Θεσσαλονίκη

Ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία χθες από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης η διοικητική αποβολή του ιδιοκτήτη του υπαίθριου πάρκινγκ.

Parallaxi
ξεκινούν-οι-εργασίες-ανάπλασης-της-πλ-310485
Parallaxi

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία χθες από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης η διοικητική αποβολή του ιδιοκτήτη του υπαίθριου πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας και ξεκινούν άμεσα οι εργασίες ανάπλασης του χώρου.

Το θέμα ήρθε εκ νέου προς συζήτηση, μετά την πρόσφατη καταψήφισή του, εν μέσω αντιδράσεων από την πλευρά της αντιπολίτευσης και από ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους που έκαναν λόγο για απώλεια εσόδων και θέσεων στάθμευσης για εκατοντάδες οδηγούς.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επανέλαβε πως οι όποιες αντιδράσεις οφείλονται σε αντιπολιτευτικούς λόγους ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών και σημείωσε πως οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν είτε στα δύο πάρκινγκ που υπάρχουν στο λιμάνι, είτε στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης στην οδό Πολυτεχνείου.

“Ζητήσαμε επίσης να μας δώσουν το στρατόπεδο Μυστακίδη να το χρησιμοποιήσουμε ως χώρο στάθμευσης. Σε συνδυασμό με τους άλλους χώρους, στο λιμάνι και στο πολυώροφο, δεν τίθεται θέμα για το που θα εξυπηρετούνται οι οδηγοί, διότι μέσα σε μία εβδομάδα θα έχουν συνηθίσει τα καινούρια πάρκινγκ”, τόνισε ο κ.Μπουτάρης.

Νωρίτερα, η αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου, εξήγησε πως η διοικητική αποβολή ξαναήρθε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο καθώς υπάρχει κίνδυνος ο ανάδοχος να αξιώσει αποζημιώσεις και ο δήμος να υποστεί οικονομική ζημία σε περίπτωση που δεν ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες. Επίσης, ανέφερε ως εξέλιξη την έγκριση των κυκλοφοριακών αλλαγών στους δρόμους γύρω από την Πλατεία Ελευθερίας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης.

Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης, ζήτησε συνδυαστική λύση πάρκινγκ και πλατείας μνήμης. “Ο χειρισμός του ζητήματος του πάρκινγκ της Πλατείας Ελευθερίας αποτελεί μνημείο προχειρότητας και κωλυσιεργίας από την πλευρά της διοίκησης. Εμείς θέλουμε συνδυαστική λύση μεταξύ πάρκινγκ και πλατείας μνήμης. Η διοίκηση όφειλε να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια και να βρει μία λύση σε ένα ζήτημα που όλοι συμφωνούμε. Ναι στην Πλατεία Ελευθερίας, όμως κανείς δεν θέλει να ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας”.

Των εργασιών ανάπλασης υπεραμύνθηκε η επικεφαλής της παράταξης “Ανοιχτή Πόλη”, Ρία Καλφακάκου λέγοντας χαρακτηριστικά: “Η Πλατεία Ελευθερίας πρέπει να γίνει χώρος μνήμης και πρασίνου. Χρειάζεται πάρκινγκ; Είναι δευτερεύον. Το και πλατεία και πάρκινγκ είναι αστείο”.

Υπέρ του έργου τάχθηκε και ο δημοτικός σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, τονίζοντας πως θα δημιουργηθεί ένα “μνημείο που θα μαρτυρά σε όλο τον κόσμο ότι έγινε ένα Ολοκαύτωμα”.

Ο Κωνσταντής Σεβρής από την παράταξη “Μένουμε Θεσσαλονίκη” ζήτησε να αποσυρθεί το θέμα υποστηρίζοντας πως πρόκειται για “έργο βιτρίνας χωρίς αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, για έργο που γίνεται με έντοκο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων”.

Μετά την έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο ζητήθηκε από τον ιδιοκτήτη του πάρκινγκ να παραδώσει τον χώρο ελεύθερο έως το τέλος της εβδομάδας ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης.

Η δημοτική παράταξη Μένουμε Θεσσαλονίκη για την Πλατεία Ελευθερίας

Ανακοίνωση εξέδωσε το Μένουμε Θεσσαλονίκη, για την χτεσινή έντονη συζήτηση της ανάπλασης πλατείας Ελευθερίας, και της διοικητικής αποβολής του πάρκινγκ, που διεξήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Χαρακτηρίζει «αυτοκαταστροφική» μια πολιτική που αντιπαραβάλει την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης και την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της πόλης με την λειτουργικότητά της, και υποστηρίζει ότι με την κατάσταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης, η πολιτική που μειώνει τις θέσεις στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, δεν διώχνει τα αυτοκίνητα, αλλά αντίθετα οδηγεί στο να κατακλύζεται η πόλη από αυτά.

Χθες πριν το δημοτικό συμβούλιο η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» έκανε έκκληση

“Η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» υποστηρίζει ότι εκτός του ότι η πόλη δεν μπορεί να αντέξει μεγαλύτερη υποστήριξη της χρήσης του ΙΧ, ένα βασικό επιχείρημα για τη μη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας είναι οι αρχαιότητες που σχετίζονται με τα παλαιοχριστιανικά τείχη της πόλης, τα οποία, σύμφωνα με όλες τις αρχαιολογικές ενδείξεις που διαθέτουμε, βρίσκονταν στο βόρειο μέρος της σημερινής πλατείας, προς την οδό Μητροπόλεως. Αλήθεια, θα άντεχε η πόλη μια επανάληψη του φιάσκου της πλατείας Διοικητηρίου, όπου ξεκίνησε να κατασκευάζεται υπόγειος χώρος στάθμευσης, αλλά ανακαλύφθηκαν σημαντικότατα ευρήματα από τη ρωμαϊκή και ελληνιστική περίοδο; Η δημιουργία μικρού υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας, όχι μόνο θα καθυστερήσει υπερβολικά το έργο, αλλά δεν πρόκειται και να προσφέρει δραστική λύση στο ζήτημα των θέσεων στάθμευσης. Αντίθετα, θα δημιουργήσει ακόμη πιο ασφυκτικές συνθήκες κυκλοφορίας στις εισόδους και εξόδους του. Ωστόσο, εναλλακτικές λύσεις για δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης έχουν ήδη προταθεί για τον χώρο του σημερινού λιμανιού.”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Πλατεία Ελευθερίας γεννά πέντε ακόμη σκέψεις

*Και με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα