Η Εγνατία πίσω από τις λαμαρίνες
Αν υπάρχει ένας δρόμος που γνώρισε τα περισσότερα προβλήματα εξαιτίας των έργων του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη αυτή είναι η Εγνατία.
Αν υπάρχει ένας δρόμος που γνώρισε τα περισσότερα προβλήματα εξαιτίας των έργων του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη αυτή είναι η Εγνατία. Παλιά εμπορική δόξα της πόλης, με υπέροχα κτίρια να διασώζονται από όλες τις περιόδους του εικοστού αιώνα, παλιά ιστορικά ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα με παράδοση, είδε την καθημερινότητα της να υποβαθμίζεται πίσω από τις λαμαρίνες. Επικίνδυνα περάσματα για πεζούς, επικίνδυνα υποφωτισμένα στενάκια, έρημα ιστορικά κτίρια όπως το Καραβάν Σαράι, κτίσματα ανεκτίμητης αξίας χαμένα στο σκοτάδι. Επισκεφτήκαμε από ψηλά 4 σημεία της.
1) Συντριβάνι
Η πάνω πύλη της ΔΕΘ, το Άσυλο, το Συντριβάνι, το ABC, το βυζαντινό τείχος στην απόληξη του στον ΕΥΑΘ, η είσοδος του ΑΠΘ, το γλυπτό του Ζογγολόπουλου, ένα σύνολο κτιρίων που παλιά αποτελούσαν μια ενότητα χάνονται εναλλάξ ανάλογα με το που μετακινούνται κατά καιρούς οι λαμαρίνες. Η περιοχή μοιάζει εξαιρετικά επικίνδυνη για όσους προσπαθούν να διασχίσουν το δρόμο με κατεύθυνση προς ή από το Πανεπιστήμιο ή τον παιδικό σταθμό του Ασύλου και έχει αναγκάσει τη ΔΕΘ να καταργήσει την ιστορική της πύλη του Συντριβανιού.
2) Αλκαζάρ – Σταθμός Βενιζέλου
Μια γειτονιά που έσφυζε από ζωή ερήμωσε. Η μεταφορά του δημαρχείου στο νέο του χώρο, το κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων, η μετατροπή στοών σε φαντάσματα που τις νύχτες αναπτύσσεται μικροεγκληματικότητα, το έρημο Αλκαζάρ που μας είναι άγνωστο το πόσο και πως προχωρούν οι εργασίες εντός του, η αναγκαστική πολλές φορές δίοδος από τη μέση του οδοστρώματος της Εγνατίας και φυσικά ο Αρχαίος Δρόμος που αποκαλύφθηκε και προς το παρόν χάσκει και ασφυκτιά κάτω από τα συρματοπλέγματα δημιουργούν την εικόνα εγκατάλειψης.
3) ΟΣΕ
Ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός σταθμός της χώρας χαμένος εδώ και χρόνια πίσω από τα έργα. Με πρόσβαση προβληματική όχι μόνο για τους επιβάτες του αλλά και για τους επιβάτες του σταθμού του ΟΑΣΘ, τα αστικά του οποίου αλλάζουν διαρκώς τον τρόπο προσέγγισης τους στην αφετηρία, αλλά και για τους μαθητές του 63ου Δημοτικού σχολείου που οι λαμαρίνες άρπαξαν στην κυριολεξία ενάμιση στρέμμα από την αυλή τους. Ένας τόπος που αποχαιρετά και υποδέχεται κατάντησε ένα προβληματικό και επικίνδυνο σημείο με αποκορύφωμα τη στροφή των Αγίων Πάντων προς τους Αμπελόκηπους.
4) Βαρδάρης
Μια πλατεία που αποτελούσε την είσοδο της πόλης μετατράπηκε εξαιτίας των έργων του ΜΕΤΡΟ σε ένα απέραντο διαρκές και σκοτεινό εργοτάξιο. Με εγκατεστημένα μονίμως κοντέινερ και λαμαρίνες για πάρα πολλά χρόνια απομάκρυνε κάθε εμπορική δραστηριότητα ερημώνοντας τα παλιά καταστήματα με τα στρατιωτικά είδη εκατέρωθεν της Μοναστήριου, έβαλε λουκέτο στα ιστορικά μανάβικα της πλατείας, πλην ενός και μετέτρεψε την πλατεία Δημοκρατίας σε ένα τόπο που όλοι απλά προσπερνούν βλασφημώντας για την ταλαιπωρία που υφίστανται.
5) Αγία Σοφία
Ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της πόλης και τα πιο ταλαιπωρημένα από το Μετρό. Το πάνω μέρος της Εγνατίας με το πάρκο, ένα από τα ελάχιστα του κέντρου χαμένο εδώ και χρόνια πίσω από τις λαμαρίνες και το κάτω να αλλάζει διαρκώς την κατεύθυνση των αυτοκινήτων προς το κέντρο και να σπέρνει και να ξεριζώνει χορτάρι και παρτέρια. Η απόλυτη καταστροφή στους γύρω δρόμους. Καστριτσίου και της παρυφές της Αχειροποίητου.