M(aking) L(ife) S(imple): Μια θεσσαλονικιώτικη ιστορία επιτυχίας

του Γιάννη Βήκα Δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο μια ελληνική εταιρεία να καταφέρνει να συναγωνιστεί μεγάλες πολυεθνικές. Και μάλιστα μια εταιρία που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη. Η MLS όμως κατάφερε με άνεση να κάνει το “άλμα” και να αναπτύσσεται σήμερα ανταγωνιστικά στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας. Και μάλιστα τόσο καλά που οι περισσότεροι καταναλωτές εκπλήσσονται όταν […]

Γιάννης Βήκας
making-life-simple-μια-θεσσαλονικιώτικη-ιστορία-επ-37206
Γιάννης Βήκας
mls_photo.jpg

του Γιάννη Βήκα

Δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο μια ελληνική εταιρεία να καταφέρνει να συναγωνιστεί μεγάλες πολυεθνικές. Και μάλιστα μια εταιρία που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη. Η MLS όμως κατάφερε με άνεση να κάνει το “άλμα” και να αναπτύσσεται σήμερα ανταγωνιστικά στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας. Και μάλιστα τόσο καλά που οι περισσότεροι καταναλωτές εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι το καινούργιο τους τηλέφωνο είναι ελληνικό. Ένα αληθινό και πετυχημένο success story που φαίνεται διατεθειμένο και ικανό να μπει στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Προς το παρόν βαδίζει προς την κορυφή στην εντός έδρας αγορά, συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία με την καλύτερη τιμή. Πώς τα κατάφεραν; Διανύοντας μια μακριά διαδρομή συνεχών επενδύσεων και ανάπτυξης. Βλέπετε στην εταιρεία αυτή δεν εφησυχάζουν ποτέ. Εδώ και 25 χρόνια.

Ήταν Οκτώβριος του 1989 όταν στη Θεσσαλονίκη στήθηκε μια εταιρεία με στόχο να βελτιώσει τη ζωή μας, καινοτομώντας και αναπτύσσοντας προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. Αυτή ήταν μόνο η αρχή για την MLS, με αρχικά που συνοψίζουν τον βασικό στόχο της Ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης, έκδοσης και διάθεσης ελληνικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας: Making Life Simple.

Έκτοτε δουλεύοντας με multimedia τίτλους, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα τομέων γνώσης και ψυχαγωγίας, όπως εγκυκλοπαίδειες, κλασικά παραμύθια, λεξικά γλωσσικής τεχνολογίας και γενικότερου ενδιαφέροντος, τις ξένες γλώσσες, την προσχολική ηλικία αλλά και παιχνίδια, η MLS αρχίζει να χτίζει ένα ηγετικό προφίλ στην ελληνική αγορά, γράφοντας ιστορία. Και κάπως έτσι αρχίζει να διαμορφώνεται το δικό της success story.

Το 1995 εκδίδεται η πρώτη ηλεκτρονική ελληνική εγκυκλοπαίδεια, ενώ το 1999 έρχεται η πρώτη εκτός συνόρων αναγνώριση με την κατάκτηση του Χρυσού Πανευρωπαϊκού Βραβείου Τεχνολογίας, που δίνει στην εταιρεία την ώθηση που χρειαζόταν. Ύστερα από την κυκλοφορία το 2000 της πρώτης εφαρμογής αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης, η εταιρεία εισέρχεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2001.

Το 2003 είναι η χρονιά που κυκλοφορεί το πρώτο σύστημα αυτόματης πλοήγησης γι’ αυτοκίνητα, ενώ στο μεταξύ αναπτύσσεται έντονη ερευνητική δραστηριότητα, η οποία έχει ως αποτέλεσμα το λανσάρισμα του καινοτόμου πλοηγού MLS Destinator Talk&Drive™ το 2006, ο οποίος συνδυάζει πλοήγηση με αναγνώριση φωνής και καθίσταται πρώτη επιλογή για τον Έλληνα καταναλωτή. Είναι η πρώτη φορά που ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να λέει στον πλοηγό του τον τόπο που θέλει να πάει κι εκείνος να τον οδηγεί στον προορισμό του γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Το σύστημα Talk&Drive™ κερδίζει την ελληνική αγορά, με 6 στους 10 Έλληνες να επιλέγουν τον MLS Destinator. Η εταιρεία όμως δε μένει στη ντόπια αγορά, καθώς αναπτύσσει συστήματα και στην αραβική, τουρκική, χιλιανή και γαλλική γλώσσα, με τις εξαγωγές της να προορίζονται σε Ιορδανία, Σαουδική Αραβία, Τουρκία, Μαρόκο, Χιλή και Κύπρο.

Το 2010 ο διαδραστικός πίνακας αφής MLS IQBoard® είναι μια ακόμη ιδέα που γίνεται πράξη για να καλύψεις τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες στο χώρο της εκπαίδευσης, όμως επειδή οι άνθρωποι της θεσσαλονικιώτικης εταιρείας δε θέλουν να μένουν στάσιμοι, ρίχνουν το 2012 στην αγορά ένα ακόμη προϊόν με δυναμική, το κινητό τηλέφωνο MLS IQTalk®. Είναι το πρώτο ελληνικό smartphone, το οποίο διαθέτει τεχνολογία αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης, ανοίγοντας ένα δρόμο για το μέλλον, όπου όλα θα γίνονται πανεύκολα, μόνο με τη φωνή μας.

Με την απήχηση που έχει το πρώτο smartphone, η ερευνητική ομάδα αναπτύσσει το 2013 το δεύτερο• το λεγόμενο MLS IQTalk Crystal®, το οποίο πέραν των κλήσεων και της πλοήγησης που πραγματοποιούνταν με φωνητική εντολή στο πρώτο, εισαγάγει και την φωνητική δημιουργία sms. Ο χρήστης δηλαδή απλά υπαγορεύει το περιεχόμενο του μηνύματος και το κινητό αναλαμβάνει να το γράψει και να το αποστείλει στον παραλήπτη, που του έχει υποδειχθεί φωνητικά. Το 2013 είναι και η χρονιά του πρώτου tablet της εταιρείας• το MLS iQTab®. Σήμερα στην αγορά κυκλοφορεί μια μεγάλη γκάμα κινητών και tablets με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό που τα κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικά είναι το γεγονός ότι μέσα σε όλα τα MLS smartphones & tablets ζει η MAIC®.

Η MAIC® (MLS Artificial Intelligence Centre), είναι το αγαπημένο “παιδί” της δυναμικής ελληνικής εταιρείας, είναι πανέξυπνη και κάνει συναρπαστικά όμορφη την εμπειρία χρήσης των MLS προϊόντων. Ουσιαστικά αντικαθιστά επάξια μια απολύτου εμπιστοσύνης, πανέξυπνη και ακούραστη προσωπική βοηθό. Που καταλαβαίνει απόλυτα αυτό που θέλετε, που σας ακούει, που μιλάει τη γλώσσα σας. Ξεχάστε την χρονοβόρα πληκτρολόγηση, τις αναζητήσεις εστιατορίων, κινηματογράφων, ξενοδοχείων, πληροφοριών. Απλώς σκεφτείτε αυτό που θέλετε και πείτε το. Τα υπόλοιπα αφήστε τα πάνω της. Η MAIC ψάχνει αντί για σας, καλεί, αποστέλλει μηνύματα και email, ποστάρει στο facebook, αναζητά στο Google ή το Youtube και εντοπίζει… Από ανοιχτά φαρμακεία, νοσοκομεία, τράπεζες και πρατήρια καυσίμων μέχρι τραγούδια, βίντεο και πληροφορίες. Και επιπλέον σας πάει με ασφάλεια στον προορισμό που θα επιλέξετε ενώ παράλληλα ενημερώνεται για τα πλησιέστερα πάρκινγκ, για την κίνηση στους δρόμους και τον καιρό. Και δεν κάνει ποτέ λάθος.

Θέλετε κι άλλα; Η MAIC με μια σας λέξη αναλαμβάνει να εκκινήσει τις εγκατεστημένες εφαρμογές, να πραγματοποιήσει εγκυκλοπαιδικές αναζητήσεις και την υπαγόρευση της σύνοψής τους, καθώς και να μεταφράσει λέξεις ή προτάσεις με τη σωστή προφορά από τα ελληνικά στ’ αγγλικά και αντίστροφα. Με λίγα λόγια η ΜAIC δημιουργήθηκε για να σας ελευθερώσει τα χέρια -κυριολεκτικά και μεταφορικά-, για να κάνει τη ζωή σας πιο απλή και εύκολη. Κι εσάς πιο χαλαρό και δημιουργικό.

Έχοντας σημαντικό ρόλο στην αγορά και με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η MLS, συμμετέχει σε ερευνητικά έργα, ενώ παρέχει υπηρεσίες σε φορείς, που στοχεύουν στην ανάπτυξη και υποστήριξη εφαρμογών στους τομείς της εκπαιδευτικής, γλωσσικής και τηλεματικής τεχνολογίας αλλά και των multimedia εφαρμογών.

Με στόχο την εξάπλωση και καθιέρωση του ελληνικού brandname στη διεθνή αγορά και με όραμα να διευρύνει τις δυνατότητες χρήσης της τεχνολογίας και τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς μας, οι Θεσσαλονικείς δημιουργοί των έξυπνων προϊόντων καταφέρνουν να κάνουν τη ζωή μας πιο συναρπαστική.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα Android και iOS διαθέτουν ήδη τις εξαιρετικά εύχρηστες εφαρμογές λογισμικού της εταιρείας, ενώ οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών της χώρας μας, καθώς και οι σημαντικότερες αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών έχουν αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες με αυτήν.

Μένει κανείς πραγματικά εντυπωσιασμένος από τις επιδόσεις αυτής της ελληνικής εταιρείας που κατάφερε να διανύσει τη διαδρομή της προλαβαίνοντας τις εξελίξεις και μειώνοντας συνεχώς την απόσταση από άλλες εταιρείες δυσανάλογου μεγέθους. Κι όλα αυτά με σκληρή δουλειά, επιμονή και κυρίως φαντασία. Η MLS δείχνει το δρόμο σε όλους όσους δεν σταματούν να ονειρεύονται και να δημιουργούν.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα