμα Μελετών του Υπουργείου Παιδείας, με

αρ. πρωτ. 37051/06.06.2025, και θέμα «Αξιοποίηση αιθουσών διδασκαλίας σύμφωνα με τα σχέδια κατόψεων του σχολικού κτηρίου που στεγάζεται το 3ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ», λάβαμε στις 18.06.2025 την με αρ. πρωτ. 72885/Α2 απάντηση, η οποία συνοδεύεται, όλως παραδόξως, από “Ενδεικτικό Κτηριολογικό”, κάτι για το οποίο δεν κατατέθηκε αίτημα από τον Δήμο Καλαμαριάς.

Ταυτόχρονα, είναι γνωστό σύμφωνα με ενημερωτικό έγγραφο του ιδίου Τμήματος Μελετών του Υπουργείου Παιδείας, με αρ. πρωτ. 62094/Α2/02.06.2023, ότι «…τα εγκεκριμένα πρότυπα κτηριολογικά προγράμματα λειτουργούν υποστηρικτικά για τις δημοτικές αρχές….» και άρα ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΌ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ, πόσο μάλλον, τα ενδεικτικά κτηριολογικα προγράμματα.

Παρ’ όλα αυτά, στο συγκεκριμένο επισυναπτόμενο ενδεικτικό Κτηριολογικό Πρόγραμμα γίνεται για πρώτη φορά σε επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, αναφορά για τον πραγματικό και εν πολλοίς “αμφισβητουμενο” από τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, τα προηγούμενα χρόνια αριθμό αιθουσών διδασκαλίας και γενικότερα εκπαιδευτικών χώρων τού 3ου ΓΕΛ Καλαμαριάς.

Συγκεκριμένα αναφέρονται ,

18 χαρακτηρισμένες αίθουσες διδασκαλίας (15 γενικής Παιδείας, 3 Κατευθύνσεων), 2 αίθουσες διδασκαλίας Πληροφορικής (70 τ.μ. η κάθε μία!!!!), δύο αίθουσες ξένων γλωσσών (με προτεινόμενο διαχωρισμό μιας άλλης διαθέσιμης αίθουσας διδασκαλίας 50 τ.μ.), μια (1) αίθουσα διδασκαλίας Φυσικών επιστημών, η Βιβλιοθήκη (100 τ.μ.), η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (200 τ.μ.), χώροι γραφείων, βοηθητικοί χώροι κ.λπ..

Αξιομνημόνευτο είναι πως το συγκεκριμένο ενδεικτικό κτηριολογικο αναφέρεται στην περιορισμένη μεν δυνατότητα δημιουργίας 15 τμημάτων, με αριθμό μαθητών, συνολικά 390,κάτι που όμως

δεν συμπίπτει με τη νομοθεσία περί Προτύπων Κτηριολογικών προγραμμάτων, η οποία περιγράφει τρεις τύπους σχολείων ΓΕΛ

(6 θέσια για μαθητικό δυναμικό 180 μαθητών,

9 θέσια για μαθητικό δυναμικό 270 μαθητών, 12 θέσια για μαθητικό δυναμικό 360 μαθητών)

Όπως φαίνεται με μια απλή παρατήρηση, ο υπολογισμός τού συνολικού μαθητικού δυναμικού γίνεται με βάση τον αριθμό 30 μαθητών ανά τμήμα.

Στο ενδεικτικό Κτηριολογικό τής 18.06.2025 και με αρ. πρωτ. 72885/Α2, που εκπόνησε το Τμήμα μελετών του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με το 3ο ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ,

ο υπολογισμός του συνολικού μαθητικού πληθυσμού τού Σχολείου γίνεται με βάση τον αυθαίρετο αριθμό 26 μαθητές ανά τμήμα.

Εάν εφαρμόζονταν ο κανόνας που περιγράφεται στην

ΥΑ. 33445/ΣΤ1/24-03-2009

περί κτηριολογικων προγραμμάτων,

των 30 μαθητών ανά τμήμα, το μέγιστο μαθητικό δυναμικό του σχολείου θα ανέρχονταν στους 450 συνολικά μαθητές.

Φυσικά, ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΟ ΣΧΟΛΕΊΟ ΈΧΕΙ ΤΗΝ ΚΤΗΡΙΑΚΉ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ 18 ΤΜΗΜΆΤΩΝ ΜΕ 25 ΜΑΘΗΤΈΣ ΑΝΑ ΤΜΉΜΑ ( ΣΥΝΟΛΙΚΆ 450 ΜΑΘΗΤΈΣ).

Γιατί απλά υπάρχουν οι αίθουσες, υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί χώροι.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΏΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ( ΟΣΚ. 01/08/2003) 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ

(ανεγέρθη ως 11ο Γυμνάσιο)

–Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΩΝ 450 ΜΑΘΗΤΏΝ, ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ με την αναφορά περί του μέγιστου μαθητικού δυναμικού τού συγκεκριμένου σχολείου όπως περιγράφεται στο υπ.αριθμ.18215 01/08/2003 έγγραφο με τίτλο ” Τεχνική Περιγραφή Οικοδομικών Εργασιών” και υπογράφεται από τον γεν.Διευθυντη του ΟΣΚ( Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων).

Επίσης, σας γνωστοποιώ ότι οι μελέτες ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας τού συγκεκριμένου σχολείου που κατατέθηκαν για την έκδοση της Οικοδομικής άδειας και εγκρίθηκαν δια της υπ’ αριθ. 18203/1-8-03.,εκπονήθηκαν για πληθυσμό 1068 ατόμων.

Επίσης το σχολικό συγκρότημα διαθέτει 3 κλιμακοστάσια και 4 εξόδους κινδύνου ενώ όλες οι μελέτες εγκρίθηκαν από τον Γενικό Διευθυντή του ΟΣΚ.

Τούτων λεχθέντων

– σύμφωνα με την αναγνωρισμένη επίσημα πια από το υπουργείο Παιδείας, αρχιτεκτονική δομή του 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ όπως εκφράζεται στο Ενδεικτικό Κτηριολογικό του Τμήματος Μελετών,

– σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική και λειτουργία των Λυκειακών σχολικών μονάδων της χώρας με την δεδομένη και προφανή αδυναμία κάλυψης όλων των προϋποθέσεων για την εφαρμογή των προτύπων ( θεωρητικών) Κτηριολογικών προγραμμάτων, τόσο σε ότι αφορά

τις αίθουσες διδασκαλίας κατευθύνσεων (τις οποίες διαθέτει ωστόσο το 3ο ΓΕ.Λ.),

.τις δύο αίθουσες διδασκαλίας Πληροφορικής και μάλιστα 70 τ.μ. η κάθε μία, μια απαίτηση που τίθεται μόνο για το 3ο ΓΕ.Λ. και πουθενά αλλού αφού είναι απολύτως ανέφικτη,

– σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 3523, τεύχος Β΄, 25.08.2020, περί μη αναγκαιότητας ύπαρξης αιθουσών ξένων γλωσσών διότι ο εξ αρχής διαχωρισμός των μαθητικών τμημάτων γίνεται όχι αλφαβητικά αλλά επί τη βάσει της επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας,

– σύμφωνα με τις Αρχές του

Συνταγματικού και του Διοικητικού Δικαίου που διέπουν τη δράση και τις ενέργειες της Διοίκησης κατά τη λήψη και εφαρμογή των αποφάσεών της και συγκεκριμένα

α) της αρχής της ισότητας που προβλέπεται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος,

β) της αρχής της χρηστής διοίκησης, η οποία σύμφωνα με την νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, επιβάλλει στα διοικητικά όργανα να ασκούν τις αρμοδιότητές τους σύμφωνα με το αίσθημα δικαίου που επικρατεί, ώστε κατά την εφαρμογή τών σχετικών διατάξεων να αποφεύγονται οι ανεπιεικείς και απλώς δογματικές ερμηνευτικές εκδοχές και να επιδιώκεται η προσαρμογή των κανόνων δικαίου προς τις επικρατούσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και απαιτήσεις και

γ) της αρχής τής φανερής δράσης τής διοίκησης, η οποία εμπεριέχει σύνολο αρχών όπως η σαφήνεια των διαδικασιών και των αποφάσεων, η αιτιολόγηση αυτών και η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών σε πληροφορίες που κατέχει η δημόσια διοίκηση και συνδέεται άρρηκτα με την προβλεψιμότητα της διοικητικής δράσης και συνιστά προαπαιτούμενο εξασφάλισης της εμπιστοσύνης των πολιτών,

θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω, με τη θεσμική μου ιδιότητα ως Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Καλαμαριάς, αλλά και ως αιρετός εκπρόσωπος του λαού τής Καλαμαριάς και άμεσος, κατ’ επανάληψη αποδέκτης των προαναφερόμενων αντιδράσεων και ενστάσεων, ΤΟ ΠΆΓΙΟ ΑΊΤΗΜΑ των μαθητών, των γονέων, αλλά και της πολύ μεγάλης πλειοψηφίας του πολιτικού προσωπικού τού Δήμου μας όπως,

κατά την προσεχή απόφαση της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την κατανομή του μαθητικού πληθυσμού της Καλαμαριάς, ληφθούν υπόψιν πέραν των ισχυόντων εγκυκλίων,

α) η διάταξη του άρθρου 12 παρ. 1 τής με αριθμό 79942/ΓΔ4/31.05.2019 Υ.Α. που ορίζει ότι «…Οι μαθητές/τριες φοιτούν στο Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο στην περιοχή του οποίου ευρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους…»,

β) το γεγονός ότι η γεωγραφική έννοια «…περιοχή…» τής εν λόγω Υπουργικής Απόφασης δεν μπορεί να ερμηνευθεί ότι καταλαμβάνει ολόκληρη τη γεωγραφική έκταση ενός Δήμου, πόσο μάλλον ενός πολυπληθούς Δήμου, όπως ο Δήμος Καλαμαριάς,

γ) το γεγονός ότι η επιλεκτική επίκληση, μη δεσμευτικών και γι’ αυτό χαρακτηρισθέντων ως «Ενδεικτικών» Κτηριολογικών Προγραμμάτων, τα οποία δεν έχουν καν ενημερωθεί με τις σύγχρονες νομικές εξελίξεις,

και η οποία καταλήγει:

-στην ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΡΟΥΣ και όχι του συνόλου των εκπαιδευτικών χώρων του 3ου ΓΕ.Λ. Καλαμαριάς και

-στο αποτέλεσμα, ότι ενώ υπάρχει η σχετική δυνατότητα , πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών τών προαναφερόμενων περιοχών Φοίνικα, Νέας Κρήνης, Αγίου Ιωάννη, Επέκτασης Καλαμαριάς, εξαναγκάζεται στη μη φοίτηση στο εγγύτερο στην περιοχή τους και στην κατοικία τους Λύκειο, εν προκειμένω, στο συγκεκριμένο, σύγχρονο 3ο ΓΕ.Λ. Καλαμαριάς ,μια συνθήκη που εκτός των άλλων σημαντικών προβλημάτων που προκαλεί στις οικογένειες , εγείρει πολύ σοβαρά ζητήματα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ από τις μετακινήσεις των παιδιών σε μακρινά από τις οικίες τους σχολεία.

Κυρία Υπουργέ

Στο ΔΣ τού Δήμου Καλαμαριάς στην

19η ειδική συνεδρίαση τής 30/06/2025 που συγκλήθηκε ειδικά για το θέμα τών μαθητικών κατανομών , συμμετείχαν αξιότιμοι βουλευτές και πολιτικοί παράγοντες της πόλης μας.

Όλοι, μέσα σε πνεύμα ομοθυμίας με τους συγκεντρωμένους πολυάριθμους γονείς ,εκπροσώπους 14άρων συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, αλλά και λογικής προσέγγισης αιτήθηκαν την πλήρη αξιοποίηση όλων των εκπαιδευτικών χώρων τού 3ου ΓΕΛ Καλαμαριάς ώστε τα παιδιά αυτής της μεγάλης περιοχής να φοιτήσουν στον τόπο της κατοικίας τους, αφού υπάρχει διαθέσιμο σχολείο με πλήρεις και εξαιρετικές υποδομές.

Μάλιστα κάποιοι συνάδελφοί σας βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου προέβησαν σε εύστοχες επίκαιρες ερωτήσεις για το ζήτημα αυτό.

ΝΕΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΝΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

__Οι συγκεκριμένες δίκαιες και εν πολλοίς αυτονόητες θέσεις, ενισχύονται ακόμα περισσότερο σε ότι αφορά τη νέα σχολική χρονιά (2025-2026) με την λειτουργία τών ευπρόσδεκτων μεν

αλλά ….«αιφνιδιαστικά» νεοχαρακτηρισθέντων ,κατόπιν εισήγησης της ΔΔΕ ,ως πειραματικα σχολεία, του 2ου Γυμνασίου και 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς και την πίεση που δημιουργούν σε σχέση με τις μαθητικές κατανομές γυμνασίων και λυκείων .

Δυστυχώς κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν έγινε με τον Δήμο Καλαμαριάς για αυτήν την τόσο σημαντική πρωτοβουλία τής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μια πρωτοβουλια που αφορά τα Σχολεία μας παρά το γεγονός ότι έχουμε αποδείξει κατ’ επανάληψη απεριόριστη διάθεση συνεργασίας και κατανόησης.

Μόνον μια προφορική εκδήλωση πρόθεσης από τη ΔΔΕ για τον χαρακτηρισμό των συγκεκριμένων σχολείων ως Πειραματικά ,

-χωρίς κάποια γνωστοποίηση έγγραφων αναλυτικών σεναρίων διαχείρισης των μαθητικών κατανομών που θα προέκυπταν μετά τις προβλεπόμενες κληρώσεις εισαγωγής των μαθητών/τριών, -χωρίς κάποια πρόβλεψη μεταβατικού σταδίου εφαρμογής και προσαρμογής, -χωρίς κάποια γνωστοποίηση συγκεκριμένης πρόβλεψης δημιουργίας τμημάτων ένταξης τόσο στο νέο πειραματικό Γυμνάσιο όσο και σε κάποιο από τα υπόλοιπα γυμνάσια του Δήμου Καλαμαριάς ,

-χωρίς γενικώς κάποιο πλάνο , αν όχι για την πλήρη αποφυγή , τουλάχιστον τη μείωση ή έστω τη διαχείριση τών πιθανών προβλημάτων που θα επέφερε αυτή η εξέλιξη, δημοσιεύθηκε πολύ σύντομα ,το ΦΕΚ 269/Β/30.01.2025.μετατροπής τών σχολείων ως Πειραματικά.

Τα συγκεκριμένα συστεγαζόμενα σχολεία , όπως είναι γνωστό, λειτουργούσαν μέχρι και τη σχολική χρονιά 2024-2025 ως Γενικό Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα παρά το γεγονός ότι, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων τής χώρας, δεν καλύπτουν αρκετές από τις ( θεωρητικές) προϋποθέσεις που προβλέπονται από τα (θεωρητικά) πρότυπα κτηριολογικά προγράμματα.

Ως έμπειρη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, η κυρία Βαζούρα,

είναι προφανές ότι γνώριζε, τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τις… “ελλείψεις” των συγκεκριμένων σχολείων σε σχέση με τις θεωρητικές προβλέψεις που προκύπτουν από τα πρότυπα κτηριολογικά προγράμματα .

Για παράδειγμα το 2ο πειραματικό Λύκειο δεν διαθέτει αίθουσες κατευθύνσεων , ούτε δύο αίθουσες Πληροφορικής, ούτε βέβαια δύο αίθουσες ξένων γλωσσών κλπ……( που προβλέπονται από τα Πρότυπα Κτηριολογικά Προγράμματα σύμφωνα με την ΥΑ. 33445/ΣΤ1/24-03-2009 )

Αυτό φυσικά δεν στάθηκε εμπόδιο σε ότι αφορά την τελική απόφαση εισήγησης από τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης,για την μετατροπή τών σχολείων σε πειραματικά, κάτι το οποίο έγινε δεκτό από το Υπουργείο και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 269/Β/30.01.2025.

Μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα myschool είναι δεδομένο ότι υπάρχει η πλήρης δυνατότητα για τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ,να γνωρίζει την αρχιτεκτονική δομή και τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς χώρους όλων των σχολείων που έχει υπό την ευθύνη της.

Άλλωστε ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης για τον χαρακτηρισμό ενός σχολείου σε Πειραματικό βάσει του Νόμου 4692/2020 είναι το μέγεθός του, κάτι που όφειλε να διερευνηθεί από τη Δ.Δ.Ε πριν την υποβολή της αίτησής της.

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΝΕΡΓΗ Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΚΔΊΚΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΠΕΜΠΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Α’ ΛΥΚΕΊΟΥ , ΣΤΟ ΝΕΟ 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ 2ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΛΥΣΕΙΣ

Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εκπαιδευτικών χώρων τού 3ου ΓΕ.Λ. Καλαμαριάς, με κατανομή έξι (6) τμημάτων στην Α’ Λυκείου,

σε συνδυασμό με τη δημιουργία πέμπτου τμήματος στην Α’ Λυκείου τού νέου Πειραματικού 2ου Λυκείου Καλαμαριάς, με αυτοδίκαιη κατανομή όλων τών μαθητών της Γ’ γυμνασίου του 2ου Γυμνασίου θα μπορούσε να αποτελέσει την ιδανική επιλογή- λύση για δίκαιες και λειτουργικές μαθητικές κατανομές.

Ταυτόχρονα η ισοκατανομή των μαθητών/τριών μεταξύ του 4ου – 5ου ΓΕ.Λ. Καλαμαριάς, θα είναι μια δίκαιη διαδικασία που θα εξαλείψει τα σοβαρά λειτουργικά θέματα που δημιουργούνται σε σχέση με την αυτονομία και τη βιωσιμότητα τών δύο εξαιρετικών σχολικών μονάδων κυρίως λόγω της ανισοκατανομής μαθητών μεταξύ τους.

Αυτά είναι κατά την άποψή μας ,τα αντικειμενικά δεδομένα σε σχέση με τα μαθητικά δυναμικά, τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς χώρους των σχολικών μονάδων αλλά και τις ασφαλείς μετακινήσεις των παιδιών από και προς τα σχολεία τους που διασφαλίζονται σε μεγάλο βαθμό από τη φοίτησή τους στα εγγύτερα στις οικίες τους σχολεία.

Κυρία Υπουργέ

Εκφράζω ύστατη έκκληση ….

Ιδιαίτερα για το ζήτημα τής αξιοποίησης όλων τών διαθέσιμων εκπαιδευτικών χώρων τού 3ου Λυκείου Καλαμαριάς, όπως αυτοί αποτυπώνονται σε επίσημα έγγραφα τόσο του Υπουργείου Παιδείας,όσο και τής Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών τού Δήμου Καλαμαριάς, είναι προφανές ότι πρόκειται καθαρά για ζήτημα

ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Δεν τέθηκε ποτέ θέμα κατ’ εξαίρεσιν εφαρμογής διατάξεων ή νόμων, αποκλειστικά για το 3ο ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΆΣ

ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΤΊΘΕΤΑΙ ΜΕΤ’ ΕΠΙΤΆΣΕΩΣ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΌ ΑΊΤΗΜΑ ΓΙΑ ΙΣΌΤΙΜΗ, ΙΣΌΝΟΜΗ ΚΑΙ ΔΊΚΑΙΗ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΜΙΑΣ ΟΛΌΚΛΗΡΗΣ ΚΟΙΝΩΝΊΑΣ ΠΟΛΙΤΏΝ ΠΟΥ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΆ ΤΟΥΣ ΕΊΝΑΙ ΣΥΝΥΦΑΣΜΈΝΗ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ.

Αυτό που δικαιωματικά απαιτείται είναι η ισότιμη αντιμετώπιση τής εξαιρετικής, σύγχρονης σχολικής μονάδας του 3ου ΓΕΛ Καλαμαριάς , με τις σπουδαίες υποδομές για την απρόσκοπτη , αυτοδίκαιη λυκειακή φοίτηση των παιδιών της περιοχής Αγίου Ιωάννη, Φοίνικα,Νέας Κρήνης Επέκτασης Καλαμαριάς , η αυτονόητη αναγνώριση της “ύπαρξης” τών ζηλευτών αλλά παραδόξως αναξιοποίητων εκπαιδευτικών χώρων και η πλήρης ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία ,για την αποφυγή τών καθημερινών μετακινήσεων τών μαθητών/τριών σε πολύ απομακρυσμένα σχολεία, διανύοντας μια απόσταση 1,5-3 χιλιόμετρα και διασχίζοντας καθημερινά δύο λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας (Ανδριανουπόλεως , Εθνικής Αντιστάσεως) με τα σοβαρά ζητήματα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ που εγκυμονεί αυτή η διαδικασία.

ΙΣΟΝΟΜΙΑ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ …

Αυτά είναι τα αιτήματα.

Αντιλαμβανόμενος απόλυτα το δύσκολο έργο που επιτελείτε, ελπίζω να συνδράμετε ώστε οι μαθητικές κατανομές για τη σχολική χρονιά 2025-2026 να γίνουν από τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με ισονομία, δικαιοκρισία, ευαισθησία και πνεύμα συνεργασίας, λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα αντικειμενικά δεδομένα σε σχέση με τα μαθητικά δυναμικά, τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς χώρους τών σχολικών μονάδων αλλά και τις ΑΣΦΑΛΕΙΣ μετακινήσεις των παιδιών από και προς τα σχολεία τους που διασφαλίζονται σε μεγάλο βαθμό από τη φοίτησή τους στα εγγύτερα στις οικίες τους σχολεία.

Κυρία Υπουργέ

0 Ν.4692 12/6/2020

σας δίνει την ευχέρεια και την αρμοδιότητα να παρέμβετε με ευαισθησία για να δώσετε τη λύση που αναμένει η κοινωνία μιας ολόκληρης πολύ μεγάλης περιοχής του Δήμου Καλαμαριάς.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Άρθρο 50 , παρ 6

“Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.”

Θάνος Γιαννακός

Αντιδήμαρχος Παιδείας δια βίου μάθησης και πολιτισμού Δήμου Καλαμαριάς

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα