Έτσι θα μπορούσε να αλλάξει κυκλοφοριακά ανατολικά η πόλη

Το έργο “REMEDIO” βαίνει προς το τέλος του.

Parallaxi
έτσι-θα-μπορούσε-να-αλλάξει-κυκλοφορι-404166
Parallaxi

Το έργο “REMEDIO” με ελληνικό τίτλο «ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΧΑΜΗΛΟΥ ΑΝΘΡΑΚΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ», το οποίο εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεσογειακής Συνεργασίας MED 2014 – 2020, και υλοποιεί η ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ, με Ευρωπαίους εταίρους από την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Κροατία, βαίνει προς το τέλος του και η συνάντηση που έλαβε χώρα την Παρασκευή 25/1/2019, μεταξύ των φορέων αρμοδιότητας, είχε τίτλο «Από το σχεδιασμό στην υλοποίηση».

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των Δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς. Από το Δήμο Θεσσαλονίκης, η κα. Τσαλίκα από το Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού και ο κ. Παναγιωτίδης από το Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, από το Δήμο Καλαμαριάς, ο Δήμαρχος, κ. Μπακογλίδης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δόμησης, κ. Θεοδοσιάδης. Επίσης συμμετείχαν, ο συντονιστής του δικτύου ΟΤΑ CIVINET CY-EL για τη βιώσιμη Κινητικότητα σε Ελλάδα και Κύπρο, κ. Κοσμάς Αναγνωστόπουλος, από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.) η κα. Κατερίνα Χρυσοστόμου, ο ενεργός πολίτης κ. Φώτης Μπίμπασης (ΑμεΑ) και στελέχη των Υπηρεσιών της ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ.

Το έργο έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των Μεσογειακών πόλεων. Στο πλαίσιο του έργου «REMEDIO», ως πιλοτική περιοχή παρέμβασης χαρακτηρίστηκε ο «Ανατολικός Οριζόντιος Άξονας κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης», ένας Άξονας που μεταφέρει την κίνηση από την Ανατολική πλευρά, προς το κέντρο της πόλης, ξεκινώντας από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνώντας τις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Λεωφ. Βασ. Όλγας, Λεωφ. Βασ. Γεωργίου Α’ και Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγοντας στην πλατεία ΧΑΝΘ.

Συγκεκριμένα, η Προϊσταμένη του Διεύθυνσης Συγχρηματοδοτούμενων Έργων και Διεθνών Συνεργασιών της ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ, κα. Στέλλα Ζούντσα, και η εκπρόσωπος του Ι.ΜΕΤ., κα. Κατερίνα Χρυσοστόμου, περιέγραψαν σύντομα τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του υπό μελέτη άξονα ως σημαντικού κυκλοφοριακά και πολεοδομικά, καθώς ο αστικός άξονας αρθρώνει τμήματα πυκνού αστικού ιστού, με πολλές και ποικίλες αστικές λειτουργίες και ενώνει ουσιαστικά το κέντρο του πολεοδομικού συγκροτήματος, με την ανατολική περιοχή του και το αεροδρόμιο.

Ο επανασχεδιασμός του άξονα μελετήθηκε, σε στρατηγικό επίπεδο, στο πλαίσιο του έργου REMEDIO, με στόχο να προωθηθούν κατευθύνσεις ολοκληρωμένου αστικού επανασχεδιασμού και να προωθηθούν λύσεις χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Στόχος, στη βάση των αρχών του Σχεδιασμού Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ήταν, η πρόταση επανασχεδιασμού του άξονα, να αναδειχθεί μέσα από διαδικασίες ευρείας διαβούλευσης με φορείς και αρχές, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους στη διαχείριση και λειτουργία του άξονα, καθώς και με το ευρύ κοινό, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση με την ευρύτερη δυνατή αποδοχή.

Η τελική λύση που προκρίθηκε και διαμορφώθηκε προδιαγράφει μια διατομή δύο λωρίδων μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, λεωφοριόδρομο διαχωρισμένο από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, που να επιτρέπει την ένταξη ποδηλατόδρομου, διπλής κατεύθυνσης και επαρκών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, σύμφωνα με τις νέες τεχνικές οδηγίες του 2016, επιτρέποντας τη στάθμευση σε εσοχές και τη χωροθέτηση θέσεων ΑμεΑ και θέσεων φορτοεκφόρτωσης.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος στη συνέχεια ανέφερε μια σειρά ευφυών τεχνολογικών λύσεων που διερευνήθηκαν και προτείνονται για (πιλοτική) εφαρμογή κατά μήκος του άξονα, όπως σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αισθητήρων για τον έλεγχο των παραβάσεων, σύστημα εποπτείας της λεωφορειολωρίδας, ενεργειακής εξοικονόμησης του φωτισμού οδών πόλης, σύστημα έκτακτης ανάγκης και πολιτικής προστασίας, πρόταση για μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα smart city και σύστημα δικτύωσης ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών σταθμών αυτοκινήτων.

Τέλος, ο Πρ/νος της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Ιωακείμ Κανδυλιάρης, αναφέρθηκε σε ένα από τα αποτελέσματα της πολυσχιδούς προσπάθειας που καταβλήθηκε στο πλαίσιο του έργου «REMEDIO», τη σύνταξη Φακέλου Ωρίμανσης του έργου, με Τεύχος Κανονισμού Μελετών και Προεκτίμησης Αμοιβών, για υποβολή του προς χρηματοδότηση σε κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο, είτε από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, είτε από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα.

Η Υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης και Τεχνικού Δελτίου στην «Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την προετοιμασία και ωρίμανση έργων για υλοποίηση/συγχρηματοδότηση στην προγραμματική περίοδο 2021-2027» του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης (Αριθμ. Πρωτ.: 108603 – 15/10/2018), όπως προετοιμάστηκαν από τη ΜΑΘ, έγινε την Παρασκευή 25/1/2019 μετά τη συνάντηση, αφού καταγράφηκε η προθυμία των φορέων αρμοδιότητας να υποστηρίξουν το έργο, κάτι που θα υποστηριχθεί περαιτέρω και από τη Συμφωνία Δέσμευσης, την οποία θα κληθούν οι φορείς να προσυπογράψουν.

Όλα τα παραπάνω στοιχειοθετούν τη σπουδαία προστιθέμενη αξία του REMEDIO, την οποία προσπαθεί τόσο εντατικά να κεφαλαιοποιήσει, με την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία, προκειμένου να οδηγηθούμε στην εξεύρεση χρηματοδότησης για τη μελετητική ωρίμανσή του και την υλοποίηση του επανασχεδιασμού του νευραλγικού υπό μελέτη άξονα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα