Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι ισχύει με τα Πρωτόκολλα Ασφαλείας; Σημαντικές απαντήσεις για τους επιβάτες
Τι αναφέρουν πηγές της κοινοπραξίας με αφορμή όσα συνέβησαν το βράδυ του Σαββάτου
Μετά τα γεγονότα του Σαββάτου και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω του βραχυκυκλώματος που οδήγησε σε διακοπή ηλεκτροδότησης σε μέρος της διαδρομής, προέκυψαν ερωτήματα για τα πρωτόκολλα ασφαλείας που ισχύουν και το αν ήταν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα το ότι οι επιβάτες περπάτησαν στο πεζοδρόμιο μέσα στη σήραγγα.
Πηγές από την Κοινοπραξία που διαχειρίζεται τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης δίνουν απαντήσεις επί των σημαντικών ζητημάτων που δημιουργούνται.
«Με μοναδικό στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, μέσω της πιστής τήρησης των πρωτοκόλλων ασφαλείας, αργά το απόγευμα του Σάββατου, η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ενεργοποίησε αυτόματα όλους τους προβλεπόμενους μηχανισμούς , με αποτέλεσμα να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες».
Ήταν όμως όλα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο;
«Όλα όσα συνέβησαν , ήταν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που έχει εκπονηθεί και ισχύει στο σύνολο των υπερσύγχρονων μετρό στο κόσμο, που λειτουργούν με σύγχρονη τηλεδιοίκηση , όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Απολύτως χαρακτηριστικά είναι τα όσα συνέβησαν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο.
Συγκεκριμένα:
Στις 17:59 χθες το απόγευμα στο μετρό σήμανε συναγερμός . Μία υπόνοια βραχυκυκλώματος που αναφέρθηκε στο κέντρο λειτουργίας, κινητοποίησε το προσωπικό. Άμεσα και αυτόματα όπως προβλέπεται από τους κανόνες ασφαλείας διεκόπη η ηλεκτροδότηση προκειμένου να μην υπάρξει κανένα ζήτημα με την ασφάλεια των επιβατών.
Ο συρμός ανάμεσα στους σταθμούς «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδης» ακινητοποιήθηκε.
Εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας έσπευσε στο σημείο ακινητοποίησης του συρμού. Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλείας , οι ελεγκτές άνοιξαν με ασφάλεια τις πόρτες του συρμού και απομάκρυναν συντεταγμένα και με ηρεμία τους επιβάτες προς τον επόμενο σταθμό, μέσω του κατασκευασμένου – γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο – πεζοδιαδρομου που βρίσκεται σε ασφαλές σημείο εντός των σηράγγων και κατά μήκος της συνολικής διαδρομής.
Οι επιβάτες – συνοδεία του προσωπικού – έφτασαν, μετά από λίγα λεπτά στον επόμενο σταθμό, χωρίς να συμβεί το παραμικρό.
Προτεραιότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας είναι οι επιβάτες να μην παραμείνουν επί ώρα ακινητοποιημένοι και εγκλωβισμένοι στο συρμό κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει πανικό, εντάσεις και πιθανούς τραυματισμούς .
Για τον λόγο αυτό και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια, το πρωτόκολλο τέθηκε άμεσα σε ισχύ.
Τι προβλέπει;
Ότι μέσω του πεζοδρομίου που υπάρχει παράλληλα με τις ραγές του μετρό, και έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, οι επιβάτες συνοδεία υπαλλήλων, θα πρέπει να μεταφερθούν συντεταγμένα στον επόμενο σταθμό. Όπως και έγινε».
Μερικές ώρες αργότερα μάλιστα υπήρξε και ανακοίνωση από την Τhema:
«Από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση. Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου”.
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα πρωτόκολλα έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε αντίστοιχα περιστατικά που σημειώθηκαν στα μετρό του Μιλάνου και του Σίδνεϋ που θεωρούνται – μαζί με την Θεσσαλονίκη – τα πλέον σύγχρονα και ασφαλή διεθνώς».