Καταγγελία για Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: «Δε θα επιτρέψουμε να “θαφτεί” το νέο εργατικό ατύχημα»

Το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης «καταγγέλλει το χθεσινό (29/7) εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε στο Αεροδρόμιο "Μακεδονία"

Parallaxi
καταγγελία-για-αεροδρόμιο-μακεδονί-761890
Parallaxi

Το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης «καταγγέλλει το χθεσινό (29/7) εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία“, κατά τη διάρκεια φόρτωσης αεροσκάφους. Συνάδελφος τραυματίστηκε στο κεφάλι όταν η πόρτα του αμπαριού έκλεισε βίαια, λόγω αποδέσμευσης του ιμάντα συγκράτησης της».

«Ευχόμαστε στον συνάδελφο περαστικά και ταχεία ανάρρωση. Τον στηρίζουμε πλήρως και δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δεν θα επιτρέψουμε να “θαφτεί” το περιστατικό αλλά αντίθετα θα παλέψουμε για να αναδειχθούν οι πραγματικές αιτίες και αυτού του εργατικού ατυχήματος», τονίζει το Σωματείο και σημειώνει ότι: «Πρόκειται για το δεύτερο εργατικό ατύχημα μέσα σε λίγες μέρες στην Goldair Handling στο Αεροδρόμιο Μακεδονία ενώ παράλληλα καταγράφηκαν θάνατοι δύο εργαζομένων σε άλλα αεροδρόμια (Αθήνα, Ζάκυνθος)».

«Τι φταίει όμως για αυτή τη κατάσταση;

Σε όλα τα αεροδρόμια — και στη Θεσσαλονίκη — οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε καθεστώς απόλυτης εντατικοποίησης προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της σεζόν. Τα ρεκόρ προσέλευσης τουριστών και τα ρεκόρ κερδοφορίας σπάνε το ένα μετά το άλλο κυριολεκτικά πάνω στις πλάτες των εργαζομένων.

Το προηγούμενο διάστημα, το προσωπικό του αεροδρομίου εργάστηκε υπό συνθήκες καύσωνα, με σοβαρές επιπτώσεις στη σωματική τους αντοχή και την υγεία τους.

Η εργασία σε κυλιόμενα ωράρια, με μόλις 11 (!) ώρες ξεκούρασης μέχρι την επόμενη βάρδια, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο ένα ήδη εξαντλημένο προσωπικό.

Είναι πλέον πάγια τακτική των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα αεροδρόμια να προσλαμβάνουν εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ανανεούμενες μήνα με μήνα. Το αποτέλεσμα είναι εργαζόμενοι χωρίς επαρκή εκπαίδευση ή εξειδίκευση, που κυριολεκτικά “ρίχνονται στα βαθιά” μέσα στη σεζόν», αναφέρει το Σωματείο.

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στους χώρους δουλειάς, συνεχίζει το Σωματείο, «η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να νομοθετήσει το αίσχος της 13ωρης εργασίας στον ίδιο εργοδότη και προσλήψεις/απολύσεις με ένα κλικ! Να μην τολμήσει καν να το φέρει στη Βουλή!».

«Ως Εδώ! Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Άμεση διερεύνηση του περιστατικού.

Πλήρη στελέχωση των συνεργείων φόρτωσης με συνεχή παρουσία επόπτη.

Πλήρης και ουσιαστική εκπαίδευση του προσωπικού σε όλες τις διαδικασίες ασφάλειας και λειτουργίας.

Επαρκές και μόνιμο προσωπικό με σταθερές εργασιακές σχέσεις σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο.

Να σταματήσει το κυλιόμενο ωράριο! Καθιέρωση κυκλικού προγράμματος εργασίας με σταθερό ωράριο για όλους, 7 ώρες τη μέρα, 5 μέρες τη βδομάδα, 35 ώρες συνολικά.

Τήρηση όλων των διαδικασιών ασφάλειας όπως προβλέπονται από την IATA και τους εσωτερικούς κανονισμούς. Αναβάθμιση διαδικασιών όπου απαιτείται.

Η υγεία και ασφάλεια στην εργασία δεν είναι “προαιρετική”, ούτε “κόστος”. Είναι το ελάχιστο προαπαιτούμενο για να γυρνάμε όλοι σώοι και αβλαβείς στα σπίτια μας.

Καλούμε κάθε συνάδελφο να καταγγέλλει άμεσα κάθε επικίνδυνη πρακτική και να αγωνιστεί μαζί μας για να διασφαλιστούν πραγματικά ασφαλείς συνθήκες εργασίας για όλους», καταλήγει το Σωματείο.

Πηγή – 902.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα