Flyover-Θεσσαλονίκη: Ερώτηση στη Βουλή για τα 3,6 εκ ευρώ αποζημίωση που θα καταβάλλει το δημοσιο
Την ερώτηση συνυπογράφουν 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Στη Βουλή το θέμα της κατασκευής του FlyOver και την αποζημίωση που θα καταβάλει το ελληνικό δημόσιο με ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ η οποία συνυπογράφουν 11 ακόμη βουλευτές.
Δείτε αναλυτικά
Στα 3,6 εκατ. ευρώ ανέρχεται η αποζημίωση, που θα καταβάλει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα που μετέχει στην σύμπραξη κατασκευής του έργου Flyover εξαιτίας της πεντάμηνης καθυστέρησης στην έναρξη της κατασκευής του.
Παρότι το Υπουργείο ζητούσε αρχικά μείωση του χρόνου υλοποίησης, η έναρξη της κατασκευής μετατέθηκε από τις 16 Ιουνίου στην 10η Νοεμβρίου 2023, μεταφέροντας αντίστοιχα και όλες τις κρίσιμες ημερομηνίες ολοκλήρωσης.
Με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή και την οποία συνυπογράφουν 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε τι οφείλεται η πεντάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου και ποιος ευθύνεται για αυτήν, πότε θα παραδοθεί η υπερυψωμένη οδός Fly over, πότε θα καθαιρεθεί η γέφυρα Πανοράματος και πότε θα παραδοθεί η νέα και αν υπάρχει πρόβλεψη για να αποφευχθεί το κυκλοφοριακό χάος στην ευρύτερη περιοχή.
Η ερώτηση
Στα 3,6 εκατ. ευρώ ανέρχεται η αποζημίωση, που θα καταβάλει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα που μετέχει στην σύμπραξη κατασκευής του έργου Flyover εξαιτίας της πεντάμηνης καθυστέρησης στην έναρξη της κατασκευής του. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναγνώρισε ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του ιδιώτη, δεσμεύοντας το ποσό για την αποζημίωση.
Η έναρξη της κατασκευής του έργου μετατέθηκε από την 16η Ιουνίου στην 10η Νοεμβρίου 2023, μεταθέτοντας ισόχρονα όσες ημερομηνίες επηρεάζονται, με αποτέλεσμα η προγραμματισμένη ημερομηνία παράδοσης του έργου και έναρξης αποπληρωμής του να μετατεθεί από την 18η Δεκεμβρίου 2026 για την 14η Μαΐου 2027. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην αλληλογραφία μεταξύ των δύο μερών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από την κοινοπραξία να επιβεβαιώσει, ότι η προτεινόμενη από την δεύτερη αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος εργασιών, δεν θεμελιώνει αξίωση αποζημίωσης του ιδιώτη. Ωστόσο ο τελευταίος δεν την αποδέχθηκε και αντίθετα διεκδίκησε αποζημίωση 3.785.446,63 € (1.220.039,93 € για τον Ιδιωτικό Φορέα της Σύμπραξης και 2.565.406,70 € για τον Κατασκευαστή. Δύο χρόνια μετά την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, τον Νοέμβριο του 2025 το δημόσιο ενέκρινε 3.649.712,61€, ποσό λίγο μικρότερο από αυτό που διεκδικούσε ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι παραπάνω καθυστερήσεις μεταθέτουν και το χρονοδιάγραμμα για την καθαίρεση της γέφυρας Πανοράματος για δύο έως τρεις μήνες σε σχέση με όσα έχουν ανακοινωθεί. Η καθυστέρηση αυτή ανατρέπει και το σχεδιασμό σχετικά για την κατεδάφιση του τούνελ στη θέση Κωνσταντινουπολίτικα με αποτέλεσμα η νέα γέφυρα να δοθεί στην προς το τέλος Αυγούστου 2026. Επειδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης πρέπει να γνωρίζουν πότε θα παραδοθεί ο περιφερειακός fly over, πόσο θα κοστίσει και σε τι οφείλονται οι καθυστερήσεις έναρξης και παράδοσης του έργου. Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Σε τι οφείλεται η πεντάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου και ποιος ευθύνεται για αυτήν; Πότε τελικά θα παραδοθεί η υπερυψωμένη οδός Fly over; Πότε θα καθαιρεθεί η γέφυρα Πανοράματος και πότε θα παραδοθεί η νέα; Ποια πρόβλεψη υπάρχει για να αποφευχθεί το κυκλοφοριακό χάος στην περιοχή του Πανοράματος καθώς κυκλοφορούν εκατοντάδες γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές εξαιτίας των ιδιωτικών σχολείων, που λειτουργούν; Πόση είναι τελικά η αποζημίωση, που θα κληθεί να καταβάλει το ελληνικό δημόσιο στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης;
Οι ερωτώντες Βουλευτές Γιαννούλης Χρήστος Βέττα Καλλιόπη Δούρου Ειρήνη (Ρένα) Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης) Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος Μπάρκας Κωνσταντίνος Νοτοπούλου Κατερίνα Ξανθόπουλος Θεόφιλος Παναγιωτόπουλος Ανδρέας Παπαηλιού Γεώργιος Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη) Ψυχογιός Γεώργιος

