Θεσσαλονίκη

Η νέα εικόνα των ανοίκιαστων καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Τι είδους επαγγέλματα αναζητούν "στέγη" στους κεντρικούς δρόμους - Πόσο άλλαξε τους ιδιοκτήτες η ...είδηση του μετρό

Γιώργος Σταυρακίδης
η-νέα-εικόνα-των-ανοίκιαστων-καταστημ-969977
Γιώργος Σταυρακίδης

«Μια τεράστια θολούρα» στη ζήτηση και διάθεση των άδειων καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και των τιμών τους, χαρακτηρίζει στην Parallaxi o ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης κ.  Κωνσταντίνος Τζάρος την κατάσταση που συμβαίνει στην πόλη αυτή τη στιγμή.

Σε μία εποχή που η κατοικία παίρνει τη μερίδα του λέοντος στη ζήτηση, λόγω φοιτητών και τα ενοίκια να έχουν φτάσει σε αδικαιολόγητο υψηλό, η περίπτωση των επιχειρήσεων και των μικρών καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι ένα ακόμα θέμα που διαχρονικά συζητείται και όπως όλα δείχνουν, λόγω εξελίξεων τον τελευταίο καιρό στο θέμα του μετρό, θα ανοίξει μία συζήτηση τα επόμενα χρόνια σχετικά με τα ενοίκια των καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη.

Τι γίνεται όμως αυτή την εποχή στη Θεσσαλονίκη;

Πόση ζήτηση έχουν τα άδεια της πόλης και πού υπάρχει πραγματικά έντονη κινητικότητα σχετικά με ενοίκια;

«Είμαστε σε μία κατάσταση λίγο άνω κάτω τώρα. Κομμάτια της Εγνατίας που ήταν νεκρά, βγάλανε τις λαμαρίνες και ξαφνικά στην Εγνατία ξανάρχισαν να δουλεύουν αυτοί που είχαν μείνει και τα μαγαζιά που άδειασαν ξαφνικά εμφανίζουν μεγάλο ενδιαφέρον» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, συμπληρώνοντας πως «Το πιο μεγάλο κομμάτι ήταν, είναι και θα είναι στο κέντρο. Από εκεί και πέρα, στα κατά τόπους κέντρα ή σε δρόμους μεγάλης διέλευσης επίσης υπάρχει ενδιαφέρον, όπως ας πούμε στη Βασιλίσσης Όλγας που κάποια στιγμή είχαν αδειάσει τελείως τα μαγαζιά. Τώρα είναι πολύ λιγότερα που είναι άδεια και υπάρχει ζήτηση που μάλιστα, βλέπουμε και ιδιοκτήτες να ζητάνε και περισσότερα σε κάποιες περιπτώσεις από όσα πρέπει – υπάρχουν κι αυτά – αλλά τουλάχιστον ξαναγέμισαν τα μαγαζιά. Ως εποχή, στο σύνολο της, είναι αυξημένη η ζήτηση. Δεν είναι στο top, γιατί κάτι τέτοιο θέλει χρόνο αλλά είναι στα υψηλά επίπεδα και το διαφορετικό σε σχέση με την τελευταία δεκαετία είναι το γεγονός ότι οι ζητήσεις που υπάρχουν είναι περισσότερο συγκεκριμένες και περισσότερο μελετημένες»

Η τεράστια ζήτηση του… γρήγορου καφέ

Σχετικά με τι είδους καταστήματα θέλουν να ανοίξουν επίδοξοι ενοικιαστές στα καταστήματα που «καλοβλέπουν», ο κ Τζάρος λέει: «Αρχικά, έχουμε ένα πρόβλημα από τους ενδιαφερόμενους γιατί από τη μία υπάρχει ένα μέρος το οποίο επειδή θεωρεί ότι η χώρα είναι σε μία αναπτυξιακή πορεία άρα είναι καλή στιγμή για να ανοίξουν μία επιχείρηση ή να επεκτείνουν την επιχείρηση τους ή να την πάνε σε καλύτερο μέρος και από την άλλη, υπάρχει ένα μέρος το οποίο θεωρεί ότι τα έξοδα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, οπότε πρέπει να «μαζευτεί». Οπότε, τα μηνύματα που έρχονται είναι διφορούμενα. Από εκεί και πέρα, έχουμε όλων των ειδών τους ενδιαφερόμενους. Υπάρχουν και από τις καθαρά εμπορικές επιχειρήσεις, δηλαδή ρούχα, παπούτσια κλπ, στα οποία υπάρχουν ένα δύο brands που δεν υπάρχουν τώρα στην πόλη αλλά που θέλουν να έρθουν στη Θεσσαλονίκη γιατί πιστεύουν την αγορά, ενώ κάποιοι του χώρου θέλουν να πάνε σε καλύτερα σημεία με μεγαλύτερα μαγαζιά και έχουμε πάρα πολύ έντονα τελευταία ξανά το θέμα με τα καφέ και την «γρήγορη» εστίαση που υπάρχουν πάρα, πάρα πολλοί ενδιαφερόμενοι. Σχετικοί και άσχετοι για την ακρίβεια, δηλαδή άνθρωποι που έχουν άλλα μαγαζιά αλλά και άνθρωποι που το βλέπουν σαν ευκαιρία του τώρα. Έχει τρομερή ζήτηση αυτός ο κλάδος»

Θολούρα όμως, διακρίνεται και στις τιμές που μπορεί να βρει κάποιος ακίνητα να νοικιάζονται στο κέντρο. «Καταρχήν να διαχωρίσουμε ότι μιλάμε πάντα για ενδιαφέρον στους εμπορικούς δρόμους. Οτιδήποτε δεν είναι σε εμπορικό δρόμο και είναι σε κάθετο το ενδιαφέρον πέφτει στο ελάχιστο ή στο μηδέν. Υπάρχουν πολλοί που ψάχνουν και αντίστοιχα βέβαια ζητάνε οι ιδιοκτήτες στα κομμάτια που περιμένουμε το μετρό, σε εισόδους και κυρίως εξόδους του, οπότε αυτό παρασύρει κάποιες γενικές περιοχές, δηλαδή κοντά σε στάσεις του μετρό είναι λογικό να ανεβαίνουν οι αξίες των ακινήτων, αλλά κάποια μαγαζιά που είναι στην πλάτη του μετρό, όπως δηλαδή θα βγαίνει ο κόσμος δεν δικαιολογείται να διπλασιάζουν το ενοίκιο. Είναι βέβαιο πως σε αυτούς δεν θα έρθει παραπάνω κόσμος ή θα έρθει ελάχιστα παραπάνω»

Ποια η τύχη των μικρών λιανικής;

Τέλος, ο κ. Τζάρος απαντά στην μείωση των μικρών καταστημάτων λιανικής σε κεντρικούς δρόμους, που πολλοί έχουν σημειώσει ως πρόβλημα της εποχής και ως λυπηρό γεγονός, σε μία Θεσσαλονίκη που στα παλιότερα χρόνια έχει στηρίξει και έχει στηριχτεί από το μικρολιανικό εμπόριο.

«Μοιραία όλο και σε περισσότερες πόλεις της Ευρώπης, αρχίζουν και επικρατούν κάποια στιγμή τα πιο μεγάλα μαγαζιά. Αυτό μπορεί να συμβεί σε μεγάλους δρόμους που φαίνονται. Μπορεί να συμβεί στην Τσιμισκή, μπορεί να συμβεί στην Εγνατία. Μοιραία περνάμε σε αυτή τη φάση. Μπορεί όντως να εξαφανιστούν τα μικρά καταστήματα λιανικής κάποια στιγμή, αλλά έχει ακόμα πολύ δρόμο για να συμβεί αυτό. Ακόμα υπάρχουν, και στους κύριους δρόμους και σε κάποιους κάθετους ή κεντρικούς με λίγο λιγότερη κίνηση. Δεν έχουν εξαφανιστεί ακόμα…»

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα