Καραμανλής: ΣΥΡΙΖΑ και προσφυγές για τα αρχαία, φρέναραν το Μετρό

Ο υπουργός Μεταφορών επιμένει ότι το έργο θα παραδοθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2023 - 300.000 τα αρχαιολογικά ευρήματα, θα εκτεθούν σε 2 μουσεία και σε 5 σταθμούς του Μετρό

Φίλιππος Δεργιαδές
καραμανλής-συριζα-και-προσφυγές-για-τ-912830
Φίλιππος Δεργιαδές

Οι προσφυγές πολιτών της Θεσσαλονίκης για τα αρχαία της Βενιζέλου και οι παλινωδίες και ολιγωρίες των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, κόστισαν πολύτιμο χρόνο και χρήμα, και καθυστέρησαν σημαντικά του Μετρό Θεσσαλονίκης, υποστήριξε το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος μαζί με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στο πλαίσιο συνέντευξη Τύπου, παρουσίασαν την πορεία εξέλιξης του έργου.

Ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος νωρίτερα πραγματοποίησε αυτοψία στα νέα γραφεία της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη και στο νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας των συρμών, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών, Γιώργου Καραγιάννη και του προέδρου της Αττικό Μετρό, Νίκου Ταχιάου, επανέλαβε κατηγορηματικά ότι στο τέλος του 2023 το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί ολοκληρωμένο και σε πλήρη λειτουργία και απέκρουσε την κριτική ότι υπάρχουν εκκρεμότητες γύρω από μελέτες και χρηματοδοτήσεις.

«Αυτά που σας λέμε δεν είναι λόγια, δεν είναι μουσαμάδες, και αν δεν είχαμε τις προσφυγές των πολιτών για τα αρχαία, που κόστισαν ακριβά σε χρόνο και χρήμα, το έργο θα ήταν πιο νωρίς έτοιμο να παραδοθεί» τόνισε σε καθαρά προεκλογικό τόνο. Ανέφερε δε ότι η βασική γραμμή έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%, έχουν παραληφθεί 18 συρμοί και αναμένονται άλλοι 15 για την επέκταση προς την Καλαμαριά, οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες έχουν τελειώσει, τα εργοτάξια μέσα στην πόλη κλείνουν και ο διαγωνισμός για τον φορέα διαχείρισης «είναι στον αέρα».

Σε ό,τι αφορά στα αρχαία της Βενιζέλου είπε πως σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ, έχει ολοκληρωθεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων που θα επανατοποθετηθούν και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ, και η επιλογή και μετρό και αρχαία, «θα υλοποιηθεί χωρίς εμμονές και αντιπαραθέσεις».

Για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου ανέφερε πως η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα εκτείνεται σε 9,6 χιλιόμετρα με 18 αυτόματους συρμούς. που εκτιμάτε ότι θα μεταφέρει 315.000 επιβάτες ημερησίως, γεγονός που το καθιστά βιώσιμογ και θα μειώσει κατά 60.000 τα ΙΧ που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη.

Τόνισε δε, πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει απόφαση για το κόμιστρο, αλλά θα υπάρξει ενιαίο εισιτήριο με τον ΟΑΣΘ και η τιμή του θα οριστικοποιηθεί βάσει μελέτης του ΟΣΕΘ και θα κυμανθεί γύρω στο 1 ευρώ. Σχετικά με τις επεκτάσεις, τόνισε πως δεν είναι σε θέση να δώσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, παρότι για την Καλαμαριά οι μελέτες μηχανικού έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 80% και γίνεται ο προσυμβατικός έλεγχος για τις γραμμές προς τα Δυτικά και το αεροδρόμιο.

Παραλληλα εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι έλεγε συνειδητά ψέματα πως το μετρό θα μπορούσε να λειτουργήσει το 2020, έστω χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ενώ σημείωσε ότι ακόμα και για τα αρχαία της Βενιζέλου, ήταν όλα στον αέρα, καθώς η σχετική μελέτη για την παραμονή των αρχαίων είχε ανατεθεί 2 μήνες πριν τις εκλογές του 2019. «Για το θέμα 4,5 χρόνια δεν έκαναν τίποτα» είπε και τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το μετρό χωρίς ράγες, με τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες σε εκκρεμότητα και χωρίς τρένα ενώ υποδαύλιζε και στήριξε τις προσφυγές που καθυστέρησαν τις εργασίες.

«Εμείς δώσαμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και ότι είπαμε το κάναμε ενώ αυτοί έκαναν εγκαίνια βάζοντας ρόδες στο συρμό» τόνισε χαρακτηριστικά  και υποστήριξε ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 θα έχουν αφαιρεθεί και οι τελευταίες λαμαρίνες από τα εργοτάξια της Εγνατίας.

Έχουν βρεθεί 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα

Από την πλευρά της η Λίνα Μενδώνη, αναφέρθηκε διεξοδικά στο θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, υποστηρίζοντας με έμφαση την επιλογή της απόσπασης και επανατοποθέτησης.

Όπως είπε, έχουν βρεθεί συνολικά περίπου 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία θα αποδοθούν στην πόλη και θα εκτεθούν στους σταθμούς Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι και Φλέμιγκ αλλά και σε δύο μουσειακούς χώρους που θα δημιουργηθούν:

  • στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου Π. Μελά που θα εκτείνεται σε 1500 τ.μ θα είναι Μουσείο του Μετρό, για το οποίο ήδη έχει γίνει η μουσειολογική μελέτη και ο στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ, ώστε να κατασκευαστεί άμεσα. 
  • και στο «cross over των συρμών δίπλα στη βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, όπου θα κατασκευαστεί υπογείως ένα ένα τριώροφο μουσείο 5000 τμ, το οποίο θα παραδοθεί σε 5-6 χρόνια.

Η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων όπως είπε, θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2023 ενώ σημείωσε πως η αρχαιολογική έρευνα και ανασκαφή που έγινε στο Μετρό Θεσσαλονίκης με κόστος 169 εκ. ευρώ, είναι το μεγαλύτερο αστικό αρχαιολογικό έργο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα.

Δείτε την παρουσίαση των ευρημάτων εδώ 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα