Δημοτικό Συμβούλιο: Η κριτική για το Fly Over, η ένταση με Ν. Ταχιάο και οι “Παλαιοχριστιανοί”

Φορείς και κάτοικοι κατέθεσαν επιφυλάξεις και χαρακτήρισαν το έργο άχρηστο ενώ ο υφυπουργός Υποδομών το χαρακτήρισε σωτήριο και αναγκαίο.

Φίλιππος Δεργιαδές
δημοτικό-συμβούλιο-η-κριτική-για-το-fly-over-1122854
Φίλιππος Δεργιαδές

Ως κόκκινο πανί λειτούργησε η παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου στη σημερινή ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over. Ο υπουργός υπεραμύνθηκε του έργου, υποστηρίζοντας ότι η επόμενη ημέρα του Fly Over, θα είναι καλύτερη για την πόλη, ενώ πολλοί εκπρόσωποι φορέων και κατοίκων των περιοχών, παραπλεύρως του έργου, κατέθεσαν ενστάσεις ή χαρακτήρισαν το έργο άχρηστο και αχρείαστο.

Η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο πυροδοτήθηκε όταν ο υφυπουργός Υποδομών, αντιδρώντας στην απορριπτική στάση πολλών έναντι του έργου, σχολίασε πως κάποιοι κρίνουν το Fly Over με ιδεολογικά κριτήρια, λέγοντας πως «οι παλαιοχριστιανοί δεν κατοικούν μόνο στην ορεινή Κορινθία αλλά και στη Θεσσαλονίκη». Επίσης απαντώντας στις έντονες αποδοκιμασίες, είπε χαρακτηριστικά ότι «είχαμε μία πόλη όπου όλα ήταν καλά και ήρθε ένα έργο και έφερε τα πάνω κάτω. Δεν είναι έτσι».

Επανέλαβε ότι το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει και είναι μία συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης ενώ παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχει «οριστική κυκλοφοριακή μελέτη», υποστηρίζοντας ότι ήταν αδύνατο να υπάρξει, τονίζοντας όμως ότι υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας. Υποστήριξε ότι το έργο θα βοηθήσει την πόλη και σημείωσε πως και την Περιφερειακή Οδό, “κάποτε κάποιοι δεν την ήθελαν και σήμερα όλοι την θεωρούμε σωτήρια για την πόλη”.

«Το πολιτικό κόστος είναι υπαρκτό, αλλά η επόμενη ημέρα του Fly Over θα είναι καλύτερη, εμείς κάνουμε επιλογές τολμηρές, το έργο είναι υπέρ της Θεσσαλονίκης. Την περιφερειακή τώρα τη θεωρούμε σωτήρια αλλά κάποτε δεν τη θέλανε» σημείωσε.

Τόνισε επίσης ότι τζάμπα έργα δεν υπάρχουν και πως το Fly Over χρηματοδοτείται από ιδιωτικές τράπεζες και σημείωσε πως για να αποφευχθεί η διαπλάτυνση της Περιφερειακής, κατασκευάζεται το Fly Over.

«Στην Αθήνα η Αττική Οδός περνάει δίπλα από οικοδομές», τόνισε μιλώντας για τη χρήση ηχοπετασμάτων, ενώ αναφέρθηκε σε ένα έργο συνολικής αναβάθμισης και συντήρησης της Περιφερειακής από τη Λαχαναγορά μέχρι την Καλαμαριά.

«Ποιες ήταν οι εναλλακτικές; Υπήρχε η εναλλακτική να περάσει μέσα από το δάσος και τα Πλατανάκια, συν το κόστος. Πλέον το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί οδικά έργα. Οι υποδομές έχουν περιορισμένους πόρους πλέον» τόνισε και ανέφερε πως το έργο θα παραδοθεί σε 4 χρόνια, με κόστος 380 εκατομμύρια ευρώ. “Πρέπει να καταλήξουμε αν θα κάνουμε έργα σ’ αυτή την πόλη. Πρέπει να αλλάξουμε κουλτούρα στην πόλη και να αφήσουμε την μεμψιμοιρία”, τόνισε και σχολίασε πως για παρεμβάσεις όπως τα ωράρια φορτοεκφόρτωσης ή τα πάρκινγκ, δεν θα δώσει λύσεις το υπουργείο αλλά οι αρμόδιοι φορείς ενώ σημείωσε ότι σταδιακά το κυκλοφοριακό ομαλοποιείται και πως οι φορείς της πόλης γνώριζαν έγκαιρα για το έργο.

Κριτική από Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ

Θεσμικά τα πρώτα πυρά κριτικής διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ, που επανέλαβαν την ανησυχία τους για την κατάσταση που δημιουργείται τις ώρες αιχμής στον Περιφερειακό.

«Λειτουργούμε στο κόκκινο και δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τον χρόνο μετάβασης προς τα νοσοκομεία», τόνισε ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ ενώ ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής, αναρωτήθηκε τι θα γίνει σε ώρα αιχμής αν συμβεί ένα μεγάλο ατύχημα στον περιφερειακό ή αν ξεσπάσει πυρκαγιά στο Σειχ Σου.

Αγγελούδης: Έπρεπε να αναβληθεί μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, σημείωσε ότι για πρώτη φορά υπήρξε πληροφόρηση για το έργο τον Μάριο του 2023 και επανέλαβε ότι έπρεπε να υπήρχε καλύτερη προετοιμασία για την υλοποίηση του, χωρίς να τραυματίζεται η πόλη και η καθημερινότητα των πολιτών.

«Είπαμε ότι καλό είναι να αναβληθεί μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό και αύξηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και ζητήσαμε κυκλοφοριακή μελέτη, Το είπαμε επανειλημμένα. Δεν λέμε όχι στο έργο. Είπαμε σχεδιάστε καλύτερα το έργο συζητήστε με τους κατοίκους και αφού λειτουργεί το μετρό και έχουμε αξιόπιστες συγκοινωνίες, τότε να το δούμε» τόνισε και ανέφερε ότι η διοίκηση του δήμου ζήτησε τις συμβουλές των ειδικών ώστε να προτείνει μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών.

Ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτης Ιγνάτιος Καιτεζίδης, εκφράστηκε υπέρ του έργου, αλλά διατύπωσε μία σειρά επιφυλάξεις που συνδέονται με τον σχεδιασμό και τις επιπτώσεις του έργου στην καθημερινότητα των πολιτών. Ζήτησε επανασχεδιασμό για την περιοχή της Πυλαίας και ζήτησε επιτάχυνση των έργων του μετρό και ενίσχυση του ΟΑΣΘ ενώ μίλησε για κυκλοφοριακή ασφυξία.

Ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας τάχθηκε υπέρ του έργου, αλλά αναγνώρισε ότι θα υπάρξει μεγάλη ταλαιπωρία στην πόλη και παρατήρησε ότι στη συζήτηση έπρεπε να κληθεί να τοποθετηθεί και η κοινοπραξία που το υλοποιεί. Ζήτησε επίσης να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.

Ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση λόγω της καθυστέρησης;

Ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεκίνησε το έργο χωρίς καμία διαβούλευση με τους κατοίκους και τους όμορους με το έργο δήμους ενώ ανέφερε ότι, έγκαιρα, ο δήμος Νεάπολης Σύκεων, ζήτησε από φορείς και αυτοδιοικητικούς να συντονιστούν για να ληφθούν μέτρα πρόνοιας, αλλά όπως είπε «απάντηση καμία».

«Στείλαμε παντού την επιστολή αλλά κανένας δεν μπήκε στο κόπο να απαντήσει. Αφασία φορέων θεσμών και εκπροσώπων» τόνισε και κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση στους εργολάβους για την καθυστέρηση, ενώ ανέφερε ότι συγκεκριμένοι  αυτοδιοικητικοί ζήτησαν να καθυστερήσει γιατί δεν ήθελαν να ξεκινήσει  πριν τις δημοτικές εκλογές.

Τάχθηκε δε υπέρ του εξωτερικού δακτυλίου τονίζοντας πως «η χάραξη του νέου εξωτερικού δεν προκαλεί μεγάλη ζημιά στο δάσος, θα πρέπει να γίνει αυτό έργο» ενώ δεν απέρριψε το Fly Οver.

Το Fly Over θα κοστίσει όσο 80 σχολεία

Ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Τομπουλίδης, επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», σημείωσε πω το έργο δεν γίνεται για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αλλά για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των εργολάβων.

«Να μη κατασκευαστεί όπως έχει σχεδιαστεί, να ξανασχεδιαστεί. Σε περίπτωση ακύρωσης να μη πάρει καμία αποζημίωση η κοινοπραξία», τόνισε και ανέφερε πως το έργο γίνεται όταν η περιφερειακή είναι σε κακή κατάσταση χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης με διαλυμένο τον ΟΑΣΘ και εκτός λειτουργίας το Μετρό.

«Οι προτάσεις που ακούγονται είναι ασπιρίνες» τόνισε και σχολίασε πως το κόστος του fly over αντιστοιχεί σε 80 σχολεία.

Τρεμόπουλος: Να γίνει δημοψήφισμα

Από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Τρεμόπουλος, πρότεινε ότι για το έργο θα έπρεπε να ρωτηθεί ο λαός της πόλης μέσω δημοψηφίσματος.

Επανέλαβε δε πως αν η Θεσσαλονίκη είχε επιλέξει έγκαιρα ήπια μέσα μεταφοράς, όπως το τραμ, και ενίσχυε τις αστικές της συγκοινωνίες, δεν θα είχε ανάγκη το Fly Over, έργο που όπως είπε υπηρετεί την κουλτούρα του αυτοκινήτου.

Από τον εμπορικό κόσμο, ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ζήτησε μέτρα ανακούφισης της κυκλοφορίας γιατί έχει μπλοκάρει η διέλευση του κόσμου στην αγορά και ζήτησε διαβούλευση για τΟ ωράριο για φορτοεκφορτώσεις, ενώ ο Χρήστος Νικολόπουλος, αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, κάλεσε την κυβέρνηση να συνεχιστεί η συζήτηση να υπάρχει συντονισμός ώστε να μη πληγούν κι άλλο οι επιχειρήσεις, ιδίως στο ιστορικό κέντρο.

Από το Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Απόστολος Πρόιος, σχολίασε πως δεν υπάρχει έργο χωρίς επιπτώσεις ενώ ζήτησε να υλοποιηθούν άμεσα τα περιφερειακά πάρκινγκ από το υπουργείο, την Περιφέρεια και τον Δήμο ενώ ανέφερε πως υπήρξε μελέτη σκοπιμότητας.

Κάτοικοι Πυλαίας: Βαρβαρότητα το Fly Over

Από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Πυλαίας, μίλησε η Αργυρώ Γκουντούλα, που χαρακτήρισε βαρβαρότητα το Fly Over.

Όπως είπε, διαπλατύνουν την Περιφερειακή Οδό κατά 30 μέτρα και ο δρόμος φτάνει 15 μέτρα από τα σπίτια, ενώ αναρωτήθηκε πως γίνεται ένας δρόμος 10 λωρίδων κυκλοφορίας, να καταλήγει σε ένα δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, την οδό Εγνατία της Πυλαίας,

Υποστήριξε δε πως ο δρόμος είναι αντισυνταγματικός καθώς ανατρέπεται το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της περιοχής που χαρακτηρίζει την Πυλαία, περιοχή οικιστικής ανάπτυξης ενώ μίλησε για περιβαλλοντικές που θα επιβαρύνουν τη ζωή των κατοίκων στο μέλλον. «Μας έχουν βάλει τη θηλιά στο λαιμό», τόνισε και υποστήριξε ότι είναι αδύνατο σε μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη, που καταδικάστηκε για την ατμοσφαιρική ρύπανση, να επιβαρύνεται από ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει ούτε κυκλοφοριακή μελέτη και εκτελείται με αδιαφανείς διαδικασίες. Κατηγόρησε δε τους δήμους και την Περιφέρεια για αδιαφορία και μη συμπαράσταση στον αγώνα των κατοίκων.

Επίσης ο πρόεδρος ΕΝΙΘ, Χρήστος Καραχρήστος, γιατρός εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις του έργου στη λειτουργία των νοσοκομείων που λειτουργούν παραπλεύρως της Περιφερειακής Οδού, τονίζοντας ότι υπάρχει κατακόρυφη αύξηση του χρόνου πρόσβασης και  άφιξης στα νοσοκομεία, γεγονός που σημαίνει μεγάλη ταλαιπωρία για ασθενείς και εργαζόμενους. «Κάθε λεπτό μετράει για τους ασθενείς στα επείγοντα» τόνισε χαρακτηριστικά.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα