Έντονη αντιπαράθεση για το λιμάνι Θεσσαλονίκης στη Βουλή
Στο πλαίσιο της συζήτησης για τη σύμβαση που προβλέπει παράταση των έργων που ακόμη πραγματοποιούνται.
Έντονη αντιπαράθεση σχετικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκλήθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για τη σύμβαση που προβλέπει παράταση των έργων που ακόμη πραγματοποιούνται.
Κατά την συνεδρίαση τοποθετήθηκαν βουλευτές που εκλέγονται στις περιφέρειες της Θεσσαλονίκης από τα περισσότερα κόμματα.
Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας ο βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος επισήμανε πως «η Θεσσαλονίκη αλλάζει σε πείσμα όλων αυτών που τα προηγούμενα χρόνια ήθελαν να την κρατήσουν πίσω. Αλλάζει μέσα από μεγάλα έργα, τα οποία είτε ολοκληρώνονται είτε είναι στη φάση ολοκλήρωσης». Επισήμανε – αναφερόμενος στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης πως «πρέπει να σταματήσουμε να εργαλειοποιούμε τα έργα στην Θεσσαλονίκη. Αυτό το λέω προς όλες τις πλευρές, ακόμη και προς την πλευρά την δικιά μας». Σημείωσε ότι «η Θεσσαλονίκη έχει έργα, έχει ανάγκη από έργα, έχει ανάγκη από σύμπνοια των πολιτικών δυνάμεων και των φορέων. Ας είναι ένα παράδειγμα στο ότι δεν υπήρχαν ιδιαίτερες αντιδράσεις κι άλλες φωνές, όταν η Βουλή ανακοίνωσε ότι προχωράει την ανάπλαση του Κυβερνείου, όπου θα υπάρχει ένα μικρό Ζάππειο. Είναι για πρώτη φορά ίσως που δεν υπάρχουν αντιδράσεις από πουθενά». Πρόσθεσε επίσης ότι «η Βόρειος Ελλάδα, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να παίξει για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, για όλη την Ευρώπη και κυρίως για την νοτιοανατολική Ευρώπη, τον ρόλο που παίζει η Ολλανδία και το Βέλγιο για την βορειοδυτική Ευρώπη».
Την αντίθεσή στην εικόνα αυτή εξέφρασε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης αναφερόμενος συνολικά στα προβλήματα της πόλης. Ειδικά για το λιμάνι και την σύμβαση που έχει κατατεθεί στην Βουλή έθεσε το ερώτημα του σχετικά με τα έργα του «γιατί πέντε χρόνια παράταση και όχι τρία, εφόσον μπορούν μέχρι το 2027-2028 να ολοκληρωθούν; Γιατί πάει μέχρι το 2031; Εξηγήστε μας γιατί. Δώστε μας μία πειστική απάντηση για ποιον λόγο πρέπει να συμβαίνει αυτό». Εγκάλεσε μάλιστα την κυβέρνηση λέγοντας πως «καταργήσατε την Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων; Τη μετατρέψατε σε ένα γνωμοδοτικό όργανο. Δεν έχετε καταλάβει τι συμβαίνει σε αυτή τη χώρα, μετά από σοβαρά, σοβαρότατα, επώδυνα εγκληματικά γεγονότα που στιγμάτισαν τη δημόσια σφαίρα και τον δημόσιο βίο, μετά τα Τέμπη, μετά τα ατυχήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μετά την εικόνα αποδιοργάνωσης των ελληνικών αεροδρομίων».
Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Σταύρος Μιχαηλίδης σημείωσε πως «το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής έχει σαφή θέση για τη διαχείριση των λιμενικών μας υποδομών και η πολιτική μας έχει γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και μόνο την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν θα μπορούσαμε παρά να αναδείξουμε τον προβληματισμό μας.Ο προβληματισμός μας εδράζεται σε ενδελεχή μελέτη των δεδομένων της ιστορίας παραχώρησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, της στάσης του ΠΑΣΟΚ σε κάθε νομοθετικό βήμα που αφορούσε την παραχώρηση, καθώς και σε στέρεα επιχειρήματα για τις λάθος κινήσεις που οδήγησαν στην υπό εξέταση τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης».
Με βάση αυτά έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα: «Γιατί δεν μας παρουσιάζετε ακριβώς τι γίνεται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επιχειρησιακό επίπεδο; Ποια εμπόδια θέτει ο παραχωρησιούχος; Έχει την απαιτούμενη ρευστότητα να προβεί σε επενδύσεις ή η μια πλευρά καλύπτει την άλλη και η Κυβέρνηση την ανικανότητα να υλοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις αναφορικά με την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς το λιμάνι ή τη σύνδεση οδικά με την ΠΑΘΕ και την ΕΓΝΑΤΙΑ και έρχεται ο επενδυτής τώρα να καλύψει τις αδυναμίες του πάνω στην κυβερνητική ανικανότητα; Ποιος είχε έξι χρόνια την αρμοδιότητα να παρακολουθεί την πορεία της εξέλιξης του έργου και σε τι ενέργειες προέβη για την έγκαιρη αντιμετώπιση των εμποδίων που οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο; Το ΤΑΙΠΕΔ πλέον, το Υπερταμείο ή το Υπουργείο Ναυτιλίας ή άλλες αρχές;».
Πηγή: vouliwatch.gr