Επώνυμα προϊόντα μαϊμού στους δρόμους της πόλης

Στα παζάρια, στα πανηγύρια, σε υπαίθριες αγορές, μικρά μαγαζιά και στο δρόμο...

Γιώργος Τσιτιρίδης
επώνυμα-προϊόντα-μαϊμού-στους-δρόμου-237269
Γιώργος Τσιτιρίδης

Όλοι μας, τουλάχιστον μια φορά, κυρίως ως έφηβοι έχουμε λαχταρήσει ένα επώνυμο προϊόν. Μπορεί να μαζεύαμε και χρήματα για καιρό προκειμένου να το αποκτήσουμε. Τα επώνυμα προϊόντα που έχουν κάνει brand name, αυτό που λέμε «είναι μάρκα», «είναι επώνυμο», έχουνε συνήθως πολύ τσουχτερές τιμές. Αυτή είναι άλλωστε και η λογική τους. Αγοράζεις κάτι στο οποίο το ταμπελάκι με την μάρκα κάνει εμφανές ότι αυτός που το φοράει έχει γούστο, οικονομική επιφάνεια, ξέρει από μόδα, ποιότητα και καλά προϊόντα.

Στον αντίποδα αυτής της τάσης που μπορεί να οδηγήσει σε πολλές υπερβολές υπάρχουν και αυτοί που, εκμεταλλευόμενοι τα γνωστά προϊόντα, βγάζουν τις απομιμήσεις. Σε καιρούς που τα χρήματα δεν περισσεύουν, τα «προϊόντα μαϊμού», όπως τα αποκαλούμε, αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς. Και παρά τα αστεία που γίνονται γύρω από αυτά όπως «δώστου μπανάνα να δούμε αν είναι μαϊμού», πολλοί είναι αυτοί που σιγά σιγά, σκεπτόμενοι το μεγάλο κόστος του αυθεντικού, αποφασίζουν να δώσουν πολύ λιγότερα χρήματα σε μια καλή απομίμηση.

Μπορείς να βρεις ένα προϊόν που βγάζει μάτι πως είναι αντιγραφή από τις παραλλαγές στις ονομασίες, οι οποίες αλλάζουν, κάποιες φορές με αστείο τρόπο. Στην αγορά μπορεί κάποιος να βρει προϊόντα Kalvin Kloin, Abibas η Varsage. Εκτός από το όνομα πολλές φορές αλλάζει και το logo- το σήμα που χαρακτηρίζει μια εταιρία, άλλοτε περισσότερο αισθητά, άλλοτε όχι.

Υπάρχουν και απομιμήσεις πολύ κοντά στο αυθεντικό, τις οποίες μπορεί να καταλάβει κανείς, ίσως μόνο από τις λεπτομέρειες, πολλές φορές ίσως με μεγάλη δυσκολία. Αυτές οι απομιμήσεις είναι και ακριβότερες από τις άλλες.

Έχουν υπάρξει στο παρελθόν καταγγελίες ακόμα και για μεγάλα επώνυμα καταστήματα για πώληση απομιμήσεων ως αυθεντικά με υψηλές τιμές σε ανυποψίαστους πελάτες.

Τα προϊόντα «μαϊμού» μπορεί κάποιος να τα βρει παντού: στα παζάρια, στα πανηγύρια, σε υπαίθριες αγορές μικρά μαγαζιά και στο δρόμο –γύρω από την Ροτόντα, την Καμάρα, τη Νέα Παραλία, κάτω από το Λευκό Πύργο, την Αριστοτέλους– εκεί οπού η παραοικονομία γνωρίζει άνθηση τα τελευταία χρόνια στην πόλη.

Οι μεγάλες αλλαγές στην οικονομία έχουν επιφέρει και αλλαγές στις αγοραστικές μας συνήθειες. Και αν κάποτε υπήρχε η άνεση για περισσότερα έξοδα και για μια – άσκοπη ίσως – επίδειξη πλούτου, σήμερα τα επώνυμα καταστήματα στην πόλη, όταν δεν βάζουν λουκέτο, προσπαθούν να επιβιώσουν με τους ελάχιστους εναπομείναντες πελάτες, δίνοντας την θέση τους σε πιο οικονομικές αλυσίδες ρούχων και προϊόντων.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα