Επιτέλους η πόλη σχεδιάζει τα Χριστούγεννα της με στιλ και άποψη
Για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη προχωρά στα Χριστούγεννα με ένα οργανωμένο σχέδιο υψηλού επιπέδου!
Παρουσιάστηκε απόψε στο δημοτικό συμβούλιο η πρόταση του Απόστολου Βέττα για το φετινό χριστουγεννιάτικο στολισμό της πόλης και τις εκδηλώσεις που θα τον συνοδεύσουν. Για πρώτη φορά υπήρξε μια εντυπωσιακή αποδοχή από όλες τις παρατάξεις μπροστά σε ένα σχέδιο που μοιάζει το καλύτερο που παρουσιάστηκε ποτέ!
Με κεντρικό κορμό του στολισμού την Αριστοτέλους, χωρίζει τον άξονα σε ένα ελλειπτικό και σε ένα πληθωρικό σημείο, την πλατεία στην πρώτη περίπτωση και την πλατεία Δικαστηρίων στη δεύτερη.
Ένα παράξενο παραμυθένιο πάρκο που συμπεριλαμβάνει μίνιμαλ μορφές, ένα σκαρί-φάτνη με τη γέννηση ως κεντρική ιδέα κοντά στη θάλασσα την οποία πλησιάζουν οι μορφές διαφόρων ζώων. Η πλατεία καταλήγει σε ένα αστέρι που θα βρίσκεται μέσα στη θάλασσα και το οποίο θα κινείται δεμένο σε μια φωτεινή κλωστή. Οι κατασκευές της πλατείας αφαιρετικές στο σύνολο τους δημιουργούν στιγμιότυπα μικρών εικαστικών και καλλιτεχνικών γεγονότων, γίνονται αφορμές για να συμβούν γύρω τους πράγματα.
Όσο η άνοδος στην οδό Αριστοτέλους προχωρά οι κατασκευές πυκνώνουν για να καταλήξουν σε ένα παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο χωριό-αγορά το οποίο περικλείει το χώρο ενός λούνα παρκ, πίσω από το άγαλμα του Βενιζέλου στην απόληξη του άξονα.
Σε όλο το μήκος του κέντρου εκτείνονται εναέρια μια σειρά από ιπτάμενα σύμβολα, κάτι μεταξύ ακροβατών και αγγέλων που θα σηματοδοτούν διαρκώς την πορεία προς την κεντρική πλατεία.
Παράλληλα ένα εντυπωσιακό δέντρο που το συνθέτουν φωτιστικά σώματα σε ένα σύνολο 16 μέτρων πλάι στο μουσείο κινηματογράφου στο Λιμάνι, ορατό από όλη την παραλία και μερικά ακόμα δέντρα εικαστικά σύνολα στημένα σε άλλα σημεία της πόλης.
Η διασπορά του στολισμού σε όλο το ιστορικό κέντρο με στοιχεία που συνθέτουν ένα γοητευτικό εικαστικό σύμπαν αποτελεί το σκηνικό που θα συντελεστούν μια σειρά από δράσεις που θα λειτουργήσουν ως κάλεσμα προς τους πολίτες να ζήσουν ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι.
Οκτώ μεγάλα αστέρια θα βρεθούν σε καίρια σημεία του κέντρου και μια σειρά εικαστικά στοιχεία αλλά και αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων δομών του Δήμου (φωτιστικά σώματα, δέντρα κλπ) ενώ θα δημιουργηθούν στοιχεία υποδοχής των ξένων στο Σ. Σταθμό, τη βίλα Πετρίδη και αλλού. Άλλωστε το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους κατοίκους της πόλης, τους τουρίστες και τους πρόσφυγες. Στοιχεία που θα τονίζουν το Χριστουγεννιάτικο χαρακτήρα τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα. Στοιχεία που θα είναι εντονότερα σε πεζόδρομους και εμβληματικά κτίρια.
Για πρώτη φορά η χριστουγεννιάτικη Θεσσαλονίκη σχεδιάζεται ως ένα όλο και όχι αποσπασματικά με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα άλλων χρόνων. Ο Απόστολος Βέττας, ένας άνθρωπος τεράστιας εμπειρίας και κουλτούρας κάλεσε γύρω του μια εξαιρετική ομάδα ανθρώπων που εργάζεται για πρώτη φορά με σχέδιο για ένα πραγματικό χριστουγεννιάτικο σκηνικό που η πόλη αξίζει. Στο σχεδιασμό υπάρχει προοπτική εγκαταστάσεων και στα πέντε σημεία διαμερίσματα της πόλης που θα συνομιλούν με την κεντρική πλατεία και το κόστος όλων αγγίζει τα 500 χιλιάδες ευρώ. Με το καλό!
Ο Απόστολος Βέττας σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Εδιμβούργο (College of Art, School of Architecture, Herriot-Watt University).
Ως αρχιτέκτων ασχολείται με θέματα που έχουν σχέση με την όψη του θεατρικού χώρου, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και τη μορφή του.
Ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος έχει συνεργαστεί με κρατικούς θεατρικούς οργανισμούς και επιχορηγούμενα σχήματα εντός και εκτός Ελλάδας (Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, ΕΛΣ, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λάρισας, Βόλου και Καλαμάτας, Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», Θέατρο Τέχνης, Εταιρεία Θεάτρου Πράξη, Τεχνοχώρος, Wandering Theatre στο Βρότσλαφ, το κουκλοθέατρο του Φάικε Μπόσμα στο Άμστερνταμ, Actors Touring Company στο Λονδίνο, κ.ά.), σε παραστάσεις αρχαίου δράματος, κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου και νεοελληνικού έργου. Σκηνογραφίες του έχουν παρουσιαστεί επίσης σε διάφορα φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, στα αρχαία θέατρα Επιδαύρου, αρχαίας Μεσσήνης, Μήλου, Θάσου, Φιλίππων και Δίου, στο Ηρώδειο και το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας κ.α.
Διετέλεσε μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής (1993-1994) και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (1995-1997) του ΚΘΒΕ.
Το 2003 ήταν ο επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής στη Prague Quadrennial, η οποία απέσπασε ειδική τιμητική διάκριση «για την ποιότητα της παρουσίασης και για τη δουλειά των σκηνογράφων της».
Για το σύνολο του έργου του έχει τιμηθεί με το βραβείο «Πάνος Αραβαντινός».