Η Νικολέτα σχεδιάζει και μεταποιεί διαμάντια με θέα τις πολυκατοικίες της Ερμού
Μεταποιήσεις και υπέροχα σχέδια παίζουν παιχνίδια με υφάσματα στο κέντρο.
Σε έναν από τους παλιότερους εμπορικούς δρόμους της πόλης, εκεί που αναπτύχθηκε κάποτε η μαγεία των υφασμάτων και το εμπόριο τους, ακριβώς δίπλα από την αγορά Βλάλη, η Νικολέττα στον 6ο όροφο, με θέα τις πολυκατοικίες και τον ήλιο σχεδιάζει κομμάτια μοναδικά, που ξεχωρίζουν για την άνεση και την θεατρικότητα τους.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, έχει ρίζες από την Κρήτη, από πολύ μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και αγαπούσε τον χώρο του θεάματος. Της αρέσει να μαθαίνει νέα πράγματα και να ανακαλύπτει καινούριες δεξιότητες που δεν ήξερε πως κατέχει, ασχολείται με το video, διαβάζει, παρακολουθεί video στο youtube και κάνει γιόγκα. Απο μικρή σχεδίαζε ρούχα χωρίς ποτέ να έχει στο μυαλό της πως θα το ακολουθήσει επαγγελματικά.
“Αποφοίτησα από την Σχολή Καλών Τεχνών και συγκεκριμένα από το τμήμα Θεάτρου, είχα πάρει κατεύθυνση σκηνογραφία-ενδυματολογία, εντελώς τυχαία όλα αυτά διότι στην σχολή μπήκα για να γίνω ηθοποιός. Καμία σχέση τελικά, επέλεξα αυτή την κατεύθυνση και από εκεί κατάλαβα πως μ’αρέσει πολύ να ασχολούμαι με το ρούχο και η αλήθεια είναι πως ο παππούς μου ήταν ράφτης, βέβαια ποτέ δεν ασχολήθηκα τόσο, σχεδίαζα από πολύ μικρή αλλά μέχρι εκεί. Όταν συναντήθηκα με την ενδυματολογία με γοήτευσε ήθελα να εξελίξω τις δυνατότητες μου εκτός θεάτρου. Έτσι όταν αποφοίτησα, πήγα στην Pansik και παρακολούθησα εκεί κάποια μαθήματα σχετικά με την ραπτική και τα πατρόν.” Το πρώτο της σχέδιο ήταν ένα κοστούμι τριαντάφυλλο από τον χαρακτήρα του “Μικρού Πρίγκιπα”. Πιστεύει πως τα ρούχα αυτή την εποχή δύσκολα ξεχωρίζουν, είναι κάθετη με την ύπαρξη της παρθενογένεσης και όπως λέει όλοι οι σχεδιαστές εμπνέονται από παντού.
“Μου αρέσει πολύ το χρώμα, τα μοτίβα και οι υφές, παίζω πολύ με αυτό τον συνδυασμό. Δεν είμαι fun του minimal, επιθυμώ τον όγκο, θέλω να ξεχωρίζουν τα ρούχα μου, να δανείζονται από το θέατρο. Τα αγαπημένα μου ρούχα είναι οι σαλοπέτες, πιο εξελιγμένες από εκείνες που έχουμε στο μυαλό μας. Είναι άνετες, η άνεση στα ρούχα για εμένα είναι το παν. Ράβω πάνω σε σώματα, έτσι ξεκίνησα, με ρούχα κατά παραγγελία, μέτρηση και πατρόν που βγαίνει πάνω στην πελάτισσα, αυτό που ξεχωρίζει σε αυτή την διαδικασία είναι η συνεργασία και η “σχέση” που αναπτύσσεις με την κοπέλα που εκείνη την στιγμή σε εμπιστεύεται.” Η Νικολέττα τον τελευταίο χρόνο έχει το δικό της Atellier, όπως λέει ήταν μία απόφαση που δεν ήρθε εν μία νυκτί. Αρχικά εργαζόταν σε ένα άσχετο κατάστημα, το είχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού της ωστόσο. Όταν συνειδητοποίησε πως δεν μπορεί να εργάζεται σε κλάδους που δεν την ενδιαφέρουν και με την παρότρυνση ορισμένων κοριτσιών που της ζήτησαν να σχεδιάζει κάποια ρούχα, άρχισε να ζυμώνεται η ιδέα του Ατελιέ στο μυαλό της.
“Πάνω που είπα “τώρα πάμε”, ήρθε ο COVID, πέρασε πάλι μεγάλο διάστημα ώσπου πέρσι το καλοκαίρι είδα πως δεν υπάρχει άλλη αναβολή, άρχισα να ψάχνω για χώρο, ήξερα πως οι εποχές είναι δύσκολες, αλλά πραγματικά σκεφτόμουν πως αν δεν το κάνω τώρα δεν θα το κάνω ποτέ. Βλέπω πως υπάρχει μεγάλη εξέλιξη στην ελληνική βιομηχανία της μόδας, έχουν βγει πολλά καινούρια brand που είναι αξιέπαινα. Έχουν σύγχρονα ρούχα, χρώματα είναι προσαρμοσμένα στο παρόν. Εγώ αγαπώ πολύ τα Caravan και θαυμάζω την Κλέλια Ανδραλή. Πιστεύω πως όταν προσπαθείς για κάτι πολύ συμβαίνει όμως μέσα σε αυτή την φράση υπάρχει και ο ρεαλισμός είναι δύσκολο επάγγελμα, πρέπει να έχεις γνωριμίες, αν είσαι καλός θα ξεχωρίσεις, πάντα θα υπάρχει το αντίστοιχο κοινό.”
Η ίδια θεωρεί πως τα social media είναι το παν. Χωρίς αυτά όπως λέει δεν μπορείς να προχωρήσεις εύκολα. Όσον αφορά τις δυσκολίες, που πέρασαν αναφέρει πως ήταν γραφειοκρατικές. Κατά την γνώμη της από την δεκαετία του ’90 οι περισσότερες ελληνικές βιομηχανίες έβαλαν λουκέτο, λόγω των ανοιγμάτων φθηνών βιομηχανιών σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.
“Όλοι στραφήκαμε στο fast fashion αυτή την εποχή, ήμουν κι εγώ ανάμεσα σε αυτές κάποτε, μέχρι που κατάλαβα πως βλάπτουμε το περιβάλλον και τους ανθρώπους που προσπαθούν να αναπτυχθούν στον τομέα της μόδας. Εγώ πια κοιτώ να αγοράζω κομμάτια που δεν φθείρονται στον χρόνο και ας μου βγαίνουν ακριβά. Αυτό μπορεί να κάνει ο καθένας από εμάς, δεν είναι εξτρίμ οι τιμές στα ελληνικά brands. Θεωρώ πως η ελληνική μόδα αναπτύσσεται και αρκετός κόσμος την στηρίζει. Είναι τρομερό να σου στέλνουν μηνύματα και να σου λένε πως το ρούχο σου είναι όμορφο, ανταμείβεσαι, βλέπεις πως εντοπίζουν και οι άλλοι τα στοιχεία πάνω στις δημιουργίες σου. Τα ρούχα μου απευθύνονται στις γυναίκες του τώρα, στις σύγχρονες, στις δυναμικές, θέλω να είναι κομμάτια που μπορείς να βάλεις από το πρωί μέχρι το βράδυ.” Κατά τη διάρκεια του COVID η μόδα άλλαξε, σύμφωνα με την Νικολέττα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν μέσω του online shoping και των eshops. Η τάση αυτή την εποχή είναι οι φόρμες και τα φούτερ, είναι μία στροφή.
“Έχουμε δει πολλά ιστορικά γεγονότα να επηρεάζουν την μόδα λόγου χάριν οι πόλεμοι, έλαχε σε μας μία πανδημία για να γίνει μία στροφή, ναι είναι περίεργο αλλά ταυτόχρονα ενδιαφέρον διότι βλέπουμε άνετες γυναίκες γύρω μας. Εγώ δεν ακολουθώ τα trends δεν είμαι fun, τα παρακολουθώ για να ξέρω αλλά πάντα τα ρούχα μου επηρεάζονται από άλλους παράγοντες, ποτέ από τα trends. Δεν θεωρώ πως διαφοροποιούμαστε οι σχεδιαστές, ο καθένας χαρακτηρίζεται από τα σχέδια του. Οι μεταποιήσεις επίσης με ενδιαφέρουν πάρα πολύ. Θεωρώ πως τα ρούχα δεν πετιούνται. Μπορείς απλά να τα αλλάξεις, με όλα όσα έχεις στο μυαλό σου. Η μόδα για εμένα είναι να εκφράζω αυτό που είμαι και αυτό που νοιώθω κάθε μέρα φορώντας το αντίστοιχο ρούχο. Έχω στα σκαριά μία συνεργασία και θα κυκλοφορήσουν κάποια κομμάτια μου το καλοκαίρι.”