Τα τρία οχήματα που θα κλέψουν την παράσταση στη ΔΕΘ!
Τρία οχήματα με συμβολισμό παρκάρουν στο χώροι της ΔΕΘ, με σκοπό το κοινό να γνωρίσει το παρελθόν και το μέλλον των οχημάτων των δημόσιων μέσων μεταφοράς.
Τρία οχήματα με συμβολισμό παρκάρουν στο χώροι της ΔΕΘ, με σκοπό το κοινό να γνωρίσει το παρελθόν και το μέλλον των οχημάτων των δημόσιων μέσων μεταφοράς.
Το παρελθόν θα συναντήσουμε στη μηχανή τον «Μουτζούρη» όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Οδοντωτού του Πηλίου για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Η μηχανή του Οδοντωτού είναι μήκους 7,5 μέτρων, βάρους 23 τόνων και ύψους 3,5 μέτρων. Θα ζωντανέψει δε αναμνήσεις από την ανάβαση στις όμορφες πλαγιές του Πηλίου. Τη μηχανή φέρνει στην 81η ΔΕΘ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Το τραινάκι με τα 4 βαγόνια λειτουργεί ακόμη αθμαίνοντας στην πιο στενή σιδηροδρομική γραμμή του κόσμου πλάτους 60 μόλις εκατοστών από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, με ειδικό πρόγραμμα κυκλοφορίας, με 1 ημερήσιο δρομολόγιο στην ορεινή διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, μια διαδρομή μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών. Ο σταθμός Μηλεών είναι και το τέρμα της διαδρομής. Τον υπόλοιπο χρόνο είναι δυνατή η κυκλοφορία του με ενοικίαση, μετά από συνεννόηση με το Γραφείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο.
Η ιστορία: Το ιστορικό τρενάκι που παλαιότερα διένυε την απόσταση Βόλος – Μηλιές, κυλούσε πάνω στον επίσης ιστορικό σιδηρόδρομο του οποίου η κατασκευή άρχισε το 1892, με πρώτο το κομμάτι μέχρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στη συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903. Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, ο οποίος γεννήθηκε στο Βόλο.
Το παρόν της Αθήνας και το μέλλον της πόλης στη δημόσια συγκοινωνία θα γνωρίσουμε μέσα από ένα βαγόνι Μετρό που στήνεται αυτές τις μέρες στη ΔΕΘ, από την Αττικό Μετρό, με στόχο της εταιρίας να “ανοίξει την όρεξη” στους Θεσσαλονικείς δίνοντας τους μια ιδέα για το “χλιδάτο” μέλλον που ανοίγεται στον ορίζοντα τη στιγμή που μόνο θυμό μαζεύουν τόσα χρόνια με το wanna be μετρό της πόλης.
Καλή η εικονική πραγματικότητα αλλά τι θα γίνει με την εφιαλτική πραγματικότητα που ζει η πόλη σε ομηρία από το μεγαλόπνοο έργο εδώ και 9 χρόνια;
Το τρίτο όχημα που θα σταθμεύσει στην ΔΕΘ είναι η πρώτη στην Ευρώπη και τρίτη σε παγκόσμιο επίπεδο κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για άστεγους (Mobile Day Center). Το ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο, που θα υποστηρίξει την προσπάθεια με τίτλο «Φροντίδα εν Κινήσει» έγινε πραγματικότητα για τους δήμους Αθηνών και Πειραιά χάρις στην πρωτοβουλία της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κας Θεανώς Φωτίου, που έχει την έμπρακτη στήριξη της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Praksis και την χορηγία της Παπαστράτος, ύψους 200.000 ευρώ. Το εσωτερικό του λεωφορείου είχε υποστεί τεράστιες αλλαγές. Εκτός από την θέση του οδηγού που είχε μείνει αναλλοίωτη, όλο το υπόλοιπο λεωφορείο είχε πάρει την μορφή ενός στενού δωματίου με ντουζιέρες, τουαλέτες και έναν μικρό χώρο υποδοχής. Ειδικότερα, στο ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο παρέχονται υπηρεσίες ατομικής υγιεινής (ντουζιέρα, χημική τουαλέτα) και πρώτων βοηθειών με χώρο ιατρείου σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, ψυχολογική υποστήριξη, ενώ θα γίνει και καταγραφή των άστεγων από κοινωνιολόγους. Οι ωφελούμενοι άστεγοι έχουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες της καινοτόμου αυτής δράσης καθημερινά, αφού το λεωφορείο διέρχεται από το κέντρο της Αθήνας σταματώντας σε προκαθορισμένα σημεία (έξι συγκεκριμένες στάσεις σε επιλεγμένα σημεία (πέντε στην Αθήνα και ένα στον Πειραιά). Στόχος της πρωτοβουλίας «Φροντίδα εν Κινήσει» είναι να ωφεληθούν περισσότεροι από 1.250 άστεγοι μηνιαίως, στους δήμους Αθηνών και Πειραιά, ενώ υπολογίζεται ότι οι επισκέψεις θα φτάσουν συνολικά στις 15.000 το χρόνο.