Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης απαντά στον Νίκο Ταχιάο για το σταθμό Βενιζέλου
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης απάντησε στην σημερινή ανάρτηση του πρόεδρου της ΑΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκο Ταχιάο για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου και την πρόοδο των εργασιών με την λύση της παραμονής των ευρημάτων στη θέση τους.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Επειδή και σας βλέπουμε και σας ακούμε και για να μην νομίζει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι κατέχει την δήθεν απόλυτη και αδιαμφισβήτητη γνώση, η οποία θα μένει και αναπάντητη, όσον αφορά την πρόοδο των εργασιών του Σταθμού Βενιζέλου με τη λύση της κατά χώραν διατήρησης, είναι αληθές πως έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας κυκλοφορίας (πλάκας οροφής του σταθμού), η οποία, όμως, έχοντας κατασκευαστεί με το δεδομένο ότι είναι τεχνικά εφικτή η in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων, δημιουργεί σημαντικούς περιορισμούς (μέγεθος προσωρινών ανοιγμάτων, καθορισμός της δυσκαμψίας του συστήματος) για οποιαδήποτε αλλαγή σχεδιασμού πέραν της λύσης της in situ διατήρησης.
Εαν η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν ήταν σίγουρη για την τεχνική λύση της in situ διατήρησης, θα κατασκεύαζε με διαφορετικό τρόπο την πλάκα οροφής και όχι με αυτόν που είναι τώρα κατασκευασμένη και προσαρμοσμένη στην τεχνική λύση που θέλουν να ανατρέψουν, δηλαδή της in situ διατήρησης.
Επίσης πραγματοποιήθηκε σειρά εργασιών για την οριοθέτηση της νότιας πρόσβασης του σταθμού και συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις για τη λειτουργία του μηχανήματος εκσκαφής των διαφραγματικών τοίχων, κατασκευάστηκαν οι οδηγοί των διαφραγματικών τοίχων σε όλο το μήκος της νότιας πρόσβασης, πραγματοποιήθηκε η μεταφορά όλων των δικτύων κοινής ωφέλειας από την έκταση της νότιας πρόσβασης και τέλος ολοκληρώθηκε η εξυγίανση του εδάφους σε βάθος 6m στις θέσεις κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων.
Για όλες αυτές τις εργασίες καταβλήθηκαν χρήματα, τα οποία εάν δεν ήταν εφικτή η τεχνική λύση της in situ διατήρησης, δεν θα ήταν λογικό να δαπανηθούν άσκοπα και επιπόλαια. Γιατί δεν προχώρησε η προγραμματισμένη κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων της νότιας πρόσβασης, ενώ μάλιστα οι μελέτες αυτού του τμήματος είναι εγκεκριμένες σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής, είναι φανερό.
Σε κάθε δε περίπτωση ο κόσμος και καταλαβαίνει και παρακολουθεί τα συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία δεν έχουν θεωρητικό ή ιδεολογικό περιεχόμενο, όπως αυτάρεσκα ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό θέλει να τα παρουσιάσει για τους δικούς του λόγους.