ΕΠΑΛ-Θεσσαλονίκη: 29 μαθητές σε μια αίθουσα, καρατομημένα τμήματα και μαθήματα με… φωτοτυπίες
Γερασμένο το κτηριακό συγκρότημα, σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και παιδιά που κάνουν χιλιόμετρα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους
Μισός μήνας έχει περάσει από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη, αλλά και ανά την επικράτεια, είναι πάρα πολλά.
Τμήματα που καταργούνται, υποχρηματοδότηση, κτίρια γερασμένα, κακός υλικοτεχνικός εξοπλισμός, έλλειψη σε έμψυχο δυναμικό με τους μαθητές να είναι για μια ακόμα φορά τα μεγάλα θύματα της όλης κατάστασης που επικρατεί στην ελληνική παιδεία.
Τμήματα των ΕΠΑΛ καρατομούνται στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα οι μαθητές να είναι αναγκασμένοι να πρέπει να ταξιδέψουν αρκετά χιλιόμετρα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους.
Σχεδόν 30 μαθητές στοιβάζονται σε μία αίθουσα εργαστηρίου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.
«Μαθητές στοιβάζονται σε “νόμιμα” και αντιπαιδαγωγικά τμήματα των 25-29 ψυχών με επακόλουθα αρνητικά στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Εξαιτίας του συνωστισμού των μαθητών στις τάξεις προκύπτει θέμα ασφάλειας στις υπάρχουσες κτηριακές και εργαστηριακές υποδομές. Στο 15ο ΕΠΑΛ ενώ έχει διατυπωθεί αίτημα από τη διεύθυνση του σχολείου προς την ΠΔΕ για έγκριση δημιουργίας ενός ακόμη τμήματος στην Α και στη Β τάξη, καμία απάντηση δεν έχει δοθεί» αναφέρει η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης που παρουσιάζει την κατάσταση στα ΕΠΑΛ με μια απλή φράση.
«Από το κακό στο χειρότερο η κατάσταση στα ΕΠΑΛ!»
Σε πολλά ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί τμήματα ειδικοτήτων, ενώ σε άλλα τα κενά είναι μεγάλα όσον αφορά μαθήματα για τα οποία δεν υπάρχουν καθηγητές, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα «πετσοκόβεται» όσον αφορά τις ώρες.
Στο 8ο ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν οι παρακάτω ειδικότητες: Βοηθού Οδοντοτεχνίτη Γ’ τάξης του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας με 7 εγγραφές, Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων Η/Υ Γ’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής με 5 ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α΄ φάση και 10 «εκπρόθεσμες» αιτήσεις γονιών που ζητούν σήμερα την έγκριση λειτουργίας της παραπάνω ειδικότητας καθώς, όπως λένε, τα παιδιά τους εξ αρχής γράφτηκαν στο 8ο ΕΠΑΛ για αυτή την ειδικότητα.
Στο 6ο εσπερινό ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκε η Β΄ τάξη του Τομέα Πληροφορικής με 8 μαθητές και στη Γ΄ τμήμα του Τομέα Πληροφορικής «Δικτύων» με 9 μαθητές. Καταργούν δηλ. ολόκληρο τομέα στο Εσπερινό και συνολικά στον Ευκλείδη πλήττουν τον τομέα Πληροφορικής με τη μη έγκριση τμημάτων σε πρωινά και εσπερινά σχολεία.
Στο ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου δεν εγκρίθηκε στη Γ΄ τάξη το τμήμα Νοσηλευτικής με 8 μαθητές (5 ηλεκτρονικές εγγραφές και άλλες 3 χειρόγραφες) καθώς και το τμήμα Ηλεκτρονικών στη Γ΄ τάξη με 9 μαθητές. Χωρίς οι μαθητές αυτοί να μπορούν να έχουν διέξοδο ούτε στα ΕΠΑΛ των γειτονικών Δήμων ακόμη και αν τα κατάφερναν παίρνοντας δύο ή και τρεις συγκοινωνίες για να φτάσουν.
Στο ΕΠΑΛ Σίνδου εξακολουθούν να υπάρχουν τα εξής κενά: Αγγλικών 15 ώρες, Ηλεκτρονικού 13 ώρες, Νοσηλευτικής 21 ώρες, Οικονομολόγου 8 ώρες, Γαλλικών 2 ώρες.
Στο 14ο εσπερινό ΕΠΑΛ το ωρολόγιο πρόγραμμα συνεχίζεται με 4ωρα και με πολλά κενά (π.χ. τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών) ενώ όπου το πρόγραμμα εμφανίζεται με 6ωρα-7ωρα (π.χ. 6ο ΕΠΑΛ, 15ο ΕΠΑΛ) αυτό επιτυγχάνεται με εργαστηριακά μαθήματα σε τμήματα άνω των 13 μαθητών, χωρίς δεύτερο εκπαιδευτικό όπως προβλέπεται από το νόμο. Ειδικά στο 15ο ΕΠΑΛ λείπουν 3 μηχανολόγοι, 1 ηλεκτρολόγος και 1 ηλεκτρονικός, ενώ δεν έχει αναπληρωθεί εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής.
Μαθήματα με… φωτοτυπίες
Για μια ακόμα χρονιά τα βιβλία έχουν καθυστερήσει να φτάσουν στα ΕΠΑΛ ακόμα και για μαθήματα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα ή έχουν τράπεζα θεμάτων, καταγγέλλουν μέλη της Α’ ΕΛΜΕ.
Έτσι, οι μαθητές αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα με… φωτοτυπίες!
«Η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να ακουστεί μόνο ως αστείο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού οι περισσότεροι δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή» σημειώνει η Α’ ΕΛΜΕ.
Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα όμως έχει να κάνει και με το περιεχόμενο των βιβλίων.
Πρόβλημα μάλιστα το οποίο είναι διαχρονικό, με τμήματα του βιβλίου να έχουν ξεπεραστεί, άλλα να έχουν καταργηθεί και άλλα να είναι λανθασμένα και όμως διδάσκονται ακόμη στα παιδιά!
Γερασμένα τα κτίρια
Τα κτίρια των ΕΠΑΛ στην πλειοψηφία τους είναι γερασμένα λειτουργούσαν ως τεχνικές σχολές πριν η τεχνική εκπαίδευση γίνει δημόσια.
Στα πέριξ, μόνο 1 από τα 4 ΕΠΑΛ διαθέτει τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Τα αιτήματα της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
- Καμία ανοχή στην κανονικότητα που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες απαιτήσεις για παροχή δημόσιας και δωρεάν ολοκληρωμένης μόρφωσης.
- 20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, 10 στα εργαστήρια.
- Καλούμε τους συναδέλφους να πλαισιώσουν τις κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ. Όπως έδειξαν οι συντονισμένες κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών που ανάγκασαν τη διοίκηση να προβεί σε έγκριση των ολιγομελών σε ΓΕΛ της περιοχής μας και αλλού, καμία κατάσταση δεν πρέπει να θεωρείται τετελεσμένη.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων να εμπλουτίσουν τις συγκεκριμένες διεκδικήσεις καταγράφοντας συγχωνεύσεις, κενά και ελλείψεις σε συντονισμό με την ΕΛΜΕ.
- Οι διευθυντές να κλείσουν τα αυτιά σε απειλές και παραινέσεις που υποβαθμίζουν παραπέρα την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θίγουν τα δικαιώματα των συναδέλφων (υπερωρίες κλπ).
- Τώρα να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις και διορισμοί.
Η λίστα της ντροπής και της «σφαγής» στα ΕΠΑΛ Πειραιά
Αντίστοιχη η κατάσταση και στα ΕΠΑΛ του Πειραιά, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία που έδωσε η τοπική ΕΛΜΕ στις αρχές Σεπτεμβρίου.
1ο ΕΠΑΛ Πειραιά
καταργούνται όλες οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας στη Γ’ ΕΠΑΛ (βρεφονηπιοκόμοι, ιατρικών εργαστηρίων, νοσηλευτικής). Ιδιαίτερα η ειδικότητα των Ιατρικών Εργαστηρίων δεν θα υπάρχει σε κανένα ΕΠΑΛ του Πειραιά, αφού τον κλείνουν και στο άλλο ΕΠΑΛ που λειτουργούσε, το ΕΠΑΛ Δραπετσώνας
7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πειραιά
καταργείται στη Γ’ Λυκείου η ειδικότητα Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης (με 8 εγγεγραμμένους μαθητές και τουλάχιστον 5 ακόμα να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, αλλά να μη μπορούν να εγγραφούν, αφού το τμήμα φαίνεται “κόκκινο”), η οποία επίσης δεν θα υπάρχει σε κανένα ΕΠΑΛ του Πειραιά!Και μιλάμε για βραδινό σχολείο, δηλαδή για εργαζόμενους μαθητές κατά κύριο λόγο.
ΕΠΑΛ Νίκαιας
καταργείται η ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών στη Γ’ Λυκείου (με 6 εγγεγραμμένους μαθητές), το μοναδικό πρωινό ΕΠΑΛ σε όλο τον Πειραιά, που διέθετε αυτή την ειδικότητα. Επίσης, στο ίδιο σχολείο καταργούνται στη Β’ Λυκείου οι Τομείς της Διοίκησης-Οικονομίας, Δομικών Έργων (με 5 μαθητές) και Υγείας-Πρόνοια-Ευεξίας (με 8 μαθητές)! Στην ουσία στο σχολείο απομένουν μόνο 2 Τομείς (από 5) στη Β’ Λυκείου! Ο Τομέας Δομικών Έργων (Β Λυκείου) επίσης δεν θα υπάρχει πλέον σε κανένα πρωινό ΕΠΑΛ του Πειραιά, αφού τον κλείνουν και στο άλλο ΕΠΑΛ που λειτουργούσε, το ΕΠΑΛ Δραπετσώνας (βλέπε και παρακάτω)! Οι 2 Τομείς που θα λειτουργήσουν στη Β’ Λυκείου (Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας-Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού) ενδιαφέρουν κατά κύριο λόγο άρρενες μαθητές. Στην ουσία, εκδιώχνονται οι μαθήτριες από το ΕΠΑΛ Νίκαιας!
ΕΠΑΛ Δραπετσώνας
Καταργείται ο Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού στη Β’ Λυκείου. Καταργείται ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας στη Β Λυκείου. Καταργείται ο Τομέας Δομικών Έργων στη Β’ Λυκείου. Ο Τομέας αυτός (Β’ Λυκείου) δεν θα προσφέρεται πλέον σε κανένα ΕΠΑΛ του Πειραιά, αφού καταργήθηκε και στο ΕΠΑΛ της Νίκαιας (βλέπε παραπάνω). Καταργείται η ειδικότητα ιατρικών εργαστηρίων στη Γ’ Λυκείου και πλέον δεν θα υπάρχει πουθενά στον Πειραιά, αφού καταργήθηκε και από το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά (βλέπε παραπάνω). Καταργείται η ειδικότητα του βοηθού νοσηλευτή στη Γ’ Λυκείου. Καταργείται και η ειδικότητα του Τεχνικού Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής. Στο σχολείο αυτό κόβουν 3 Τομείς (!) και 3 Ειδικότητες (!). Το σχολείο συρρικνώνεται δραματικά!
ΕΠΑΛ Κορυδαλλού
καταργούνται 3 τμήματα Γενικής Παιδείας, 2 στη Γ’ Λυκείου και 1 στη Β’ Λυκείου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπεραρίθμων (σε σχέση και με τις χωροταξικές δυνατότητες του κτιρίου) μαθητών/μαθητριών. Χάνονται συνολικά 36 ώρες μαθήματος Γενικής Παιδείας.
ΕΠΑΛ Αίγινας
καταργείται η ειδικότητα του Υπαλλήλου Οικονομικής Διοίκησης στον Τουρισμό, με αποτέλεσμα 3 μαθητές να αδυνατούν να πάρουν απολυτήριο! Στην Αίγινα, ως γνωστόν, υπάρχει ένα και μοναδικό ΕΠΑΛ. Το ΥΠΑΙΘΑ και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, προφανώς συστήνουν στα παιδιά αυτά και στις οικογένειές τους, να μετακομίσουν!
3ο ΕΠΑΛ Πειραιά
καταργείται η ειδικότητα γραφικών τεχνών (με 7 εγγεγραμμένους μαθητές/μαθήτριες και άλλους 3 που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον), η μοναδική που υπάρχει σε όλο τον Πειραιά. Καταργείται επίσης ο Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού στη Β’ Λυκείου (με 12 εγγεγραμμένους μαθητές/μαθήτριες-το όριο είναι … 13)! Καταργείται ο Τομέας Μηχανολογίας στη Β’ τάξη, αλλά και η Ειδικότητα Μηχανικών Αυτοκινήτων στην Γ τάξη … αφού είναι γραμμένα 6 παιδιά και αναμένεται να γραφτούν άλλα 5, τα οποία φυσικά δεν μπορούν! Τέλος, στο σχολείο μένει μόνο 1 τμήμα Γενικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου!
2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πειραιά
καταργείται ο Τομέας Δομικών Έργων και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών στη Β’ Λυκείου (με 9 εγγεγραμμένους μαθητές/μαθήτριες έκαστος). Ο τελευταίος, λειτουργούσε μέχρι πέρσι σε μόλις 4 ΕΠΑΛ σε όλη την Αττική.
ΕΠΑΛ Γαλατά Τροιζηνίας
Στο Γαλατά επίσης δεν έχει ακόμα εγκριθεί η ειδικότητα βοηθός νοσηλευτή με 4 μαθητές. Αν δεν εγκριθεί, τα παιδιά αυτά για να πάρουν απολυτήριο θα πρέπει να μετακινηθούν … 80 χιλιόμετρα, στο ΕΠΑΛ Άργους.
ΕΠΑΛ Αγίου Ιωάννη Ρέντη
δεν θα λειτουργήσει κανένα τμήμα Γενικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου, ενώ υπάρχουν 12 μαθητές/μαθήτριες!
Ζάννειο ΕΠΑΛ Πειραιά
Μένει μόνο 1 τμήμα Γενικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου!
Επιπλέον ορισμένα στοιχεία:
α) Ο Τομέας Οικονομίας-Διοίκησης της Β’ Λυκείου φαίνεται να υπάρχει μόνο στο ΕΠΑΛ Κορυδαλλού, στο Ζάννειο απογευματινό ΕΠΑΛ και στο 7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πειραιά (δεν συνυπολογίζουμε τα νησιά), όπου όμως είναι πλήρη τα τμήματα (άρα δεν μπορούν να γίνουν νέες εγγραφές), ενώ δεν εγκρίθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, στο 3ο ΕΠΑΛ Πειραιά, στο ΕΠΑΛ Νίκαιας, στο ΕΠΑΛ Ρέντη και στο ΕΠΑΛ Δραπετσώνας.
β) Για τάξεις στη Β’ Λυκείου πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μη έγκριση τμημάτων αποκλείει και την προβλεπόμενη από το νόμο μετεγγραφή από την Α’ ΓΕΛ, για μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν στη Β’ ΕΠΑΛ.
γ) Τέλος, ακόμα και αν ληφθεί φέτος πρόνοια για τους Τομείς και τις Ειδικότητες, οι περικοπές σε τμήματα Γενικής Παιδείας στην Α’ αλλά και στη Β’ Λυκείου οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην επανεμφάνιση της ίδιας απαράδεκτης κατάστασης του χρόνου.
Τα παραπάνω είναι κατατοπιστικά, αλλά μόνο ενδεικτικά (όσα μπόρεσε να συλλέξει η ΕΛΜΕ). Προφανώς, υπάρχουν και άλλα αντίστοιχα παραδείγματα! Σαρωτικές είναι οι περικοπές σε Γυμνάσια και ΓΕΛ.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στα κατηργημένα τμήματα δεν επιτρέπεται καν από το ΥΠΑΙΘΑ να γίνουν εγγραφές, την ώρα που μαθητές/μαθήτριες, πολλές φορές εργαζόμενοι/ες, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον! Αν υπολογιστούν μόνο όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες δεν πρόλαβαν να εγγραφούν, χωρίς να υπολογίζουμε τους παραπεμπόμενους/ες για επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο ή τις μεταγραφές, που γίνονται αυτή την περίοδο κάθε σχολικό έτος, πολλά τμήματα θα συμπληρώνονταν και δεν θα εμφανίζονταν σαν “ολιγομελή”.
Η κατάσταση αυτή χτυπά βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών, που στερούνται την ειδικότητα που επιθυμούν ή αναγκάζονται να μετακινηθούν πολύ μακριά από το σπίτι τους, στην άλλα μεριά του Πειραιά για να τη βρουν! Μοιραία, οδηγούνται στην παραίτηση και την απογοήτευση. Ταυτόχρονα, δημιουργεί στρατιά “υπεράριθμων” εκπαιδευτικών (που καλούνται να βρουν σχολείο μέσα σε 2 μέρες, χωρίς πολλές φορές να υπάρχει), ενώ θα οδηγήσει στην κατάργηση υποδιευθυντών και Τομεαρχών, δυσχεραίνοντας τη λειτουργία των σχολείων.
Δεν θα μείνει αναπάντητη! Δεν δεχόμαστε να αντιμετωπίζεται σαν κόστος το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, να μπαίνουν απαράδεκτοι “κόφτες”, την ώρα που τα δις χορεύουν γύρω μας…
Οργανώνουμε, από κοινού με τους γονείς, τα αγωνιστικά μας βήματα! Όλοι στον αγώνα για να παρθούν πίσω οι καταργήσεις τμημάτων, να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των σχολείων! Να μη μετακινηθεί υποχρεωτικά κανένας εκπαιδευτικός σαν “υπεράριθμος”! Να μειωθεί και όχι να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών στην τάξη!
Το παράπονο μίας μαθήτριας της Β’ ΕΠΑΛ
Το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, αυτήν την περίοδο, είναι αντιμέτωπο με σοβαρά προβλήματα.
Πρώτον, υπάρχει μεγάλη έλλειψη καθηγητών, ιδίως στα Τμήματα Β΄ Μηχανολόγων. Όλα τα Τμήματα των Β΄ Μηχανολόγων έχουν 3ωρα, 4ωρα και καμιά φορά κανένα 5ωρο. Ένα μάλιστα την Πέμπτη δεν έχει καμία ώρα μάθημα.
Επιπλέον, πέρυσι δεν είχε σταλεί φυσικός όλη τη χρονιά, με αποτέλεσμα η μισή Γ΄ Τάξη να κάνει μάθημα μόνο το Α΄ τετράμηνο και η άλλη μισή μόνο το Β΄. Δυστυχώς, το ίδιο προβλέπεται και για φέτος.
Εκτός αυτών, λείπει μαθηματικός και τα Μαθηματικά είναι ένα μάθημα που οι μαθητές δίνουν στις Πανελλήνιες.
Πρόσθετα με τα υπόλοιπα, κάθε χρόνο τα βιβλία ειδικότητας έρχονται στα μέσα Οκτώβρη, ενώ πέρυσι ήρθαν το Νοέμβρη. Συνεπώς, η πραγματοποίηση των μαθημάτων είναι δύσκολη.
Το πιο σημαντικό πρόβλημα, όμως, που αντιμετωπίζει το 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου σχετίζεται με τα Τμήματα Β΄ Υγείας. Εδώ και δέκα χρόνια τα Β΄ Υγείας έχουν τέσσερα τμήματα, εκτός από φέτος που έχουν τρία. Το υπουργείο δεν έδωσε έγκριση για το τέταρτο τμήμα, μόνο και μόνο γιατί χρειάζονταν γύρω στα πέντε παιδιά για να συμπληρωθεί ο αριθμός που το κράτος θεωρεί απαραίτητο.
Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει τμήμα των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, εφόσον τα τμήματα της Β΄, αλλά και της Γ΄ Τάξης κάνουν διαφορετικά μαθήματα το ένα από το άλλο, και τα παιδιά να «σκορπιστούν» και να παρακολουθούν μαθήματα άλλων ειδικοτήτων, που δεν θέλουν. Όχι μόνο αυτό, αλλά εξαιτίας αυτού τα τμήματα είναι πολυπληθή, με αποτέλεσμα τα μαθήματα στα Εργαστήρια να γίνονται δύσκολα, λόγω συνωστισμού, ιδίως σε ορισμένες αίθουσες μικρών διαστάσεων. Αυτό, σίγουρα συμβαίνει μόνο και μόνο για να κάνει το κράτος οικονομία στο προσωπικό.
Επίσης, λόγω των παιδιών που «σκορπίστηκαν», έχει προκληθεί ένα τεράστιο χάος σχετικά με το πού θα πάνε, με αποτέλεσμα τα τρία υπάρχοντα τμήματα να είναι ασταθή και τα παιδιά αυτά να αλλάζουν συνεχώς τμήμα, συνεπώς, να χάνουν μαθήματα, αφού κάθε τμήμα έχει τα δικά του μαθήματα ειδικότητας.
Ανακεφαλαιώνοντας, το σχολείο αυτό έχει σημαντικά προβλήματα τα οποία επιζητούν λύση.
Μια μαθήτρια της Β΄ ΕΠΑΛ Ρεθύμνου