Μπορώ και χωρίς το αυτοκίνητό μου

Εν αρχή: Στο Ρέικιαβικ, στο Μπαθ της Αγγλίας και στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας γίνονται οι πρώτες ανεπίσημες «μέρες χωρίς αυτοκίνητο» το 1994. Το 1995 ιδρύεται η πρώτη, ανεπίσημη μεν με μεγάλη κινητικότητα δε, Παγκόσμια Κοινοπραξία για τη Μερα Χωρίς Αυτοκίνητο. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πρωτοξεκίνησε επίσημα στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε […]

Κύα Τζήμου
μπορώ-και-χωρίς-το-αυτοκίνητό-μου-0
Κύα Τζήμου

35_0

Εν αρχή: Στο Ρέικιαβικ, στο Μπαθ της Αγγλίας και στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας γίνονται οι πρώτες ανεπίσημες «μέρες χωρίς αυτοκίνητο» το 1994. Το 1995 ιδρύεται η πρώτη, ανεπίσημη μεν με μεγάλη κινητικότητα δε, Παγκόσμια Κοινοπραξία για τη Μερα Χωρίς Αυτοκίνητο. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο πρωτοξεκίνησε επίσημα στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000.

Φέτος: Στον εορτασμό συμμετέχουν πάνω 1650 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Πάνω από 1500 στην Ευρώπη. Όπως κάθε χρόνο, λοιπόν, στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, οτιδήποτε μέσο που δεν χρειάζεται βενζίνη και τα πόδια τους.

Εδώ: Η Ελλάδα κατέχει ένα αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στα επίπεδα των φονικών μικροσωματιδίων (ΡΜ10) στην ατμόσφαιρα, μεγάλο ποσοστό των οποίων οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Τα «πρωτεία» σε υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα κρατά η Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τα στοιχεία της Greenpeace (2 στις 3 μέρες, η μέση συγκέντρωση των ΡΜ10 είναι πάνω από το όριο των 50 μg/m3). Άρα η πόλη μας θέλει πολύ περισσότερες από μια μέρες χωρίς αυτοκίνητο για να αναπνεύσει. Η διακήρυξη της Κοπεγχάγης, ένα κείμενο που υιοθετήθηκε κατά τη γενική συνέλευση των πόλεων χωρίς αυτοκίνητα το 1996, θεωρεί απαραίτητο να ενθαρρύνεται ένας τρόπου ζωής που θα εξαρτάται λιγότερο από τα αυτοκίνητα». Σε αρκετές πόλεις του πλανήτη προωθείται η χρήση του ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης. Στον ευρωπαϊκό χώρο, χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη. Στην Ελλάδα (όπου το ποδήλατο έφτασε το 1870) τρεις πόλεις διεκδικούν τον τίτλο της ποδηλατούπολης: η Καρδίτσα, η Κως και το Μεσολόγγι. Η δημοτική αρχή πάντως ευελπιστεί να γίνουμε στο εγγύς μέλλον η τέταρτη. Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα που λέει κι ο σοφός λαός.

5 χρόνια πριν: …τέτοιες μέρες δουλεύαμε εντατικά πάνω σε ένα project που για το Θεσσαλονίκη Αλλιώς ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Δυο ολόκληροι μήνες προετοιμασίας με δεκάδες ομάδες της πόλης για το “Μια αλλιώτικη μέρα- Μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο”.

Τρίτη 22/9: Φέτος η Μέρα χωρίς αυτοκίνητο εορτάζεται χωρίς …γιορτή. Ο ΟΑΣΘ ανήγγειλε ότι η μεταφορά των επιβατών θα γίνεται εντελώς δωρεάν μεταξύ 12:00 και 18:00.

Όλη μέρα με ένα ποδήλατο: Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, ενώ το 1890 ιδρύθηκε η Διεθνής Ποδηλατική Ομοσπονδία και έγιναν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες. Εντάξει δε λέω θα μπορούσαμε να είχαμε φερθεί καλύτερα ως έθνος στο ευγενές αυτό μέσο, αλλά τώρα τελευταία κάτι γίνεται, όχι όλα όσα θα έπρεπε, αλλά κάτι..

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα