Ένα πολυαναμενόμενο έργo στα δυτικά ολοκληρώνεται
Οριστικοποιήθηκε πια η διαμόρφωση της κάτω διάβασης πεζών του έργου.
Οριστικοποιήθηκε πια η διαμόρφωση της κάτω διάβασης πεζών του έργου «Κατασκευή Κάτω Διάβασης Σιδηροδρομικών Γραμμών της Οδού Αγ. Παρασκευής – Ν. Μενεμένη Θεσσαλονίκης».
Η μελέτη της κάτω διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών της οδού Αγ. Παρασκευής εγκρίθηκε το 2010 από τον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ) Α.Ε., δημοπρατήθηκε το έτος 2014 και ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2016 από την ανάδοχο εταιρεία ‘ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ’.
Στην πορεία του έργου και με την έναρξη της συνεργασίας της ΤΥ του δήμου με την ΕΡΓΟΣΕ και τον ανάδοχο του έργου, διαπιστώθηκαν προβλήματα σε σχέση με την ασφάλεια και την προσβασιμότητα της νέας διάβασης. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα θέματα αυτά, κρίθηκε απαραίτητο να γίνουν βελτιωτικές τροποποιήσεις προκειμένου να:
- Ενισχύσουν κατά το δυνατό την οπτική επαφή των πεζών με τη γύρω περιοχή κατά τη διέλευσή τους από τη διάβαση,
- Να καταστήσουν την υπόγεια διάβαση προσβάσιμη σε όλους (ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες)
- Να προσελκύσουν και να παρατείνουν την παραμονή των δημοτών στην περιοχή με τη διαμόρφωση ελκυστικών υπαίθριων χώρων με καθιστικά και φυτεύσεις στα τμήματα εισόδου στη σήραγγα.
Έτσι, κατόπιν συνεργασίας μεταξύ στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, του Αναδόχου και της Τ.Υ. του Δήμου, οριστικοποιήθηκε η διαμόρφωση της περιοχής με μια σειρά από βελτιωτικές διατάξεις, που στοχεύουν στην αντιστάθμιση της αναμενόμενης υποβάθμισης της περιοχής που θα επιφέρει η κατασκευή και λειτουργία της υπόγειας διάβασης και αφορούν στα ακόλουθα:
- Στο βόρειο τμήμα και νότιο τμήμα της διάβασης, χωροθετούνται διαδρομές με σκάλες και ράμπες, με χώρους καθιστικών και εκτεταμένους χώρους φύτευσης.
- Ανατολικά της οδού Αγ. Παρασκευής και μεταξύ κύριων γραμμών και ενωτικής γραμμής (η γραμμή που ενώνει τον εμπορικό με τον επιβατικό σταθμό) θα κατασκευαστεί επιμήκης ράμπα παράλληλα με τις γραμμές, που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση της γειτνιάζουσας περιοχής στη διάβαση, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια για εξεύρεση χώρου στάσης και ανάπαυσης με καθιστικά και φυτεύσεις.
- Ενσωματώνοντας τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές μικροκλιματικές συνθήκες, διασφαλίζοντας την καλή επισκεψιμότητα στην περιοχή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, προτάθηκε η χρήση υδατοπερατών υλικών στα δάπεδα και κατάλληλες φυτεύσεις που θα παρέχουν θερμική άνεση κατά τη θερινή περίοδο.
- Συνολικά στην περιοχή επέμβασης, δηλαδή στους υπαίθριους χώρους καθώς και στο εσωτερικό της σήραγγας, θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας LED βάσει φωτοτεχνικής μελέτης, που θα φωτίζουν ομοιόμορφα την περιοχή προς αποφυγή παραβατικώνσυμπεριφορών.
- Για την επίτευξη ευνοϊκών συνθηκών ακουστικής άνεσης, οι σιδηροδρομικές γραμμές θα απομονώνονται ηχητικά από την περιοχή επέμβασης με την κατασκευή διάφανων ηχοπετασμάτων, παράλληλλα με τις γραμμές, από μεταλλικό σκελετό και πολυκαρβονικά διάφανα φύλλα.
1. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ – ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΨΗΛΑ
2. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΓΕΙΑ ΔΙΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ
3. ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΒΑΣΗΣ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ) ΑΠΟ ΨΗΛΑ
4. ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ) – ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ
5. ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΕΙΑ ΔΙΑΒΑΣΗ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ)
6. ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ (ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ) – ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ
7. ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΒΑΣΗΣ (ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ)