Μαύρη Παρασκευή: Η φτήνια μας φέρνει πιο κοντά…
Πρεμιέρα για τη Μαύρη Παρασκευή σήμερα και στη Θεσσαλονίκη και η μέρα απ΄το πρωί φάνηκε με ουρές και μποτιλιαρίσματα
Ούτε στον ΟΑΣΘ τέτοιο στριμωξίδι, που στην τελική εκεί δεν έχεις και επιλογή…. Πρεμιέρα για τη Μαύρη Παρασκευή σήμερα και στη Θεσσαλονίκη και η μέρα απ΄το πρωί φάνηκε. Πρωτόγνωρες οι ουρές στα μεγαλα καταστήματα πριν ακόμη ανοίξουν, τα οποία δήλωναν εδώ και μέρες ότι θα συμμετέχουν. Τέτοιες ουρές βλέπαμε στο διαδίκτυο από την Αμερική και μας φαινόταν περίεργο και εξωτικό.
Το καταλάβαινες στο λεωφορείο το πρωί. Νέα παιδια που άκουγες ότι θα κατέβαιναν στην Τσιμισκή για να μετεπιβιβαστούν στο 12 που θα τους μετέφερε στο Εμπορικό κέντρο στα δυτικά. Μέχρι και μαθητές που έκαναν κοπάνα πήρε το μάτι μου …και το αυτί μου.
Την όλη ιστορία φαίνεται να στήριξαν πολύ οι νέοι σαν καταναλωτές, με τους μεγαλύτερους να μένουν με την απορία μπροστά στις ουρές… Τα μποτιλιαρίσματα δεν έλειψαν επίσης, με την Γιαννιτσών να φρακάρει στο ύψος της Κωλέττη.
Δυο επιλογές έχετε, λοιπόν, σήμερα. Ή αποφεύγετε το κέντρο γιατί χαμός γίνεται από κίνηση ή κατεβαίνετε μήπως και προλάβετε να αρπάξετε καμιά ευκαιριούλα. Προσέξτε όμως γιατί η φθήνια είναι που τρώει τον παρά που λέει κι ο σοφός λαός. Μην ξεχνάτε ότι οι προσφορές μας φορτώνουν με πράγματα που συχνά δεν χρειαζόμαστε.
Η «Black Friday» θεσπίστηκε στις ΗΠΑ και εορτάζεται σε αρκετές χώρες, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και είναι μια ημέρα όπου τα καταστήματα πραγματοποιούν πολύ μεγάλες εκπτώσεις έως 80%, στο στοκ τους.
Μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν δηλώσει συμμετοχή με μεγάλες προσφορές είναι οι αλυσίδες τεχνολογικών προϊόντων Public και Πλαίσιο, το Εμπορικό Κέντρο One Salonica, η αλυσίδα καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, η αλυσίδα επίπλων ΕΝΤΟΣ, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, η αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Folli Follie, η GAP, τα Marks and Spencer και πολλές ακόμα εμπορικές επιχερήσεις (αλυσίδες ή εμπορικά καταστήματα).
Η ανακοίνωση της ομοσπονδίας εργαζομένων αναφέρει:«Η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις “απίθανες προσφορές”. Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ‘’κυνηγό προσφορών’’”