Ο Κ. Ζέρβας επανέλαβε την δέσμευση του για διαμόρφωση της πλατείας Ελευθερίας ως πάρκου μνήμης

Όσα είπε ο Δήμαρχος στο αποψινό Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα

Parallaxi
ο-κ-ζέρβας-επανέλαβε-την-δέσμευση-του-γ-759277
Parallaxi

Τη σταθερή δέσμευσή του για την σε κάθε περίπτωση επιφανειακή διαμόρφωση της πλατείας Ελευθερίας ως πάρκου μνήμης επανέλαβε απόψε (26/01) από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Στην κεντρική τοποθέτησή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Ζέρβας εξήγησε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε στη διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας υπόγειου πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας παράλληλα με την επιφανειακή διαμόρφωσή της ως πάρκου μνήμης, έχοντας αναθέσει μελέτη με τίτλο “παροχή τεχνικών υπηρεσιών συμβούλου για τη διερεύνηση της οικονομικής βιωσιμότητας και των τεχνικών χαρακτηριστικών υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας και για την επιλογή της βέλτιστης διαδικασίας και την ανάθεση της κατασκευής σε ιδιώτη». “Εφόσον η μελέτη αυτή δεν φέρει αποτελέσματα, προφανώς θα πάμε άμεσα στην ανάπλαση και μόνον της πλατείας Ελευθερίας ως πάρκου μνήμης», ξεκαθάρισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Όπως ανέφερε, η σημερινή χρήση του χώρου ως πάρκινγκ είναι μόνον προσωρινή και εντάσσεται σε μια προσπάθεια να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της πόλης σε μια περίοδο με εξαιρετικά επιβαρυμένο το κυκλοφοριακό πρόβλημα, δεδομένου ότι ο κόσμος λόγω της πανδημίας δεν εμπιστεύεται τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά κάνει χρήση του Ι.Χ. “Αυτή είναι η ολιστική προσέγγιση στο θέμα της λειτουργίας της πόλης”, τόνισε ο κ. Ζέρβας, σημειώνοντας ότι από τις 23 Δεκεμβρίου, οπότε έφυγαν οι λαμαρίνες από την πλατεία Ελευθερίας, μέχρι και σήμερα στον χώρο εξυπηρετήθηκαν πάνω από 70.000 αυτοκίνητα.

Πρωτοβουλίες για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, εξάλλου, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν από τη Δημοτική Αρχή, ώστε να προχωρήσει το έργο του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Ο ίδιος έκανε ξεχωριστή αναφορά στην απόφαση του Δήμου να παραχωρήσει μια έκταση περίπου έντεκα στρεμμάτων, ώστε να δώσει λύση σε σειρά προβλημάτων που αφορούσαν μεταξύ άλλων τη χωροθέτηση, την πρόσβαση προς το Μουσείο αλλά και την πρόβλεψη για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης, που ήταν και αναγκαία για την αδειοδότηση του έργου.

Με την επισήμανση ότι στο θέμα του Μουσείου Ολοκαυτώματος “χρειάστηκε να ξεκινήσουμε από το άλφα”, ο κ. Ζέρβας εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί πλέον έχουν δοθεί λύσεις σε σημαντικά προβλήματα αλλά και ξεκινά η μουσειολογική μελέτη. “Πλέον έχουμε έναν χρονικό ορίζοντα περίπου 13 μηνών, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις για το Μουσείο Ολοκαυτώματος”, υπογράμμισε.

Κριτική από την αντιπολίτευση

Ο Βασίλης Γάκης, αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» αναρωτήθηκε γιατί δεν έγιναν από νωρίς ξεκάθαρες συζητήσεις με την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης αναφορικά με την ανάπλαση του χώρου της Πλατείας Ελευθερίας. «Οι άνθρωποι εύλογα εξέφρασαν την ανησυχία τους για την αναβολή ενός θέματος που είναι ιστορική υποχρέωση της πόλης στην παγκόσμια κοινωνία. Γιατί να εκτεθεί η πόλη; Θα μπορούσαν οι συζητήσεις να προηγηθούν και ώριμα και ωραία να παρθεί μία απόφαση», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Ορφανός επικεφαλής του συνδυασμού «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» υποστήριξε πως ο δήμαρχος «πανηγύρισε που 70.000 Ι.Χ. μπήκαν στην πόλη. Και μετά λέμε γιατί η πόλη χειροτερεύει συνεχώς», τονίζοντας παράλληλα πως θα μπορούσαν οι οδηγοί να στραφούν σε άλλους κοντινούς χώρους στάθμευσης όπως για παράδειγμα το λιμάνι.

Μια σειρά ερωτημάτων για την Πλατεία Ελευθερίας κατέθεσε η Κατερίνα Νοτοπούλου από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί». «Είναι φανερό κ.Ζέρβα πως έχετε αντιληφθεί ότι διαπράξατε μεγάλο λάθος. Ολέθριο λάθος με την εμμονή σας να μετατρέψετε την Πλατεία σε πάρκινγκ», συμπλήρωσε η κ.Νοτοπούλου.

Ο Σπύρος Βούγιας, από την άλλη, είπε πως η αντιπολίτευση θα προσφύγει συντονισμένα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης αναφορικά με τη λειτουργία του πάρκινγκ, αμφισβητώντας τις 70.000 σταθμεύσεις στο χώρο μέσα σε διάστημα ενός μήνα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτό το νούμερο ως συγκοινωνιολόγος δεν το έχω ξανασυναντήσει. ‘Ενα πάρκινγκ θεωρείται ανταποδοτικό όταν μπορεί να δώσει 5,5 ή 6 φορές αλλαγή τη μέρα. Με βάση αυτά τα στοιχεία, βγαίνει το συμπέρασμα ότι στις 132 θέσεις στάθμευσαν 15 διαφορετικά αυτοκίνητα στην κάθε θέση. Δηλαδή οι οδηγοί δεν εξάντλησαν ούτε μία ώρα στάθμευσης ο καθένας».

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα