Ένα πρωτότυπο app για καθαρό βυθό από τους μαθητές της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής
Σλόγκαν της ομάδας είναι το "νοιάζομαι και δρω για έναν καθαρό βυθό"
Περισσότεροι από 3.000 μαθητές και μαθήτριες από 150 Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Ελλάδας συμμετέχουν στο πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση 2020», του Junior Achievement Greece/Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων.
Οι μαθητές της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας με ένα app για… καθαρό βυθό. Ονομάζεται «Οclean» και είναι μία καινοτόμα εφαρμογή για smartphones και φιλοδοξεί να συνδράμει στην αντιμετώπιση των πολλαπλών και πολυεπίπεδων προβλημάτων της μόλυνσης του βυθού της θάλασσας. Παράλληλα, είναι το ερευνητικό και εκπαιδευτικό project 18 μαθητών του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, μέλη του ομίλου επιχειρηματικότητας του ιδρύματος και αποτελεί τη συμμετοχή τους στην εμπορική έκθεση και διαγωνισμό για την ανάδειξη των τριών καλύτερων «εικονικών επιχειρήσεων» που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στο Mediterranean Cosmos κι διοργανώνεται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.
«Φέτος, οι μαθητές του ομίλου επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε υπηρεσία με στόχο τον καθαρισμό του βυθού. Μία υπηρεσία με οικολογικό μήνυμα, η οποία είναι σε απόλυτη αρμονία και ταύτιση με τις βασικές αρχές της Σχολής. Η εταιρεία ονομάστηκε oclean, ώστε να αποδοθεί η διττή έννοια (ocean + clean) σε μία λέξη. Στόχος μας είναι να συμβάλουμε όλοι στο καθαρισμό του βυθού από πάσης φύσεως ανθρώπινα απορρίμματα», τόνισε η υπεύθυνη καθηγήτρια του ομίλου, Μελίνα Μπρόζου.
«Βασικό εργαλείο της oclean αποτελεί μια καινοτόμα εφαρμογή για smartphones. Σχεδιάστηκε για να δώσει τη δυνατότητα σε όλους μας, όταν εντοπίζουμε μόλυνση στο βυθό να επικοινωνούμε το πρόβλημα άμεσα και με λίγα μόλις ‘βήματα’. Ο χρήστης της εφαρμογής αφού εντοπίσει τη ρύπανση θα μπορεί να επιλέξει το είδος (πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο) και το μέγεθος της και παράλληλα να δώσει τις ακριβείς συντεταγμένες αφού η εφαρμογή καταγράφει άμεσα τα δεδομένα σε κοινόχρηστο χάρτη», εξήγησε ο πρόεδρος της «εικονικής επιχείρησης» και μαθητής της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου της ΑΓΣ, Χρήστος Καλαμπουκάς.
«Όταν η ένδειξη είναι κόκκινη σημαίνει ότι έχει εντοπιστεί μολυσμένη περιοχή. Όταν είναι πράσινη σημαίνει ότι το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί και η περιοχή έχει καθαριστεί! Στο χάρτη καταγράφεται το ιστορικό των ενεργειών, όπως επίσης υπάρχει και η δυνατότητα να ανεβάσει ο χρήστης φωτογραφίες του ‘πριν’ και του ‘μετά’ για μία ουσιαστική και υπεύθυνη θέση, για ένα καλύτερο μέλλον. Καθαρισμός λοιπόν σε… βάθος!», πρόσθεσε η διευθύντρια του τεχνολογικού τμήματος της «επιχείρησης» και μαθήτρια της Α’ τάξης του ΓΕΛ, Βασιλική Τζοβάρα.
«Σλόγκαν μας είναι το ‘νοιάζομαι και δρω για έναν καθαρό βυθό’. Όλη η ομάδα είχε προβληματιστεί από την μόλυνση στο βυθό, η οποία απειλεί άμεσα το περιβάλλον και τις ζωές μας. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι μέχρι το 2050 τα σκουπίδια στο βυθό θα ξεπερνούν σε αριθμό τα ψάρια. Αυτή η κατάσταση δεν μπορούσε να μην μας επηρεάσει», υπογράμμισε η υπάλληλος στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της «επιχείρησης» και μαθήτρια Β’ τάξης του ΓΕΛ, Τάνια Καλαμπουκά.
«Η ομάδα των 18 μαθητών πήρε από την αρχή πολύ σοβαρά το πρότζεκτ. Όλοι τους δούλεψαν σκληρά και μεθοδικά για να στήσουν από το μηδέν την εφαρμογή. Είναι χαρακτηριστικό ότι όχι μόνο αναζήτησαν, αλλά εξασφάλισαν σημαντικές χορηγίες από φορείς που σχετίζονται με περιβαλλοντικά θέματα. Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και αισιοδοξούμε ότι στον διαγωνισμό της 28ης Φεβρουαρίου θα πάμε εξαιρετικά καλά», είπε η κ. Μπρόζου. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές αποκομίζουν πλήθος οφελών, από την ενασχόλησή τους με τον εξωσχολικό όμιλο. Μαθαίνουν πώς λειτουργεί μία κανονική επιχείρηση και διαπιστώνουν αν θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον κόσμο των επιχειρήσεων στο μέλλον. Ακόμη, αξιοποιούν τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους και εκτιμούν την αξία της συνεργασίας για τον κοινό σκοπό της επιτυχίας της επιχείρησης. «Ενισχύεται η συνέπειά τους, διότι καλούνται να φέρουν σε πέρας τις αρμοδιότητές τους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και αποκτούν περισσότερη αυτοπεποίθηση και άνεση στην έκφραση των ιδεών τους, αφού καλούνται να τις μοιραστούν με την ομάδα. Τέλος, αισθάνονται παραγωγικοί και σημαντικοί, γιατί ωφελούν την επιχείρηση με τις υπηρεσίες τους», κατέληξε η καθηγήτρια.