ΕΡΕΥΝΑ: «Μένουμε σπίτι και το αλλάζουμε»
Ποιοι είναι οι λόγοι που κάποιοι ιδιοκτήτες επέλεξαν να κάνουν ανακαίνιση ;
Μία πρωτότυπη έρευνα δημιούργησε η εταιρεία ερευνών Ierax Analytix σε συνεργασία με την εταιρεία ΑΝΑΔΟΜΩ, γύρω από τις ανακαινίσεις στη Θεσσαλονίκη. Βασικός στόχος ήταν να ερευνηθεί αν το σύνθημα της χρονιάς «Μένουμε σπίτι» επηρέασε τους ιδιοκτήτες ακινήτων στο να ανακαινίσουν και να αλλάξουν το χώρο τους.
Κάτι τέτοιο φαίνεται να ισχύει, καθώς 40% των ερωτώμενων σκέφτονται να κάνουν κάποια ανακαίνιση το επόμενο διάστημα, ανεξάρτητα από την πανδημία. Μάλιστα οι μισοί από αυτούς, έχουν ήδη κάνει και άλλη ανακαίνιση τα τελευταία 3 χρόνια.
Ένα εξίσου ενδιαφέρον εύρημα εντοπίζεται σε όσους δεν έχουν κάνει ανακαίνιση τα τελευταία 3 χρόνια (60%), όπου ο κύριος λόγος ήταν οικονομικός. «Υπάρχουν επιδοτούμενα προγράμματα όπως το Εξοικονομώ/Αυτονομώ, αλλά και χρηματοδοτικά εργαλεία, που κάνουν την ανακαίνιση πιο προσιτή οικονομικά για όλους. Εταιρείες όπως η δική μας αναλαμβάνουν να τρέξουν όλη τη διαδικασία για τους ιδιοκτήτες, γρήγορα και με ασφάλεια. Η ανακαίνιση απαιτεί μεγάλη τεχνογνωσία και απόλυτο συγχρονισμό για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ποιότητα, κόστος, και χρόνο παράδοσης. Την ανακαίνιση πρέπει να την αναθέσει ο καταναλωτής μόνο σε όσους εμπιστεύεται» δήλωσε ο CEO της ΑΝΑΔΟΜΩ, Νίκος Κωνσταντινίδης.
Όμως ποιοι είναι οι λόγοι που κάποιοι ιδιοκτήτες επέλεξαν να κάνουν ανακαίνιση τα τελευταία χρόνια;
Το 43% των ερωτώμενων, έκανε την ανακαίνιση για να γίνει το ακίνητο πιο λειτουργικό, 40% γιατί το ακίνητο ήταν παλιό, 29% για ενεργειακή αναβάθμιση, 17% για να αλλάξει ψυχολογία και 7% για εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων. Σημαντικό να κρατήσουμε ότι οι περισσότεροι λόγοι αφορούν τη λειτουργικότητα της κατοικίας, κάτι που ταιριάζει με τις τάσεις για Internet Of Things και «έξυπνα» σπίτια.
«Φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες ακινήτων στην Ελλάδα ακολουθούν τις τάσεις που βλέπουμε παγκοσμίως. Το σπίτι μεταμορφώνεται σε κάτι νέο και γίνεται smart, γίνεται λειτουργικό, χρηστικό. Αυτόματες συσκευές, διακόπτες για μειωμένη κατανάλωση ρεύματος και νερού, και όλα αυτά ελεγχόμενα απομακρυσμένα με την άνεση του κινητού μας τηλεφώνου», συμπλήρωσε ο CEO της ΑΝΑΔΟΜΩ Νίκος Κωνσταντινίδης.
Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε ότι οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς παραμένουν πρώτες στα κριτήρια επιλογής και εμπιστοσύνης. 50% των ερωτώμενων επέλεξε την εταιρεία ανακαινίσεων λόγω σύστασης, 33% για την οικονομική τιμή, 29% για την ποιότητα εργασιών από παλαιότερα έργα, 21% για την εμπειρία στο χώρο, 13% λόγω των υλικών που χρησιμοποιεί και 12% γιατί ήταν δυνατό και γνωστό όνομα στο χώρο.
Credits:
Το ερωτηματολόγιο, τη συλλογή, την ανάλυση και την παρουσίαση δεδομένων ανέλαβε η «Ierax Analytix» σε συνεργασία και παραγγελία της εταιρείας ΑΝΑΔΟΜΩ. Τα 606 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν διαδικτυακά και τηλεφωνικά (από τις 10 μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2020), από κατοίκους πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Δείτε επίσης:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ