Στα Κουφάλια αδερφές μου!
Από όνειρα αυτή η πόλη ούτε συζήτηση. Και αεροδρόμιο στα Κουφάλια και γήπεδα γκολφ και τελεφερίκ και γαμπρούς για τις κόρες σας θα σας φέρουν...
Ο τρόπος που εξαγγέλλεται το μέλλον αυτής της πόλης κατά καιρούς είναι το ίδιο κωμικός με τη σοβαρότητα που του δίδουν οι εκάστοτε αρχές ή οι φορείς της. Δεν έχει περάσει ούτε ένα δίμηνο που διαβάσαμε μεγαλόσχημους σχεδιασμούς με τη δημιουργία τριών μεγάλων πάρκων, την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης μαζί με τη διαπλάτυνση και πεζοδρόμηση της Παλιάς Παραλίας, όπως επίσης, βελτιωτικές αστικές παρεμβάσεις, η δημιουργία ενός επιχειρηματικού κέντρου στη βάση των προβλητών ‘2’ και ‘3’ του ΟΛΘ και, η κατασκευή ενός νέου boutique εκθεσιακού κέντρου στη ΔΕΘ όπως παρουσιαστήκαν στη βάση της μελέτης για το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ήταν το πιο πρόσφατο σχέδιο για την πόλη που πρόπερσι θα συνέδεε, αν θυμάστε εναέρια την Έκθεση με το Σέιχ Σου, περιμένοντας το ΜΕΤΡΟ να φτάσει σύμφωνα με την κυβέρνηση στη Σταυρούπολη και τον Εύοσμο και μερικές ακόμα επιστημονικές φαντασίες που εξαγγέλλονται ταυτόχρονα με τις ειδήσεις πως τα βασικά της νοσοκομεία δεν έχουν γάζες και το ΑΠΘ της, το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας λειτουργεί οριακά, πάντα με τον κίνδυνο να αναστείλει τις λειτουργίες του λόγω έλλειψης πόρων.
Εχθές λοιπόν στη συνάντηση του ΤΑΙΠΕΔ με τους φορείς της πόλης είχαμε ακόμα ένα μπαράζ ονειρικών εξαγγελιών, αυτή τη φορά διά στόματος ΣΥΡΙΖΑ. Αν πιστέψει κανείς όλα όσα εξαγγέλονται θα ζούμε στην πόλη με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον. Παράδεισος.
Πέρα όμως από την επιπολαιότητα των εξαγγελιών γενικά θα σταθώ λίγο σε μια από τις νέες εξαγγελίες πυροτέχνημα που ακούστηκαν κατά τη χθεσινή μέρα. Ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης παίρνοντας το λόγο είπε πως πρέπει να φύγει το αεροδρόμιο από εκεί όπου είναι, εξηγώντας ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα με το συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί το αρχικό σχέδιο δηλαδή να εγκατασταθεί στα Κουφάλια!
Στα Κουφάλια λοιπόν. Τη στιγμή που προχωρά η επέκταση του αεροδιαδρόμου εδώ και χρόνια για να δέχεται υπέρ-ατλαντικές πτήσεις, σχεδιάζεται η επέκταση του ΜΕΤΡΟ της Καλαμαριάς ως τη Μικρά για να το προσεγγίσει και φυσικά δεν ερωτήθηκε καν η Fraport που το νοίκιασε για τον επόμενο μισό αιώνα! Ενδιαφέρον.
Εκεί άρχισαν να πέφτουν τα πυρ ομαδόν. Σύμφωνα με την εφημερίδα Μακεδονία ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Πάρις Μπίλλιας, είπε ότι κάτι τέτοιο είναι πλέον άκαιρο αφού στο σημερινό αεροδρόμιο έχουν επενδυθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 (σ.σ. που θα του επιτρέψει να υποδέχεται υπερατλαντικές πτήσεις), δεν έχει νόημα να συζητάμε για νέο αεροδρόμιο. Από κόντά και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλης Ζορπίδης, είπε πως δεν υπάρχει χρόνος για να σχεδιάσουμε νέα αεροδρόμια, οπότε ας βελτιώσουμε το υφιστάμενο”, ενώ ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος. επισήμανε επίσης ότι η πόλη δεν έχει την πολυτέλεια να συζητά για καινούργια αεροδρόμια”.
Τα πράγματα όμως ήρθε να βάλει στη θέση του ο πιο στενός συνεργάτης του δημάρχου σε ζητήματα συγκοινωνιών και εντεταλμένος σύμβουλος του Γιώργος Δημαρέλος.
Με ανάρτηση του στο fb ξεκαθαρίζει τη θέση του: ‘’ Διάβασα ότι στην συνάντηση του ΤΑΙΠΕΔ με τους φορείς της πόλης, ο Μπουτάρης αναβίωσε την ιδέα για μεταφορά του αεροδρομίου στη δυτική Θεσσαλονίκη. Διαφωνώ για ένα σωρό λόγους.
1) Είναι η λιγότερο σημαντική επένδυση που ζητάει η πόλη για το ρόλο της ως μεταφορικού κόμβου, ειδικά όταν αναφέρεται σε υποδομή που σήμερα έχει η πόλη. Δε νομίζω ότι η Fraport θα διαφωνήσει.
2) Τινάζει στον άερα την εξαρχής αχρείαστη επένδυση της επέκτασης του αεροδιαδρόμου, για την εξυπηρέτηση των υπερατλαντικών πτήσεων. Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να σταθεί στον ανταγωνισμό της αγοράς στις υπερατλαντικές πτήσεις. Η επέκταση του αεροδιαδρόμου, ήταν άλλη μία κίνηση που προέρχεται από το κόμπλεξ του συνδρόμου της συμπρωτεύουσας.
3) Είμαστε κοντά στο να καταστήσουμε σαφές σε Κυβέρνηση και Ευρώπη ότι το επόμενο αναγκαίο έργο που συνδέεται με τις επεκτάσεις του Μετρό, είναι η σύνδεση της γραμμής της Καλαμαριάς με το αεροδρόμιο της Μίκρας. Η μόχλευση ενός τέτοιου ζητήματος τώρα οδηγεί στο να μη γίνει τίποτα. Αν και στην Ελλάδα που ζούμε, το πιο πιθανό είναι να επεκτείνουμε, εν τέλει, το Μετρό μέχρι το αεροδρόμιο της Μίκρας και μετά να μεταφέρουμε το αεροδρόμιο.
4) Για πολλά ακόμα χρόνια, δυστυχώς ή ευτυχώς, το τουριστικό προϊόν που συνδέεται με τη Θεσσαλονίκη είναι η Χαλκιδική, που εξυπηρετείται ιδανικά από το αεροδρόμιο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να διαταραχθεί αυτή η σχέση. Θα ήταν πιο φρόνιμο, να διανοιχθεί η σύνδεση του αεροδρόμιου με την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών μέχρι την Εγνατία Οδό, στο ύψος του Προφήτη. Που είναι και μελετημένη από την Εγνατία Οδό AE.
Βέβαια μετά το σάλο που προκλήθηκε ο δήμαρχος λίγη ώρα μετά ανασκεύασε: “Προφανώς, δεν πρόκειται για μία άμεση μεταφορά, αλλά θα ήταν καλό αυτή να πραγματοποιηθεί στα επόμενα 15-20 χρόνια, καθώς ο νυν αερολιμένας έχει εξαντλήσει τη δυναμική του”. Και σε πενήντα βρε νάναι, ζωή να έχουμε να ονειρευόμαστε…
Αυτό είναι ένα μικρό μόνο δείγμα του πως η πόλη αυτή αλλά και οι εκάστοτε κυβερνώντες σε μια αγαστή σύμπνοια αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν το μέλλον της. Εγκαινιάζοντας μακέτες, εξαγγέλλοντας πυροτεχνήματα, δημιουργώντας ψευδαισθήσεις. Να μη σας θυμίσω απλά επειδή το χρήμα φαίνεται πως περισσεύει ότι Το 1991, η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIF, σχετικά με την κατασκευή του αεροδρομίου Ελευθέριος, ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα ενώ στην πορεία το κόστος του στην πραγματικότητα πενταπλασιάστηκε.
Δεν ξέρω πως άκουσαν χθες οι κάτοικοι των Κουφαλίων τη νέα εξαγγελία πάντως στο Λιμάνι τα νεύρα κάποιων χτύπησαν κόκκινο…
Υ.Γ. Μη σκάτε πάντως. Και αν δεν πάει στα Κουφάλια το αεροδρόμιο η πόλη θα αποκτήσει γκολφ σύμφωνα με σχετική πάλι εξαγγελία. Που και σικ είναι και προτεραιότητα της άμεση. Σήμερα το πρωί που θα οδηγείς εγκλωβισμένος στην Εγνατία με τις λαμαρίνες αυτό να ονειρεύεσαι για να βγάλεις τη μέρα. Την τρύπα που θα βάλεις τη μπάλα…