Φεύγει ο ΟΑΣΘ έρχεται ο Ο.Σ.Ε.Θ.
Αναλυτικά όλα όσα αναφέρει το νέο σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.
Ανακοινώθηκε το σχέδιο νόμου «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή.
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ. Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
Ή ανοίξτε το παρακάτω σύνδεσμο:
ΣΧΕΔΙΟ.ΝΟΜΟΥ.ΑΣΤΙΚΕΣ.ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1)
Τί δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το θέμα στο ραδιοφωνικό σταθμό «ALPHA 989» και τις δημοσιογράφους Ευαγγελία Τσικρίκα και Λώρα Ιωάννου
“Ο ΟΑΣΘ ιδρύθηκε το 1957, έχει μια δράση 60 χρόνων. Πιστεύω ότι κανένας στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ικανοποιημένος, εκτός από αυτούς που έχουν ωφεληθεί 60 χρόνια από τη λειτουργία και τον τρόπο λειτουργίας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Δεν μιλάμε για ένα Οργανισμό ο οποίος έχει δώσει στην πόλη αυτό που όφειλε να δώσει και σε ποιοτικό έργο, αλλά και σε ποσοτικό έργο. Και βεβαίως έχουμε μια λειτουργία η οποία κοστίζει στο λαό, κοστίζει στο ελληνικό δημόσιο πολύ περισσότερα, πολλαπλάσια από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που είναι δημόσιες.”
“Οι αστικές συγκοινωνίες σε όλη την Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο επιδοτούνται για να μπορούν οι εργαζόμενοι να μετακινούνται με τιμές εισιτηρίων που είναι προσιτές, που είναι ανοιχτές, να προσφέρουν κοινωνικό έργο, αυτό θα γίνει και στη χώρα μας και αυτό γίνεται. Από εκεί και πέρα όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνεται κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού με τον τρόπο που γινόταν στον ΟΑΣΘ.”
“Οι εργαζόμενοι περνάνε στους νέους φορείς κανονικά, δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας. Το ανάποδο θα έλεγα. Ότι εάν θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε τουλάχιστον το φορέα λειτουργίας, αλλά και το φορέα σχεδιασμού τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, θα χρειαστούμε κι άλλο κόσμο. Μόνο που ο κόσμος που θα χρειαστούμε πρέπει να έχει συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Δεν μπορεί να μην υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι σε αυτούς τους φορείς για να εξετάζουν και να μελετούν το πώς πρέπει να λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.”
Η τιμή του εισιτηρίου μένει σταθερή
“… η λογική μας και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με την τιμή του εισιτηρίου. Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα έχουμε και την τεχνική δυνατότητα, αλλά θα έχουμε και λιγότερες απώλειες από την εισιτηριο-διαφυγή για να μπορέσουμε να ασκήσουμε περισσότερες, μεγαλύτερες κοινωνικές πολιτικές και να μειώσουμε την τιμή του εισιτηρίου ή ακόμα καλύτερα να αλλάξουμε το πώς τιμολογείται ο κάθε πολίτης, ο κάθε επιβάτης.Δεν είναι δυνατόν ένας πολίτης που μετακινείται για δυο στάσεις να πληρώνει όσο κάποιος που παίρνει ένα λεωφορείο και το μετρό από τη μια άκρη της πόλης στην άλλη.”
“Και η κοινωνική πολιτική σε συγκεκριμένες ομάδες, ή συγκεκριμένες ώρες που μετακινούνται οι εργαζόμενοι μπορεί να προβλεφθεί εφόσον αυξήσουμε τα έσοδα των οργανισμών αυτών και δεν έχουμε την εισιτήριο – διαφυγή που έχουμε, ή μειώσουμε δαπάνες σαν κι αυτές που ανέφερα που δεν πρέπει έτσι κι αλλιώς να τις επιβαρύνεται ο ελληνικός λαός.”
*Με πληροφορίες από το ΑΠΕ