Γ.Μπουτάρης: Η Εγνατία οδός πρέπει να ζωντανέψει
Παράλληλα με την κατασκευή του Μετρό.
Με την παρουσίαση των συμπερασμάτων ολοκληρώθηκαν οι τριήμερες εργασίες του διεθνούς εργαστηρίου “Μετρό και Αστική Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας” στο δημαρχιακό μέγαρο της πόλης. Ο κ.Μπουτάρης, στη διάρκεια της τοποθέτησής του στο εργαστήριο, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο συμμετοχής του κεντρικού δήμου στο δίκτυο των “100 Ανθεκτικών Πόλεων”, υποστήριξε πως “η Εγνατία οδός, ο πιο εμπορικός και παλαιότερα ο πιο πλούσιος δρόμος της πόλης πρέπει να ζωντανέψει”.
Όπως είπε: “τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος δρόμος “φυτοζωεί. Τα καταστήματα, οι επιχειρήσεις φυτοζωούν λόγω της οικονομικής κρίσης και της καθυστέρησης χρόνων στην κατασκευή του Μετρό. Επίσης, είναι έντονα τα κυκλοφοριακά προβλήματα”. Ο κ. Μπουτάρης, υποστήριξε πως θα πρέπει όλοι οι φορείς – δημοσίου και ιδιωτικού τομέα – να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να βρουν τρόπους για να αποκτήσει η οδός Εγνατία την παλιά της αίγλη.
Ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Γιώργος Δημαρέλος, πρόσθεσε πως “το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά. Να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά το Μετρό με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Να παίξει καθοριστικό ρόλο ο άξονας της οδού Εγνατίας, να “ρεφάρουν” οι επιχειρηματίες για τη ζημιά των τελευταίων χρόνων, να υπάρχουν επενδύσεις και να ξαναπάρει ζωή η αγορά”.
Στη διάρκεια της συζήτησης για την αστική ανάπλαση της οδού Εγνατίας, παράλληλα με την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, τονίστηκε πως τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει πλέον να έχει ο σχεδιασμός είναι: κινητικότητα, μεταφορές, περιβάλλον, αναβάθμιση δημοσίου χώρου, πολιτισμός και τεχνολογία.
Η συγκοινωνιολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, στην πρόταση της είπε πως “πρέπει να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για όλο τον άξονα. Με διαφορετικά κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, με μειωμένο αριθμό λωρίδων για τα οχήματα και απόδοση του δημοσίου χώρου στους κατοίκους. Με έμφαση στις κάθετες συνδέσεις και τις πεζοδρομήσεις”.
Στο τριήμερο εργαστήριο συμμετείχαν εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς φορείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού. Μεταξύ αυτών η Αττικό Μετρό, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο (ΕΕΘ), το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΘ), η Εφορεία Αρχαιοτήτων, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, η ΓΑΙΟΣΕ, ο ΟΣΕ, υπηρεσίες του δήμου, καθώς επίσης η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από το εξωτερικό συμμετείχαν κατασκευαστικές εταιρείες και επενδυτικά funds για την αξιοποίηση ακινήτων, όπως οι Arup, AT Osborne, Cisco, Siemens, CBR Ellis κ.α.
Παρόντες, ήταν, επίσης, η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Κώστας Αμπατζάς και ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ, Γιάννης Κρεστενίτης.
Πηγή: ΑΠΕ