Καταστηματάρχες Δημητ. Γούναρη: Επικοινωνιακή φούσκα το «Οpen Μall Galerious»

Υποστηρίζουν ότι δεν τηρήθηκαν τα υπεσχημένα – Η θέση του Εμπορικού Συλλόγου και του δήμου Θεσσαλονίκης

Φίλιππος Δεργιαδές
καταστηματάρχες-δημητ-γούναρη-επικο-1056365
Φίλιππος Δεργιαδές

Για επικοινωνιακού χαρακτήρα πρόγραμμα, που τελικά, ούτε αναμόρφωσε την περιοχή της Ναυαρίνου, ούτε προώθησε την τοπική αγορά, κάνουν λόγο καταστηματάρχες της Δημητρίου Γούναρη που έχουν κληθεί να συμμετέχουν στο project του δήμου Θεσσαλονίκης, “Open Mall Galerious”, το οποίο χαρακτηρίζουν ανύπαρκτο και αναποτελεσματικό.

Οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Γούναρη – Open Mall Galerius», κόστους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, δεν έχει προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στην περιοχή και πως χρησιμοποιήθηκε για επικοινωνιακούς λόγους από το δήμο και τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρουν, δεν έχει συντελεστεί καμία αναμόρφωση στις υποδομές και στον χώρο στην περιοχή της Δ. Γούναρη – Ναυαρίνου, ούτε έχει προχωρήσει ο σχεδιασμός για την ανάδειξη των 140 καταστημάτων που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα, «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Γούναρη – Open Mall Galerius», το οποίο να σημειωθεί, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

Κάνοντας κανείς μία βόλτα στην περιοχή του Ναυαρίνου και στα στενά γύρω από την κεντρική οδό της Δημητρίου Γούναρη, δεν υπάρχει κάποιο νέο στοιχείο που να δείχνει εμφανώς ότι κάτι έχει αλλάξει. Ο περαστικός δεν αντιλαμβάνεται ότι διασχίσει μία τοπική αγορά με χαρακτηριστικά “open mall”. Δεν υπάρχουν σχετικές σημάνσεις, ούτε έχει γίνει κάποια αλλαγή στο πλακόστρωτο, όπου υπάρχουν αρκετά βαθουλώματα και σε πολλά σημεία σπασμένα πλακάκια, προφανώς από την πολύχρονη χρήση.

Ωστόσο, από την πλευρά τους ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο Εμπορικός Σύλλογος, υποστηρίζουν ότι οι βασικές αναμορφώσεις έχουν συντελεστεί, όπως οι αλλαγές στον ηλετροφωτισμό, το ελεύθερο ιντερνέτ και η ανάπλαση των παιδικών χαρών, ενώ η δημιουργία της εμπορικής πλατφόρμας για την προβολή των επιχειρήσεων και η τοποθέτηση των διαφημιστικών προθηκών στα καταστήματα με το σήμα του “Oren Mall Gelerius”, έχουν δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθουν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Τι λένε οι καταστηματάρχες

Βέβαια οι καταστηματάρχες έχουν τη δική τους οπτική και θεωρούν ότι το πρόγραμμα, επί της ουσίας, αποδείχτηκε μία επικοινωνιακή φούσκα που δεν πρόσθεσε τίποτα το καινούργιο, εδώ και σχεδόν δύο χρόνια που φέρεται να «τρέχει» στην αγορά της Δημητρίου Γούναρη

Όπως αναφέρει στην Parallaxi, o Σωκράτης Βαρλάμης, του οποίου η οικογένεια διατηρεί εμπορικό κατάστημα στην περιοχή, οι υποσχέσεις περί πλατφόρμας και ειδικής σήμανσης στα καταστήματα έχουν μείνει στα λόγια.

«Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι έχει δοθεί ένα σημαντικό κονδύλι για την πλατφόρμα και τις προθήκες, αλλά ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Πέρα από το πανηγυρικό των εγκαινίων και κάποιες δράσεις, όπως το ότι τοποθέτησαν χριστουγεννιάτικο δένδρο στην πλατεία και μοίρασαν κεράκια το Πάσχα, δεν έγινε τίποτα το ουσιαστικό, ενώ το πρόγραμμα προβλέπει έργα κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ», τονίζει και αναφέρει πως «ήρθαν μέτρησαν τις βιτρίνες πήραν τα στοιχεία μας και ακόμα οι προθήκες έρχονται».

«Επίσης μας είπαν για καινούργιο πλακόστρωτο στο πεζόδρομο της Δ. Γούναρη και δεν το είδαμε. Αντίθετα βλέπουμε λακκούβες και σπασμένα πλακάκια», σημειώνει και αναφέρει ότι πολλοί καταστηματάρχες ανέμεναν αποτελέσματα από το Open Mall Galerious που ποτέ δεν είδαν.

Ανάλογα και ο Ε.Β. που διατηρεί κατάστημα επί της Δημητρίου Γούναρη, υποστηρίζει ότι όσα υποσχέθηκαν δήμος Θεσσαλονίκης και Εμπορικός Σύλλογος δυστυχώς δεν εφαρμόστηκαν. «Δεχτήκαμε να κάνουμε 10% έκπτωση και να υποστηρίξουμε το πρόγραμμα, αλλά δεν έγινε τίποτα επί της ουσίας, “Open Mall” δεν καταλάβαμε, ούτε τις ειδικές σημάνσεις, ούτε τα χάπενινγκ που υποσχέθηκαν», υποστηρίζει και αναφέρει ότι ο δήμος πρέπει να προχωρήσει στην ανακατασκευή του πεζόδρομου, από τη Τσιμισκή μέχρι την Καμαρά, καθώς παντού υπάρχουν σημεία που έχουν υποστεί φθορές».

Φιλιππίδης: Είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα το «Open Mall» προχωράει

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, θεωρεί ότι το πρόγραμμα υφίσταται και τρέχει σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό και η πλατφόρμα και οι προθήκες θα εγκατασταθούν σύντομα, ενώ αναφέρει πως οι καθυστερήσεις οφείλονται σε καταστηματάρχες που άλλαξαν γνώμη και απέσυραν τη συμμετοχή τους.

«Το έργο έχει προχωρήσει και προχωράει κανονικά. Μέσα στον μήνα μπαίνουν οι προθήκες σήμανσης που θα επισημαίνουν ότι το κατάστημα ανήκει στο open mall. Είναι φωτιζόμενες και θα δώσουν μία ομοιομορφία στα μαγαζιά. Αυτά είναι έτοιμα. Όμως υπάρχουν κάποια μαγαζιά που στην αρχή είχαν συμφωνήσει να τοποθετηθούν αυτές οι προθήκες και σήμερα λένε όχι» αναφέρει και προσθέτει:

«Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο πρόγραμμα που είναι ευρωπαϊκό. Αυτά πρέπει να μπουν στις κολώνες στις εισόδους των καταστημάτων. Έχουν υπογράψει και υπεύθυνες δηλώσεις. Είναι περίπου δέκα καταστήματα και πρέπει να αντικατασταθούν, να βρεθούν καινούργια καταστήματα. Αυτές οι προθήκες είναι έτοιμες σε ποσοστό 80%, θα έρθουν σύντομα και θα περαστούν γρήγορα».

Σημειώνει δε πως «οι καταστηματάρχες πρέπει να καταλάβουν ότι δημιουργούνται καθυστερήσεις, αλλά είμαστε 100% μέσα στο πρόγραμμα που λήγει 31 Δεκεμβρίου. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα παραλάβουν τις προθήκες και θα τις περάσουμε».

Σε ότι φορά για το site – πλατφόρμα, αναφέρει ότι είναι έτοιμο, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η προσθήκη των προϊόντων από τα καταστήματα. «Πρόκειται για μία πλατφόρμα πωλήσεων, όπου θα πρέπει να προσθέσουμε τα προϊόντα από τα καταστήματα. Έχουμε παρακαλέσει πολλές φορές να φέρουν τα προϊόντα ώστε να τα εντάξουμε στην πλατφόρμα. Πρέπει να φέρουν τα προϊόντα για να ολοκληρωθεί η πλατφόρμα», τονίζει και αναφέρει «τους καλέσαμε 15 φορές κάναμε συγκεντρώσει στο αμφιθέατρο του Μαλλιάρη, αλλά δεν υπάρχει συμμετοχή. Πρέπει να συμμετέχουν και οι ίδιοι και καλό είναι να δείξουν ενδιαφέρον για κάτι που δεν ξοδεύουν ούτε ένα ευρώ».

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδης, υποστηρίζει ότι τα έργα που ήταν να γίνουν έχουν γίνει. «Εμείς έχουμε ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις μας όλα είναι έτοιμα και όποιο πρόβλημα υπάρχει στην περιοχή, η αντιδημαρχία είναι έτοιμη να παρέμβει. Όποιος καταστηματάρχης έχει να μας υποδείξει κάποιοι πρόβλημα είμαστε έτοιμοι να παρέμβουμε, αρκεί να επικοινωνήσει και να μας ενημερώσει» τονίζει.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα