Top

Καραμανλής για μετρό: Ρωτήστε αυτούς που έκαναν ένσταση αν θα καθυστερήσει

Διάνοιξη Ψελλού, ΟΑΣΘ, μετρό και ανάπλαση πλατείας Διοικητηρίου συζητήθηκαν σε συνάντηση του υπουργού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκη, Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Βιβή Κοτσαπουϊκίδου
καραμανλής-για-μετρό-ρωτήστε-αυτούς-π-773887
Βιβή Κοτσαπουϊκίδου

Στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης βρέθηκε ο υπουργός μεταφορών και υποδομών, Κώστας Καραμανλής και ο γενικός γραμματέας υποδομών Γιώργος Κεφαλογιάννης κατά τη διάρκεια επίσκεψης τους στην πόλη. Τον υπουργό υποδέχτηκε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Μάκης Κυριζίδης, ο γενικός γραμματέας του δήμου Μίμης Φωτόπουλος και ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Δημήτρης Μήτρου.

Στη σύσκεψη που είχαν σχολιάστηκαν τα «καυτά» θέματα του μετρό και των αστικών συγκοινωνιών, ενώ πρωταγωνίστησε και η διάνοιξη της Ψελλού. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα εστίασαν περισσότερο στις υποδομές γύρω από τις στάσεις του μετρό.

«Έχει επιληφθεί το θέμα της αξιοποίησης – ανάπλασης του χώρου γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας. Ένας σταθμός που ουσιαστικά έβγαινε στο πουθενά, με τις ενέργειες του υπουργείου επιλήφθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν αφενός τη διάνοιξη και την κατασκευή της οδού Ψελλού, που θα συνδέει την Παπαναστασίου με την Κ. Καραμανλή και από την άλλη πλευρά την απαλοτρίωση και μια ανάπλαση μιας μεγάλης έκτασης της περιοχής της Νέας Ελβετίας που θα δημιουργεί έναν σταθμό μετεπιβίβασης. Εκεί θα δημιουργηθεί ένας σταθμός parking, κάτι μοναδικό. Κι από την άλλη πλευρά την ανάπλαση – αξιοποίηση μιας μεγάλης έκτασης  μέχρι την οδό Υψηλάντου. Εξασφαλίστηκε τρόπος και των μελετών και των απαλοτριώσεων και της ανάπλασης που θεωρώ θα «τρέξουν» γρήγορα», δήλωσε αρχικά ο δήμαρχος.

Ο κ. Ζέρβας επίσης παρουσίασε την ιδέα του ίδιου και της διοίκησης του για ένα μεγάλο ‘remake’ όπως το ονόμασε γύρω από το μετρό, που αφορά την υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. «Μιλάμε βασικά για τον άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά φτάνει από το υπό κατασκευή Μουσείο του Ολοκαυτώματος στην Κωλλέτη, σε όλο τον άξονα της Εγνατίας, στον σταθμό Βενιζέλου, γύρω από το Αλκαζάρ, στην Αγία Σοφία κοντά στην Αχειροποίητο, στην πλατεία Μακεδονομάχων, στο ΑΠΘ αλλά και στους ανατολικούς σταθμούς Πατρικίου και Σόλωνος. Ουσιαστικά θα έχουμε μια ανάπλαση σε όλο αυτόν τον άξονα που είναι πολύ σημαντικός για την πόλη». Η ανάπλαση θα περιλαμβάνει περισσότερο χώρο για ποδήλατο, ήπιους τρόπους μετακίνησης και έξυπνα συστήματα, τόνισε ο δήμαρχος.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην πλατεία Διοικητηρίου όπου αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό ολοκληρώνονται οι αρχιτεκτονικές μελέτες. «Ένα κουφάρι στην πόλη από το 1990. Αυτή τη στιγμή υπάρχει προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Πολιτισμού, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με την Εγνατία Οδό, η οποία εκπονεί τις αρχιτεκτονικές μελέτες που πολύ σύντομα θα έχουμε, όπως και την στατική μελέτη για να προχωρήσουμε στην ανάπλαση αυτής της ιστορικής πλατείας».

«Η Θεσσαλονίκη αν θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων πρέπει να τηρεί κάποιες προϋποθέσεις. Βασική προϋπόθεση είναι το λιμάνι της να συνδέεται οδικά όπως πρέπει και σιδηροδρομικά. Η δεύτερη φάση θα είναι η σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία κι αυτή θα δημοπρατηθεί πολύ σύντομα», σημείωσε από την πλευρά του ο Κώστας Καραμανλής επαναλαμβάνοντας ότι η πόλη είναι προτεραιότητα τόσο για τον ίδιο όσο και για τον Πρωθυπουργό.

«Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με αυτή που παραλάβαμε. Από 220 που παραλάβαμε τώρα είναι πάνω από 400» πρόσθεσε ο ίδιος. Στόχος είναι να δημιουργηθούν ακόμα καλύτερες και βιοσιμώτερες αστικές συγκοινωνίες σύμφωνα με τον υπουργό.

Σχετικά με τη διάνοιξη της Ψελλού, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης και το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, μέσω ευρωπαϊκών πόρων.  «Εμείς ως Υπουργείο και ως Αττικό Μετρό αυτό που έπρεπε να κάνουμε και πράγματι είχαμε κάνει, ήταν να βρούμε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις, έτσι ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το σταθμό του Μετρό. Διότι φανταστείτε πόσο κωμικό θα ήταν για μία σύγχρονη πόλη να έχει ένα μετρό και να μην έχει σύνδεση με το Μετρό. Ο Δήμος εδώ και καιρό έχει ένα πλάνο για ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Το ζήτημα – όπως πάντα στην Ελλάδα – δεν ήταν μόνο οι μελέτες, αλλά και πού θα βρούμε τη χρηματοδότηση. Μετά από πρόταση που έκανε το Υπουργείο μας, τα χρήματα αυτά θα δοθούν από το Υπουργείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ. Θέλω να ευχαριστήσω το Υπουργείο Ανάπτυξης για τη συνδρομή του. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα χρήματα αυτά έρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους. Ένα ζήτημα το οποίο φάνταζε μικρό αλλά θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, επιτέλους λύνεται».

Για τις καθυστερήσεις

Ο Κώστας Καραμανλής, ρωτήθηκε για τις πιθανές καθυστερήσεις στην παράδοση του μετρό και αποκάλυψε πως περιμένουν την απόφαση του ΣτΕ για να ανακοινωθεί επίσημα αν αυτό το σενάριο θα επιβεβαιωθεί.

«Η πραγματικότητα είναι ότι σε αυτή την πόλη το έργο αυτό, συζητιέται εδώ και 15 χρόνια. Είναι το μόνο έργο μετρό στην Ευρώπη που έχει μπει σε τρία διαφορετικά προγράμματα. Το αν θα έχουμε ή όχι καθυστέρηση να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές. Διότι έγινε μια προσφυγή που κατά την άποψη μου δεν έπρεπε να γίνει. Καθυστέρησε η απόφαση λόγω της Covid και των προβλημάτων που δημιούργησε. Αφού δούμε την απόφαση με προσοχή, την οποία αναμένουμε τις επόμενες μέρες, θα μπορέσει η κυβέρνηση επισήμως να σας πει εάν και κατά πόσο μεταβάλλεται αυτό το χρονοδιάγραμμα» είπε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι εμείς θέλουμε ένα μετρό που να έχει και τον σταθμό Βενιζέλου, ένα μετρό που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά, αλλά και ένα μετρό το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων. Επομένως νομίζω πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις και να κάτσουμε όλοι κάτω για να δούμε πως θα εκκινήσουμε το έργο αυτό για να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων».

Νωρίτερα ο κ. Καραμανλής υπέγραψε τη σύμβαση για την ολοκλήρωση της σύνδεσης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Παρόντες στις υπογραφές ήταν ο γενικός γραμματέας υποδομών, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος και ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος του ΑΚΤΩΡΑ, που είναι και η ανάδοχος εταιρεία.

Δείτε επίσης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα