Καινοτόμα κατασκευή μοτοσικλέτας για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα από το ΑΠΘ
Από ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ.
Μια καινοτόμα κατασκευή από βιοπλαστικά υλικά προωθεί για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα η νεοσύστατη ομάδα Panther Racing AUTh που αποτελείται από φοιτητές του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών του ΑΠΘ.
Με την πρωτότυπη μοτοσικλέτα που κατασκεύασαν και όπου εφαρμόζουν τα συγκεκριμένα πρωτοποριακά υλικά από τα οποία αποτελείται το fairing, σκοπεύουν να αγωνιστούν στο διεθνή πανεπιστημιακό διαγωνισμό MotoStudent που συνδιοργανώνεται κάθε δύο έτη από την MEF (Moto Engineering Foundation) και την TechnoPark Motorland στις εγκαταστάσεις της συναρπαστικής πίστας Μotorland Aragon στην Αραγονία της Ισπανίας.
Το ραντεβού των Ελλήνων φοιτητών του ΑΠΘ δόθηκε για τον Οκτώβριο του 2018, όπου θα έχουν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν με αντίστοιχες ομάδες από διάφορα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό αγωνιστικό τετραήμερο το οποίο ολοκληρώνεται με έναν αγώνα ταχύτητας και αξιολογείται από τους διοργανωτές όχι μόνο για το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και για καινοτομίες και την τεχνολογία.
“Το fairing το σχεδιάζουμε εμείς και εφαρμόζουμε καινοτόμα κατασκευή από βιοπλαστικά υλικά. Είναι πρώτη φορά που χρησιμοποιείται κάτι τέτοιο παγκοσμίως. Το βιοπλαστικό είναι συνθετικό υλικό από οργανική ίνα λιναριού. Η διαδικασία κατασκευής του ξεκινάει από το σχεδιασμό του στον υπολογιστή και συνεχίζει με το ανάγλυφο του με πυλό, μέσω του οποίου κατασκευάζονται τα καλούπια και ολοκληρώνεται τοποθετώντας το βιοπλαστικό στα καλούπια. Σε αυτό έχουν εφαρμοστεί όλοι οι μέθοδοι της αεροδυναμικής ανάλυσης για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση”, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της ομάδας, Μίλτος Γιαννιός.
Ο ίδιος, αναλύοντας την καινοτόμα ιδέα του υλικού, επισήμανε πως «με αυτά τα βιοπλαστικά υλικά η μοτοσικλέτα μας γίνεται πιο οικολογική. Επίσης, αυτό το υλικό δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα συνηθισμένα υλικά, καθώς είναι το ίδιο ανθεκτικό. Είναι επίσης ασύγκριτα φθηνότερο, καθώς στοιχίζει περίπου το 1/5 της τιμής των συνηθισμένων υλικών.
Πάνω σε αυτό ωστόσο εφαρμόζεται άριστα όλη η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στο πανεπιστήμιο. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η συγκεκριμένη τεχνογνωσία και αναγκαζόμαστε να παίρνουμε τις πρώτες ύλες από την Αγγλία από ένα εργοστάσιο που ανακαλύψαμε μετά από πολύ μεγάλη έρευνα».
Ο κινητήρας της πρωτότυπης μοτοσικλέτας είναι ο KTM RC 250 μοντέλο του 2016, είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος και υδρόψυκτος, έχει ισχύ 37 ίππων, έχει κόπτη στροφών στις 13.000 σ.α.λ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 192 χλμ./ώρα. «Για εγκέφαλο στη μηχανή χρησιμοποιούμε την πλακέτα Speeduino, που είναι μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί επεξεργαστή arduino μέσω του οποίου έγινε η χαρτογράφηση από εμάς.
Το πλαίσιο είναι από χωροδικτύωμα από χρωμομολυβδένιο, το υποπλαίσο από αλουμίνιο, το ψαλίδι επίσης από αλουμίνιο και η τιμονόπλακα από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου. Σε όλα τα παραπάνω κατασκευαστικά μέρη έχουν εφαρμοστεί μέθοδοι πεπερασμένων στοιχείων FEA για τον έλεγχο της αντοχής τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μίλτος Γιαννιός ο οποίος δεν ξέχασε να ευχαριστήσει τους χορηγούς που στηρίζουν την προσπάθειά τους.
«Το ΑΠΘ δυστυχώς δεν έχει χρήματα για να στηρίξει μια τέτοια προσπάθεια. Ωστόσο έχει πληρώσει την εγγραφή μας στον διαγωνισμό που είναι 3.000 ευρώ. Είναι σημαντική βοήθεια αυτή. Από τους χορηγούς δεν παίρνουμε χρήματα, αλλά προϊόντα για να κάνουμε τη μοτοσικλέτα μας. Χωρίς αυτούς δεν θα καταφέρναμε τίποτε. Όμως η βοήθειά τους είναι καταλυτική για την ολοκλήρωση της ιδέας μας».
Σύσσωμη η ομάδα παίρνει μέρος στην έκθεση μοτοσικλέτας που διοργανώνεται από την ΔΕΘ στις εγκαταστάσεις της. Αναλύοντας τους λόγους ο Μίλτος Γιαννιός επισημαίνει πως «το κάνουμε για να γνωρίσει ο κόσμος την μεγάλη μας προσπάθεια. Γνωρίζουμε πως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά στο πανεπιστήμιο από την ζωή. Αυτή η αναζήτηση χορηγών και η αναζήτηση λύσεων ουσιαστικά μας εντάσσει νωρίτερα μέσα στην καθημερινότητα».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ