Η απαξίωση του σχολείου της γειτονιάς
Δημοτικό έκλεισε στον Εύοσμο γιατί έμεινε χωρίς θέρμανση - Μαθητές στο κέντρο της πόλης θα αναγκάζονται να περπατούν 1,5 χιλιόμετρο για να πάνε σχολείο
Δύο περιστατικά σε σχολεία του Ευόσμου και του κέντρου της Θεσσαλονίκης έχουν προκαλέσει μεγάλο εκνευρισμό τις τελευταίες ημέρες σε γονείς, κηδεμόνες και μαθητές και προκαλεί απορίες για το πού βαδίζει η ελληνική παιδεία εν έτει 2023.
Στον Εύοσμο λοιπόν, οι γονείς των μαθητών του 4ου και 15ου Δημοτικού σχολείου της περιοχής, τα οποία συστεγάζονται, ενημερώθηκαν ότι τη Δευτέρα δε θα πραγματοποιηθούν τα μαθήματα λόγω προβλήματος με το σύστημα θέρμανσης.
Παράλληλα, το e-mail που εστάλη στους γονείς μαθητών του 15ου Δημοτικού σημειώνει ότι γίνονται εργασίες στο σύστημα θέρμανσης ευελπιστώντας ότι θα ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες.
Σε νεότερη ενημέρωση, ο διευθυντής του 15ου Δημοτικού γνωστοποίησε στους γονείς ότι την Τρίτη το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά, αλλά χωρίς θέρμανση καθότι, όπως αναφέρει το e-mail- προβλέπεται βελτίωση των καιρικών συνθηκών.
Πολλά φυσικά τα ερωτήματα που μας θέτουν γονείς σχετικά με το παραπάνω περιστατικό.
Γνώριζαν οι αρμόδιοι ότι ο καυστήρας του σχολείου είναι χαλασμένος και αν ναι από πότε;
Αφού ήξεραν όλοι ότι οι θερμοκρασίες τις επόμενες ημέρες θα είναι χαμηλές, γιατί δε φρόντισαν να ελέγξουν εάν ο καυστήρας λειτουργεί ή εάν είχε το οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό να λυθεί άμεσα, ώστε να μη χρειαστεί να μη λειτουργήσει το σχολείο ή η μαθητές να επιστρέψουν στις αίθουσες χωρίς να λειτουργεί η θέρμανση.
Τι απαντά ο αντιδήμαρχος Παιδείας
Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, ο αντιδήμαρχος Παιδείας Κορδελιού Ευόσμου, Γιώργος Σταυρίδης, επέρριψε τις ευθύνες για την αργοπορία αντικατάστασης καυστήρων σε σχολεία του Ευόσμου στις αντιδημαρχίες Τεχνικών Υπηρεσιών και Οικονομικών, ουσιαστικά στους αντιδημάρχους Κώστα Σωτηράκη και Κώστα Αμανατιάδη.
Η ανάρτηση του κυρίου Σταυρίδη είναι η παρακάτω:
«Ενημέρωση του Αντιδημάρχου Παιδείας Γιώργου Σταυρίδη
Θέμα: Αντικατάσταση καυστήρων στα 4ο-15ο δημοτικά σχολεία και στα ΕΠΑΛ Ευόσμου
Δόθηκε εντολή για άμεση διαδικασία αντικατάστασης στην τεχνική υπηρεσία. Μετά από προβλήματα στην σύνταξη της μελέτης δόθηκε εντολή να γίνει ξεχωριστή μελέτη για τους δύο καυστήρες. Αρχές Νοεμβρίου κατατέθηκε στην οικονομική υπηρεσία για υπογραφές. Οι μελέτες υπογράφτηκαν από την οικονομική υπηρεσία μετά από δική μου παρέμβαση, μετά από μια εβδομάδα στα μέσα Νοεμβρίου.
Είμαστε σε επαφή με τους διευθυντές των σχολείων και επίσης και με τον υπεύθυνο της τεχνικής εταιρείας για να κάνει τις εργασίες μετά το πέρας του Ολοήμερου και τα Σαββατοκύριακα για την ασφάλεια των μαθητών.
Υ.Γ. Δυστυχώς, ως Αντιδήμαρχος Παιδείας δεν είμαι υπεύθυνος ούτε στην τεχνική υπηρεσία αλλά ούτε και στην οικονομική υπηρεσία».
Στα κάγκελα γονείς για τη συγχώνευση σχολείων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Στο μεταξύ, το ενδεχόμενο συγχώνευσης του 4ου (Συγγρού 31) και 17ου Λυκείου (Χριστοπούλου 6) με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου (Συγγρού 31) με έδρα το 13ο Γυμνάσιο (Χριστοπούλου 6), καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου με έδρα το 12ο Γυμνάσιο, προκαλεί τις τελευταίες ημέρες τις έντονες αντιδράσεις των γονιών μαθητών που φοιτούν στα παραπάνω σχολεία.
Όπως έγινε γνωστό στη γενική συνέλευση του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 13ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης υπάρχει εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης για το παραπάνω θέμα.
Δηλαδή τα παιδιά του Γυμνασίου θα πηγαίνουν όλα στο κτήριο της οδού Χριστοπούλου και τα παιδιά του λυκείου στο κτήριο της οδού Συγγρού.
Οι γονείς εκφράζουν σοβαρές αντιρρήσεις όσον αφορά τη συγκεκριμένη πρόταση και αμφιβάλλουν αν θα υπάρχει κάποιο παιδαγωγικό όφελος από τη συγκεκριμένη ενέργεια. Άλλωστε, όπως σημειώνουν, εάν υπήρχε θα φρόντισε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να το αναφέρει στην πρότασή της.
Μάλιστα, φοβούνται ότι η συγχώνευση των σχολείων θα οδηγήσει σε αύξηση των μαθητών στα ανώτερα επιτρεπτά όρια.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο 13ο Γυμνάσιο τα δύο τμήματα της Γ τάξης έχουν 23 παιδιά.
Επίσης, οικονομικό όφελος δεν υπάρχει, καθώς κανένα από τα δύο κτήρια δεν θα καταργηθεί. άρα τα λειτουργικά έξοδα παραμένουν τα ίδια.
Οι μόνοι που θα ταλαιπωρηθούν είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες των τεσσάρων σχολείων που θα πρέπει να διανύουν απόσταση μεγαλύτερη του 1,5 χλμ για να πάνε στα σχολεία τους.
Και πέρα από την ταλαιπωρία εγείρονται και ζητήματα ασφάλειας.
Επίσης, οι γονείς σημειώνουν ότι ανατρέπεται πλήρως ο οικογενειακός προγραμματισμός, καθώς πολλά από τα παιδιά που φοιτούν στο γυμνάσιο και στο λύκειο, στο σχόλασμά τους έπαιρναν από τα γειτονικά δημοτικά σχολεία τα αδελφάκια τους και επέστρεφαν μαζί στα σπίτια τους.
Αντίδραση από ΕΛΜΕ
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ως απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και σημειώνει ότι κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα (σχολική στέγη, διορισμούς εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση των σχολείων) προχωρούν σε παραπέρα υποβάθμιση των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών.
Καλεί σε κοινό αγώνα όλες τις εμπλεκόμενες ΕΛΜΕ, εκπαιδευτικούς, μαθητές και συλλόγους γονέων, ώστε να ακυρώσουν στην πράξη κάθε απόπειρα συγχώνευσης.
Επίσης καλεί την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης να μην εγκρίνουν την προτεινόμενη συγχώνευση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της «ειδικά σε ορισμένα σχολεία, όπως το 30ο ή το 12ο Γυμνάσιο που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό, αντί να ενισχυθούν με υποδομές και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης) αφέθηκαν στην τύχη τους να παλεύουν με τμήματα 30 μαθητών αποδυναμωμένα από διδακτικό προσωπικό το οποίο υποχρεώνεται μετακινείται σε 3 και 4 σχολεία». Επιπλέον οι μαθητές θα πρέπει να μετακινούνται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων, διανύοντας δρόμους διπλής κατεύθυνσης και με ιδιαίτερα πυκνή κυκλοφορία.
Σε ότι αφορά την προτεινόμενη συγχώνευση του 17ου Λυκείου και του 13ου Γυμνασίου που συστεγάζονται, με το 4ο Λύκειο και το 4ο Γυμνάσιο που επίσης συστεγάζονται, σημειώνει ότι «οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.
Τι νόημα έχει αυτή η άσκοπη και τελείως αντιπαιδαγωγική μετακίνηση των μαθητών αφού η συγχώνευση των παραπάνω σχολείων ούτε εξοικονόμηση πόρων προσφέρει ούτε και λύνει κάποια στεγαστική ανάγκη; Ξεριζώνει μόνο τα παιδιά από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, τα αναγκάζει να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον και ανατρέπει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό».
Αναδεικνύει ότι ο σχεδιασμός της ΔΔΕ στόχο έχει τη «μείωση του κόστους» με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών.
Συνδέεται με την παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά και στο πρόγραμμά της.
Σημειώνει επίσης ότι «αυτή η λογική “κόστους-οφέλους” για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Αυτή η λογική είναι υπεύθυνη, για την έλλειψη σχολικών κτιρίων και σύγχρονων υποδομών, την έλλειψη αντισεισμικών, αντιπυρικών ελέγχων και μέτρων ασφάλειας στα σχολεία. Είναι υπεύθυνη για την έλλειψη ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών και βοηθητικού προσωπικού. Για την μείωση των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και την κατάργηση της ενισχυτικής».
Απαιτεί:
Καμιά συγχώνευση σχολείων.
Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές.
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Διορισμό όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών ώστε τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς κενά.
Πάει στη Βουλή το θέμα
Σχετική αναφορά για τις συγχωνεύσεις κατέθεσαν και οι βουλευτές Θεσσαλονίκης Λεωνίδας Στολτίδης και Γιάννης Δελής του ΚΚΕ.
Οι βουλευτές αναφέρονται στην ανακοίνωση των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 13ου Γυμνασίου και του 17ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, στην οποία ζητούν να μην συγχωνευτούν το 4ο και 17ο Λύκειο και το 13ο και το 4ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.