Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι ισχύει σε περίπτωση εκκένωσης συρμού με επιβάτες σε αμαξίδια

Με αφορμή το περιστατικό του προπερασμένου Σαββάτου, η THEMA δίνει διευκρινίσεις

Parallaxi
μετρό-θεσσαλονίκης-τι-ισχύει-σε-περίπ-1256770
Parallaxi

Σε εμπλουτισμό της επίσημης ιστοσελίδας του Μετρό Θεσσαλονίκης, thessmetro.gr, προχώρησε η εταιρεία λειτουργίας του προσθέτοντας πληροφορίες και επεξηγήσεις για το πρωτόκολλο που ισχύει σε περίπτωση ακινητοποίησης συρμού. Μεταξύ άλλων, εξηγεί και ποια είναι η διαδικασία που ισχύει αν ακινητοποιηθεί συρμός που μεταφέρει έναν ή περισσότερους επιβάτες σε αμαξίδιο:

«Κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης συρμού:

Ακολουθούνται Ειδικά Πρωτόκολλα

Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Εκπαιδευμένο Προσωπικό καθοδηγεί και παρέχει βοήθεια στους επιβάτες

O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα».

Υπενθυμίζεται ότι, με αφορμή την εκκένωση συρμού μέσα σε σήραγγα το προπερασμένο Σάββατο, ο Δημήτρης Αντωνίου, χρήστης αμαξιδίου ο ίδιος, είχε εκφράσει έντονους προβληματισμούς για το κατά πόσο το μετρό εξασφαλίζει την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, ειδικά σε έκτακτες περιπτώσεις όπως αυτή της εκκένωσης.

Ολόκληρο το κείμενο σχετικά με το ζήτημα της ακινητοποίησης συρμών —που δυστυχώς είναι αρκετά συχνά την τελευταία εβδομάδα—, ακολουθεί παρακάτω:

«Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.

Προτεραιότητα η Ασφάλεια

Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.

Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.

Ακινητοποίηση Δε Σημαίνει Κατ’ ανάγκη Βλάβη

Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.

Εφεδρικά Συστήματα Ασφαλείας

Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας.

Διαδικασία Εκκένωσης Συρμού

Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:

  • Αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό.
  • Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού.

Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως.

Κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης συρμού:

Ακολουθούνται Ειδικά Πρωτόκολλα

Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Εκπαιδευμένο Προσωπικό καθοδηγεί και παρέχει βοήθεια στους επιβάτες

O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.

Οι επιβάτες οδηγούνται σε ασφαλή σημεία εξόδου

H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.

Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων.

Ένα ασφαλές & αξιόπιστο Σύστημα

Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο όταν όλες οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς και ελεγμένες και καλύπτονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα