Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι ισχύει για το ενιαίο εισιτήριο και τι με τη νέα διακοπή λειτουργίας τον Φεβρουάριο

Φορείς και στελέχη των εταιρειών στα ΜΜΜ μιλούν στην Parallaxi για το ζήτημα, μετά την κατάργηση του εισιτηρίου με χρονοχρέωση

Θωμάς Καλέσης
μετρό-θεσσαλονίκης-τι-ισχύει-για-το-εν-1324493
Θωμάς Καλέσης

Μπορεί το Μετρό να επέστρεψε από χθες στις ράγες, μπορεί να είχαμε τα επειτειακά βίντεο για τον ένα χρόνο λειτουργίας του, μπορεί να είχαμε την επίσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στη Θεσσαλονίκη για το νέο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, ωστόσο το τοπίο αναφορικά με το ενιαίο εισιτήριο που θα δίνει στον επιβάτη τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί όλα τα μέσα μεταφοράς παραμένει ακόμη θολό.

Και γίνεται ακόμη πιο θολό από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε μέσα σε μία νύχτα να καταργήσει το εισιτήριο του Μετρό με χρονοχρέωση, ζητώντας από το επιβατικό κοινό να εκδίδει εισιτήριο για μία και μοναδική διαδρομή, κάτι που σύμφωνα με την κυβέρνηση και τους φορείς των μεταφορών συνέβη κυρίως για να καταπολεμηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, όμως βλέποντας τις σκιές διαπιστώνει κανείς ότι ταυτόχρονα έχουμε και μια έμμεση αύξηση του κόμιστρου.

Πηγές αναφέρουν εξάλλου ότι σκοπός της κυβέρνησης μέσω αυτού του μέτρου είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις μηνιαίων προσωποποιημένων καρτών, κάτι όμως που δεν θα βόλευε καθόλου τους τουρίστες και τους επισκέπτες της πόλης αν θεωρήσουμε ότι η Θεσσαλονίκη θεωρείται city break ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως και να έχει χρονικός ορίζοντας για το ενιαίο εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν μετρό, όπως π.χ. το Βερολίνο, δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει και συγκεκριμένο σχέδιο για να φτάσουμε μέχρι την πρεμιέρα της κυκλοφορίας του. Το μόνο που υπάρχει προς το παρόν και θεωρείται δεδομένο ότι θα ισχύσει είναι η κατάργηση του χάρτινου παραδοσιακού εισιτηρίου και η διάθεσή του μόνο σε ηλεκτρονική ή ψηφιακή μορφή. Που κι αυτό βέβαια, ειδικότερα για τους μεγάλους σε ηλικία επιβάτες θα απαιτηθεί χρόνος μέχρι ο τρόπος έκδοσής του να γίνει συνήθειο.

Σε κάθε περίπτωση η parallaxi επικοινώνησε με τους αρμόδιους φορείς σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται ο σχεδιασμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Από την πλευρά του ο υποδιευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως με το που σχεδιαστεί ο τρόπος λειτουργίας του Ενιαίου Εισιτηρίου, η χρονοχρέωση θα επιστρέψει.

«Πιστεύω πως η εισιτηριακή χρονοχρέωση θα επιστρέψει με το που καταστεί λειτουργικό το ενιαίο εισιτήριο και βγει στην κυκλοφορία», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Δένης, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει χρονικά το πότε μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, αφού τα πάντα θα αποφασιστούν πιθανότατα από τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Ωστόσο, σαφώς πιο ξεκάθαρη ήταν η θέση του διευθύνοντα συμβούλου της ΟΣΕΘ, Νίκου Τόσκα ο οποίος μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα στην parallaxi σημείωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε συστήσει ήδη μια ομάδα εργασίας των τεχνολογικών παρόχων, του συμβούλου μας που σχετίζεται με τα θέματα διαλειτουργικότητας και υποστήριξης του Ενιαίου και προχωράμε. Έχουμε κανονικό χρονοδιάγραμμα και υποθέτω ότι το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα έχουμε μια πρόοδο. Εν συνεχεία θα μπορούμε να καθορίσουμε καλύτερα την προθεσμία στην οποία θα είναι διαλειτουργικό. Προς το παρόν για την ώρα δεν είναι, αλλά είμαστε σε έναν καλό δρόμο. Καλύτερο τουλάχιστον από ότι ίσχυε πέρσι την ίδια εποχή.

Τώρα, η κατάργηση της εισιτηριακής χρονοχρέωσης ήταν αναγκαία, διότι τελευταία και πριν από τη διακοπή λειτουργίας επικρατούσε μια ασυδοσία στο ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής. Ήταν κάτι που έπρεπε να το αντιμετωπίσουμε με αποτέλεσμα να παρθούν αυτές οι αποφάσεις, οι οποίες είναι υπουργικές. Προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα και η διαλειτουργικότητα είναι αυτή που θα λύσει ακόμη περισσότερα».

Τέλος, για το ίδιο θέμα ρωτήθηκε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης ο οποίος σημείωσε πως «το ενιαίο εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, στο Μετρό και στα λεωφορεία, θα αποτελέσει οπωσδήποτε ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επιβάτες, το οποίο θα τους διευκολύνει στις μετακινήσεις τους. Σε πρώτη φάση, έως ότου μπορέσουμε να πάμε στο ενιαίο εισιτήριο, από την 1η Ιανουαρίου προχωράμε στον ΟΑΣΘ και συνολικά στα λεωφορεία αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, στην εφαρμογή νέου συστήματος κομίστρου.

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ (ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ)

Τα ηλεκτρονικά εισιτήρια θα μπορούν να εκδίδονται και να επαναφορτίζονται τόσο στα εκδοτήρια, όσο και στους αυτόματους πωλητές. Επιπλέον, το νέο σύστημα δίνει τη δυνατότητα προμήθειας άυλου εισιτηρίου, μέσω εφαρμογής. Θέλω ωστόσο να τονίσω ότι οι δικαιούχοι μειωμένης ή και δωρεάν μετακίνησης, για να απολαμβάνουν το προνόμιο αυτό, θα πρέπει εγκαίρως και υποχρεωτικά να προχωρήσουν σε έκδοση προσωποποιημένης κάρτας».

Προσπάθεια να μην κλείσει το Μετρό για ένα μήνα τον Φεβρουάριο

Από τη στιγμή που υπήρξαν κάποιες τοποθετήσεις για καθυστέρηση παράδοσης της γραμμής της Καλαμαριάς, ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Δένης ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να μετακινηθεί και η νέα διακοπή λειτουργίας του Μετρό η οποία έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

«Όχι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για να μην έχουμε τον Φεβρουάριο την διακοπή και να την έχουμε αργότερα. Εκείνο ωστόσο το οποίο προσπαθούμε είναι να μειώσουμε τον χρόνο της διακοπής, να μην είναι δηλαδή ένας μήνας όπως συνέβη τώρα τον Νοέμβριο».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα