Τα παιδιά της τεχνολογίας
Ένα μικρό υποβρύχιο ρομπότ ακτινογράφησε την κατάσταση στο θαλάσσιο περιβάλλον του Θερμαϊκού Κόλπου προσφέροντας αξιόλογα στοιχεία για την ποιότητα του νερού αλλά και τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται με την χρήση της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας. Εκείνο που εντυπωσιάζει στην είδηση είναι ότι το ρομπότ το κατασκεύασαν μόνοι τους μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης. Επί […]
Ένα μικρό υποβρύχιο ρομπότ ακτινογράφησε την κατάσταση στο θαλάσσιο περιβάλλον του Θερμαϊκού Κόλπου προσφέροντας αξιόλογα στοιχεία για την ποιότητα του νερού αλλά και τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται με την χρήση της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας.
Εκείνο που εντυπωσιάζει στην είδηση είναι ότι το ρομπότ το κατασκεύασαν μόνοι τους μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης. Επί έναν ολόκληρο χρόνο 20 μαθητές Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου υπό την καθοδήγηση τριών εκπαιδευτικών έγιναν περιβαλλοντολόγοι αναλύοντας θέματα οικολογίας, αειφορίας, βιολογίας, ρύπανσης των νερών, ρομποτικής και πληροφορικής. Εκείνο όμως που απόλαυσαν περισσότερο-όπως λένε οι ίδιοι – είναι όλη αυτή η διαδικασία της παραλαβής, σχεδίασης και συναρμολόγησης του υποβρύχιου ρομπότ (Hydrobot) το οποίο πόντισαν τελικά στην θάλασσα του Θερμαϊκού για να δουν αν μπορεί να δουλέψει κάτω από το νερό και να φέρει στην επιφάνεια δεδομένα από το βυθό.
«Η βιωματική μάθηση αποτελεί τη βασική προτεραιότητα σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Είδαμε στην πράξη ότι με το πρόγραμμα αυτό που υλοποιεί το Ελληνικό Κολλέγιο, ότι οι μαθητές μαθαίνουν αποτελεσματικότερα όταν συμμετέχουν στην δράση. Στην προκειμένη περίπτωση κλήθηκαν να συναρμολογήσουν ένα Hydrobot, να το δοκιμάσουν να προχωρήσουν στην καθέλκυσή του στο νερό και τελικά με την χρήση του να συλλέξουν δεδομένα για την αξιολόγηση της ποιότητας του νερού στις ακτές της ανατολικής Θεσσαλονίκης» επισημαίνουν στον απολογισμό της περιβαλλοντικής δραστηριότητας του σχολείου οι εκπαιδευτικοί Λ.Παπαδιαμαντοπούλου, Ι.Λιαρής και Δ.Τσιόκας.
Με την συναρμολόγηση – καθέλκυση κι ανάλυση των δεδομένων, τα μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας Go Green του Ελληνικού Κολλεγίου ολοκλήρωσαν όλο τον σχεδιασμό του πρωτότυπου προγράμματος θαλάσσιας ρομποτικής στο οποίο συμμετείχαν και φέτος πολλά σχολεία της χώρας κι έχει φέρει στην Ελλάδα το Ίδρυμα Ευγενίδου σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT). Τα πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου και έχει ως βασικό του στόχο, μέσα από κατασκευή του τηλεκατευθυνόμενου υποβρύχιου οχήματος ROV (Remotely Operated Vehicle) να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμη, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους. Το πρόγραμμα Hydrobot έχει υιοθετηθεί από σχολεία των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Κύπρου, της Ελλάδας και στο Ελληνικό Κολλέγιο οι μαθητές συμμετέχουν με ενθουσιασμό.