Έτσι θα προβάλουν τη Μακεδονία στον κόσμο
Ψηφιακές εφαρμογές για τον Όλυμπο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γραβάτες με την τουριστική ταυτότητα της Κεντρικής Μακεδονίας
Ψηφιακές εφαρμογές μέσω των οποίων θα ζωντανεύουν οι θεοί του Ολύμπου, δράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οπτικοακουστικό υλικό και βίντεο, ακόμη και…γραβάτες με την τουριστική ταυτότητα της Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για την περίοδο 2017 – 2020 που εγκρίθηκε σήμερα από το περιφερειακό συμβούλιο.
Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των εργαλείων της «επαυξημένης πραγματικότητας», η Περιφέρεια φιλοδοξεί να προσφέρει μια νέα εμπειρία, στην οποία θα ζωντανεύουν ψηφιακά μυθικές μορφές στο φυσικό περιβάλλον της Πιερίας μέσω του GPS (συστήματος συντεταγμένων) ενός κινητού τηλεφώνου ή γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας.
Πληροφορίες για την ιστορία και τη μυθολογία θα παρέχονται μέσω βίντεο, εικόνας και ήχου, με στόχο να γοητεύσουν τον επισκέπτη και να του δημιουργήσουν ένα αξέχαστο βίωμα, ώστε να διαθοθεί στη συνέχεια από στόμα σε στόμα. Ακόμη όμως και πριν την επίσκεψη, οι νέες τεχνολογίες θα χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν ισχυρό δέλεαρ μέσα από εφαρμογές που θα προβάλλουν σε μια οθόνη τους δρόμους του κρασιού και τις ελιάς, τα μεσαιωνικά κάστρα και τις βυζαντινές εκκλησιές.
Τα άυλα στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού, θα μεταφέρονται σε κάθε ενδιαφερόμενο με προβολές από λαϊκά παραδοσιακά γλέντια, μουσικές αλλά και εικόνες από τις διατροφικές συνήθειες του παρελθόντος και του παρόντος. Στην υπηρεσία της τουριστικής προβολής, όμως, θα τεθούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς σημαντικό κομμάτι της σχετικής δράσης θα αποτελέσει η υποστήριξη της διαχείρισης των δικτύων αυτών, και η υλοποίηση δράσεων μέσω Google Ads, facebook, youtube, instagram κλπ.
Στο ίδιο μήκος κύματος προβλέπεται η διασύνδεση της Περιφέρειας με ηλεκτρονικά συστήματα δεδομένων και ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως οι wikipedia, europeana, tripadvisor, viator, expedia κλπ.. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και Πολιτισμού, Αλέξανδρο Θάνο, κεντρική φιλοσοφία του προγράμματος τουριστικής προβολής, είναι να δημιουργήσει βιωματικές εμπειρίες, να αναπτύξει στρατηγικές που θα ενισχύουν την επαναληπτική επίσκεψη σε έναν τόπο και να επεκτείνει την τουριστική περίοδο σε όλη τη διάρκεια του έτους. Μιλώντας στο περιφερειακό συμβούλιο, ο κ. Θάνος αναφέρθηκε και στις επιδόσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το 2016, λέγοντας ότι ήταν η πρώτη Περιφέρεια σε επισκεψιμότητα, καθώς η έλευση των τουριστών έφτασε τα 6,5 εκατομμύρια.
Κατά τα άλλα, τη λίστα των ενεργειών του προγράμματος τουριστικής προβολής, συμπληρώνουν παραδοσιακές δράσεις, με έναν όμως, σύγχρονο χαρακτήρα, όπως στην περίπτωση των διαφημιστικών δώρων με την τουριστική ταυτότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πάνω σε γραβάτες, ομπρέλες, μονάδες usb, καρφίτσες και άλλα. Το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε επίσης το πρόγραμμα αυτόνομων δράσεων τουριστικής προβολής των περιφερειακών ενοτήτων Πιερίας, Πέλλας, Κιλκίς, Ημαθίας, και Θεσσαλονίκης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος της Πιερίας με τα τοπικά παραδοσιακά της προϊόντα, η δημιουργία τουριστικού συνδέσμου στην ιστοσελίδα της περιφερειακής ενότητας Πέλλας για τα απομεινάρια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου στην περιοχή, η συμμετοχή της Ημαθίας στο πρόγραμμα «Απόστολος Παύλος», η προβολή του νέου μουσείου των Αιγών, η προβολή του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης και του Σέιχ Σου κ.ά.
Πηγή: ΑΠΕ