«Κόκκινα Σημεία» για συλλογή προϊόντων περιόδου τοποθετήθηκαν σε τρία σημεία της Θεσσαλονίκης
Που βρίσκονται τα Red Sports που δημιούργησε στην πόλη η ΜΚΟ H3RS.
Απάντηση στη «φτώχεια περιόδου» που αναγκάζει πολλά κορίτσια στην Ελλάδα ακόμη και να απουσιάζουν από το σχολείο κάποιες μέρες του μήνα λόγω της οικονομικής δυσκολίας να ανταπεξέλθουν στο κόστος προϊόντων περιόδου, δίνουν τα Red Spots, που δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη η ΜΚΟ H3RS.
Πρόκειται για τρία σημεία στην πόλη, όπου έχουν τοποθετηθεί κουτιά και συλλέγονται προϊόντα περιόδου, τα οποία στη συνέχεια δωρίζονται σε δομές του δήμου που φιλοξενούνται κακοποιημένες γυναίκες και άστεγες.
Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Κατερίνα Κατσίνα, μία από τις δύο ιδρύτριες της οργάνωσης, στόχος τους είναι γενικότερα τα έμφυλα ζητήματα αλλά και θέματα ισότητας και συμπερίληψης. «Τον Δεκέμβριο παραδώσαμε 500 προϊόντα περιόδου που είχαμε συλλέξει για να διατεθούν σε διάφορες δομές και στις πληγείσες της Θεσσαλίας» αναφέρει η κ. Κατσίνα, σημειώνοντας ότι το H3RS, στις αρχές Νοεμβρίου του 2021 ξεκίνησε καμπάνια ευαισθητοποίησης γύρω από τη «φτώχεια περιόδου» (Period Poverty), με τίτλο «It’s Time to Act. Period.» με στόχο να εξοικειώσει και να εκπαιδεύσει το κοινό γύρω από το ζήτημα, να κατανοήσουν όλοι τι σημαίνει περίοδος, ακόμα και τα άτομα που δεν τη βιώνουν και να προβάλει ότι ήρθε η ώρα να ακολουθήσουμε το παράδειγμα άλλων χωρών και να ξεκινήσουμε τη συζήτηση γύρω από το ζήτημα.
Σύμφωνα με την κ. Κατσίνα, έρευνες στην Ελλάδα δείχνουν ότι 10.000 κορίτσια απουσιάζουν κάποιες μέρες κάθε μήνα από το σχολείο γιατί οι οικογένειες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος προϊόντων περιόδου. «Θα πρέπει να μειωθεί ο φόρος στα προϊόντα περιόδου, τα οποία φορολογούνται ως προϊόντα πολυτελείας και επιπλέον, επειδή μερικές γυναίκες δεν μπορούν να είναι λειτουργικές τις μέρες περιόδου, να μπορούν να λάβουν άδεια περιόδου».
Στην ιστοσελίδα της οργάνωσης (https://www.h3rs.org) δημοσιεύονται άρθρα και podcast αναφορικά με τη γυναικεία σεξουαλικότητα, τα εγκλήματα σεξουαλικής φύσης, τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και στοιχεία για την καμπάνια ευαισθητοποίησης σχετικά με την περίοδο. «Θέλουμε να σπάσουμε ταμπού και προκαταλήψεις που εξακολουθούν να υπάρχουν για την περίοδο καθώς δεν μιλάμε γι’ αυτήν ή ακόμη κρύβουμε τις σερβιέτες, όταν πάμε στην τουαλέτα. Παράλληλα, υπάρχουν και πολλοί μύθοι που συνοδεύουν την περίοδο, όπως ότι οι περίοδοι σε ένα γραφείο με πολλές εργαζόμενες, κάποια στιγμή συγχρονίζονται, κάτι που δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά» λέει η κ. Κατσίνα, προσθέτοντας ότι θέλουν να στήσουν και άλλα κουτιά (Red Spots) στη Λάρισα, τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και την Αθήνα.
Στη Θεσσαλονίκη, ο κόσμος μπορεί να αφήνει προϊόντα περιόδου (σερβιέτες, ταμπόν, επαναχρησιμοποιούμενες σερβιέτες) στο καφέ Ataraxia (Κατσιμίδη 14), στον χώρο της ActionAid (Πλατεία Ναυαρίνου7) και στα γραφεία της ΜΚΟ Odyssea (Φράγκων & Βίκτωρος Ουγκώ 9Α).
Μάλιστα, το 3ο Red Spot, αυτό της Odyssea, θα εγκαινιαστεί επίσημα αύριο (Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου), στις 18.00, με εκδήλωση, όπου μαζί με τις οργανώσεις The locals και The Bloody Maries Pad Project, το κοινό θα δημιουργήσει τη δική του επαναχρησιμοποιούμενη σερβιέτα, που στη συνέχεια θα μπορεί να την κρατήσει ή να τη δωρίσει στο Red Spot ώστε να φτάσει στα χέρια ατόμων που τις έχουν άμεσα ανάγκη. Επιπλέον, ενημερωτικές ομιλίες θα κάνουν η γιατρός-γυναικολόγος Κυριακή Μήττα και η μαία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής Ζωή Ταρσινού από την Embryolab Fertility Clinic.
Το «εισιτήριο» για το κοινό θα είναι ένα πακέτο σερβιέτες για να στηρίξουν, όπως τονίζουν οι διοργανωτές, την προσπάθεια της οργάνωσης.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ Νατάσα Καραθάνου
*Τις φωτογραφίες παραχώρησε η ΜΚΟ H3RS