Ματιές στην πόλη

Θεσσαλονίκη: Με σκαραβαίους γέμισε η Πλατεία Αριστοτέλους

Η vintage έκθεση που προλαβαίνεις να πας μέχρι το βράδυ! - Φωτογραφίες

Parallaxi
θεσσαλονίκη-με-σκαραβαίους-γέμισε-η-π-1023389
Parallaxi

Εικόνες: Αχιλλέας Βερτουδάκης

Σήμερα 22 Ιουνίου, οι φανατικοί φίλοι του Σκαραβαίου (του θρυλικού αυτοκινήτου), γιορτάζουν! Γιατί σαν σήμερα στις 22 Ιουνίου 1934 υπογράφτηκε το συμβόλαιο για την κατασκευή του κι αυτό δε γινόταν να μην μετατραπεί σε γιορτή για τη Θεσσαλονίκη που γέμισε με όμορφους σκαραβαίους την Πλατεία Αριστοτέλους σε μια στατική έκθεση την Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου 2023.

Η Λέσχη Σκαραβαίου Θεσσαλονίκης γιορτάζει και φέτος την μέρα αλλά και την αγάπη των μελών της στο γνωστό αυτοκίνητο, εκθέτοντας δεκάδες σκαραβαίους στην Πλατεία Αριστοτέλους το απόγευμα της Πέμπτης, από τις 18.30 μέχρι τις 23.30 και μαγνητίζοντας τους περαστικούς από τα χρώματα και την vintage αισθητική μίας άλλης εποχής.

Η ιστορία των σκαραβαίων

Η ιστορία του Σκαραβαίου ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του.

Στις 22 Ιουνίου 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra. Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.

Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Έως τότε είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα.