Έτσι θα έπρεπε να είναι όλες οι διαβάσεις πεζών στην πόλη

Μια σύγκριση μεταξύ του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης και της παρέμβασης που έχει γίνει στα Παλαιά Σφαγεία

Parallaxi
έτσι-θα-έπρεπε-να-είναι-όλες-οι-διαβάσε-964071
Parallaxi

Λέξεις/Εικόνες: Αθανάσιος Μαλίτσας

Όπως είναι ήδη γνωστό τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σημειώνονται εντός των αστικών κέντρων και όχι στους αυτοκινητόδρομους και τις επαρχιακές οδούς του εθνικού δικτύου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Θεσσαλονίκη κατείχε πριν λίγα χρόνια την αρνητική πρωτιά σε όλην τη χώρα αναφορικά με τις παρασύρσεις πεζών.

Έχουν ακουστεί διάφορες προτάσεις για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη αρνητική συνθήκη, όπως η εγκατάσταση καταγραφικών καμερών του αριθμού των πεζών που συγκεντρώνονται στα φανάρια (με σκοπό να μην περιμένουν πολλή ώρα και τελικά να παρανομούν βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους) η μείωση του ορίου ταχύτητας των οχημάτων εντός αστικού ιστού, η επιβολή προστίμων στους πεζούς που διασχίζουν έναν άξονα εκτός διάβασης και η ενσωμάτωση μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων.

Επέλεξα και φωτογράφισα (ως πεζός και όχι ως οδηγός) μία διάβαση πεζών στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με τα παρακάτω κριτήρια:

Είναι δίπλα από ένα σχολείο, ένα μουσείο, μία εκκλησία, ένα σούπερ μάρκετ, σε μία περιοχή με πολλά εμπορικά καταστήματα και Κ.Υ.Ε..

Αυτό σημαίνει ότι από τη συγκεκριμένη διάβαση περνούν σε καθημερινή βάση πολλοί πεζοί για διάφορους λόγους. Πρόκειται για τη διάβαση πεζών που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας και Προξένου Κορομηλά.

Η πρώτη φωτογραφία είναι τραβηγμένη μεσημέρι από απόσταση 35 μ.

Η δεύτερη είναι τραβηγμένη βράδυ από το ίδιο σημείο.

1. Πόσο ευδιάκριτη είναι η διάβαση πεζών από τη συγκεκριμένη απόσταση;

2. Πόσο εμφανείς είναι οι πινακίδες που δηλώνουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διάβαση πεζών;

3. Πώς να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο όταν η ορατότητα των πινακίδων μειώνεται από τα παράνομα ή νόμιμα σταθμευμένα οχήματα;

4. Ανάμεσα στις παρόμοιες (σε μέγεθος και σχέδιο) πινακίδες, πώς να ξεχωρίσουν και να επιστήσουν την προσοχή των οδηγών οι πινακίδες διάβασης πεζών;

5. Στο παράδειγμα επιλέχθηκε ένας δρόμος που φωτίζεται αρκετά τις βραδινές ώρες. Τι γίνεται σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις των δρόμων με περιορισμένο ή ανύπαρκτο φωτισμό;

Επισκεπτόμενος πρόσφατα τα Παλαιά Σφαγεία παρατήρησα και φωτογράφισα αντίστοιχα πρωί και βράδυ την υποδομή που έχει εγκατασταθεί εκεί, στις διαβάσεις πεζών η οποία ενσωματώνει αισθητήρα ανίχνευσης κίνησης.

Ίσως η εφαρμογή ενός τέτοιου τύπου τεχνολογίας και εξοπλισμού (στο παγκόσμιο στερέωμα υπάρχουν πολλοί παρόμοιοι) σε όλες τις διαβάσεις πεζών της πόλης (και αλλού) να βοηθούσε στην εκπαίδευση, την έμμεση καθοδήγηση και βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής έτσι ώστε οι πολίτες να κυκλοφορούν και να διέρχονται με περισσότερη ασφάλεια από τους δρόμους της πόλης.

Όλοι μας έχουμε προσέξει ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα όλο και περισσότεροι οδηγοί σταματούν όπως προβλέπεται και δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς κατά τη διέλευσή των τελευταίων στις διαβάσεις με φωτεινούς σηματοδότες.

Το ίδιο πρέπει να γίνει και με τις διαβάσεις πεζών που δεν διαθέτουν φωτεινούς σηματοδότες.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα