Τι θα γίνει επιτέλους με το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης;
Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης διαμαρτύρεται και ζητά τα αυτονόητα.
Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (ακριβής επωνυμία: Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αμπελοκήπων-Μενεμένης) είναι ένα από τα τρία (μόνο) καλλιτεχνικά σχολεία (γυμνάσια-λύκεια) της χώρας. Λειτουργεί εδώ και δέκα χρόνια φιλοξενούμενο και διασπασμένο σε δύο διαφορετικά κτίρια σε απόσταση 2-3 χιλιομέτρων μεταξύ τους (γυμνάσιο στους Αμπελόκηπους και λύκειο στη Μενεμένη), ενώ δομικά αποτελεί ένα ενιαίο σχολείο!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολουθούν τα μαθήματα γενικής παιδείας και παράλληλα τα καλλιτεχνικά τους μαθήματα, που υπάγονται σε τρεις κατευθύνσεις: χορό, θέατρο-κινηματογράφο και εικαστικά. Το ωράριό τους είναι επομένως διευρυμένο (8ωρα και 9ωρα) και μετακινούνται από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιφέρεια. Αφιερώνουν λοιπόν μεγάλο μέρος της μέρας τους και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια καθημερινά, στην οποία είμαστε στο πλευρό τους, γιατί πιστεύουμε ότι όταν η εκπαιδευτική διαδικασία αφήνει χώρο στη φαντασία και τη δημιουργικότητα, καλλιεργεί το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργατικότητα, ενθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ελεύθερη έκφραση, τότε τα αποτελέσματα είναι αξιοσημείωτα: οι μαθητές και οι μαθήτριες διακρίνονται σε διαγωνισμούς (καλλιτεχνικούς, λογοτεχνικούς και θετικών επιστημών), πετυχαίνουν σχεδόν καθολική εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και κυρίως περιστατικά σχολικού εκφοβισμού απουσιάζουν εντελώς!
Για όλους αυτούς τους λόγους τα καλλιτεχνικά, όπως και τα μουσικά, σχολεία πρέπει να μπορούν να αναπτυχθούν και να ανθίσουν, δίνοντας το έναυσμα για τη διάχυση του δικού τους πνεύματος σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το Καλλιτεχνικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης όμως, όντας διαμελισμένο και στριμωγμένο σε δύο απομακρυσμένα μεταξύ τους κτίρια, οδηγείται σε μαρασμό και διάλυση, μιας και:
- Η επικοινωνία και συνεργασία των παιδιών όλων των τάξεων που είναι απαραίτητη για τη διοργάνωση και προετοιμασία των καλλιτεχνικών δράσεων και μαθημάτων δεν είναι δυνατή. Για το λόγο αυτό, συχνά μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου μετακινούνται με τα πόδια από το ένα σχολείο στο άλλο, διασχίζοντας τρία χιλιόμετρα σε δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας. Τίθεται επομένως σοβαρό θέμα για την εγγύηση της ασφάλειας των παιδιών μας.
- Οι καθηγητές και οι καθηγήτριες του σχολείου καθημερινά μετακινούνται μεταφέροντας διδακτικό υλικό (κούτες, βιβλία, εργαστηριακό και καλλιτεχνικό υλικό) από το ένα σχολείο στο άλλο μια και διδάσκουν σε όλες τις τάξεις.
- Η διεύθυνση του σχολείου καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να αντιμετωπίσει ανυπέρβλητα διοικητικά και οργανωτικά προβλήματα, που δημιουργούνται.
- Οι αίθουσες χορού, θεάτρου και εικαστικών παρουσιάζουν αρκετά λειτουργικά προβλήματα (μικρή χωρητικότητα, ελλιπής υποδομή, ελλιπής αερισμός, λειτουργία σε υπόγειους χώρους).
- Το μαθητικό δυναμικό είναι συρρικνωμένο, γιατί εισάγονται μόνο τα 2/3 του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών (51 από 75) και κάθε 3 χρόνια λιγότεροι από τους μισούς (μόλις 36), λόγω έλλειψης χώρου (!).
Για χρόνια ακούμε ότι θα αγοραστεί οικόπεδο όπου θα χτιστεί κτίριο, αλλά ιδιαίτερα σήμερα που η χώρα βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση καταλαβαίνουμε ότι το χτίσιμο νέου σχολικού κτιρίου δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμο.
Επειδή η κατάσταση είναι πλέον οριακή, απαιτούμε την άμεση λήψη πρωτοβουλιών και αποφάσεων από τους αρμόδιους φορείς, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας και Δημοτικές Αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, προκειμένου το Καλλιτεχνικό Σχολείο να στεγαστεί σε ένα ενιαίο κτίριο την επόμενη σχολική χρονιά (Σεπτέμβρη 2016).
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ – ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ